Dříve než se začal Marcus sžívat s pětiset koňovou fiestou, vstoupil v roli předjezdce do portugalské rallye. Navigoval ho jeho dlouholetý spolujezdec Timmo Rautiainen. Finové s rok starým Focusem WRC mnohým mladíkům ze série IRC předvedli, že ještě nepatří do starého železa.
„Zavolal mi týmový manažer Fordu Malcolm Wilson a zeptal se mě, jestli bych měl zájem zajet si portugalskou rallye jako předjezdec. Řekl jsem mu, že nevidím jediný důvod proč ne. Byl jsem zpátky v kokpitu speciálu WRC a to bylo to hlavní,“ usmíval se Marcus, který nezávodil několik měsíců.
Nyní Marcus Grönholm, dvojnásobný světový šampión a rallyová legenda ve výslužbě, během roku 2008 reprezentuje Erikssonsův rallycrossový tým.
„Jsem fascinován rozdílným řízením rallycrosového speciálu. Samozřejmě, že se závodění v jakékoli formě nevzdám. V samotné rally jsem prožil více než dvacet let mého života. Tři závody evropského mistrovství jsou pro mě možností jak získat nové zkušenosti,“ zamýšlí se sympatický Fin.
Rallycross je velmi oblíbená motoristická disciplína hlavně v severských zemích. „Jestli že, budu chtít uspět a udržet krok s ostřílenými závodníky a jejich živými auty, musím jet na plný plyn. Rád bych vyhrál, ale možná to nebude hned, protože je to nová úroveň v rallysportu. Mým jediným cílem tak bude dobře se pobavit,“ říká Gronholm.
V událostmi nabité soutěžácké současnosti mistrovství světa vede mladičký Mikko Hirvonen před Sebem Loebem pouze o tři body. Špatně si také nevede Henning Solberg na voze Stobart Ford Focus RS WRC.
Gronholm nevyloučil možnost jeho vstupu do WRC v srpnu na finské soutěži.„V současné době nevím, co budu dělat v srpnu. Jistě, až přijde čas rozhodnout se, pečlivě rozeberu všechny své možnosti k úspěchu v mé domácí rallye. Vždy jsem se snažil být tím nejrychlejším jezdcem. Bude to pro mě těžké rozhodnutí,“ dodává zkušený Fin.