Kam při Kopné na rychlostní zkoušky?

Tomáš Urban, 18. července 2008, 13:00 Google+

Pořadatel připravil popis diváckých míst na Rallysprintu Kopná.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Kopná (CZE)

Rally Kopná (CZE) | foto: Archiv RallyZone.cz

Sdílejte článek

Startovní pole XVI. IMPROMAT Rallysprint Kopná 2008 čeká v sobotu 19. července náročná trať, která měří celkem 176,13 km a obsahuje devět obtížných rychlostních zkoušek na pěti úsecích v celkové délce 75,80 km.

V itineráři rallysprintu najdeme rychlostní zkoušky Májová, Podhoran, Kopná I, Raková a Kopná II. Nejdelší erzetou je úsek Kopná, který vede z Kašavy do Všeminy a měří 11,15 km. Naopak nejkratší Podhoran, úsek z Držkové do Kašavy v délce 4,60 km. Pořadatelé z RALLYSPRINT KLUBU v AČR Podkopná Lhota připravili pro diváky opět značená příjezdová místa k rychlostním zkouškám a komentovanou bezpečnostní zónu pro diváky. Podobně jako v předchozích letech pořadatelé nevybírají vstupné! Celkovou podrobnou mapu tratě včetně mapek rychlostních zkoušek najdete v oficiálním programu rallysprintu, který je od víkendu k dostání na benzinových pumpách na Zlínsku.

Kam by pozval diváky Josef Minařík, zástupce ředitele rallysprintu? „Nejatraktivnější místo je označeno pod písmenem E. Jedná se o náročnou levou zatáčku nad Podkopnou Lhotou, kde bude umístěna komentovaná zóna pro diváky s měřením mezičasu. Průjezdy soutěžních vozů bude komentovat Jiří Dokulil z Vyškova. Máme zde připraveno dostatek parkovacích míst pro diváky. Zároveň apelujeme na diváky, aby neparkovali na příjezdové cestě od řeznictví U Bořutů v Trnavě, ale jeli až na připravené divácké parkoviště! Zde bude posečená louka, kde mohou bez problémů zaparkovat svá vozidla. Dále se z tohoto místa dostanou do bodu D, což je atraktivní vracák v Podkopné Lhotě. Udělali jsme diváckou stezku, která bude vypáskována. Pokud divák nechce vidět pouze jedno místo, může se přemístit pěšky na další a na třetí průjezd se vrátí opět do komentované zóny.“

Seznamovací jízdy na jednotlivých úsecích rychlostních zkoušek jsou na programu v pátek 18. července v době od 7:30 do 17 hodin s výjimkou úseku Májová, kde je povolen průjezd až od 14 hodin! Povoleny jsou maximálně tři průjezdy jedním úsekem.

Popis rychlostních zkoušek a značené divácké tipy:

RZ 1, 5 Májová (Držková – Držková) délka 6,40 km
Pořadatelé rozdělili v letošním roce úseky Májová a Podhoran na dvě samostatné rychlostní zkoušky, když obtížná Májová celý slušovický rallysprint zahájí. Měřený test startuje na úzké místní komunikaci nad autocampem u hájovny za obcí Držková. Soutěžní vozy krátce po startu vjedou do lesa, kterým trať přes pravý vracák stoupá až na vrchol. Přes náročné esíčko na hřebenu tvoří druhou polovinu vložky velmi náročný rychlý sjezd na srdce, který posádky přivede do cíle, jenž se nacházi zhruba sto metrů od autobusové točny u hlavní silnice. Tato rychlostní zkouška je přístupná pro diváky výhradně pěšky od
startu nebo cíle.

RZ 2, 6 Podhoran (Držková – Kašava), délka 4,60 km
Jedná se o náročnou rychlostní zkoušku, která vede po úzké zemědělské cestě s řadou obtížných pasáží a z větší části je přístupná pouze pěšky od startu. Po startu na okraji obce Držková následuje prudké stoupání na úzké silnici mezi pastvinami. Za 1,2 km přichází obtížné esíčko přes horizont a následuje vjezd do lesní části erzety. Na 2,5 km přichází táhlá levá zatáčka na zpevněném povrchu a zatáčkovitá pasáž. Na třetím kilometru trať začíná prudce klesat, velmi technický sjezd „na srdce“ až do cíle. Na 3,1 km trati přístup od zemědělského družstva ve Vlčkové (značení B). Vesměs se jedná o řadu přehledných a technicky náročných pasáží. Ve sjezdu jsou dvě velmi atraktivní místa, ostrá levá zatáčka na brzdy (značení A) a rychlá pravá zatáčka. Cíl je situován před vjezdem do zemědělského statku v Kašavě. Jedná se o domovský úsek tragicky zesnulého jezdce Jiřího Sedláře z Kašavy. Podhoran patří k nejnáročnějším úsekům celého sprintu. Pozor! Pro diváky nebude umožněn přístup přes cíl RZ – farma ZD Kašava!

RZ 3, 7 Kopná I (Kašava – Všemina), délka 11,15 km
Rychlostní zkouška Kopná nechyběla ani při jediném ročníku populárního rallysprintu. Letos se na úsek Kopná vydají posádky celkem třikrát a stejně jako v minulých letech se pojede ve dvou verzích. Kopná I, která je v itineráři zařazena dvakrát, začíná na konci obce Kašava, odkud rychlými zatáčkami stoupá nad Podkopnou Lhotu až na autobusovou točnu Moravan (značení C). Odtud klesá technickým sjezdem do centra Podkopné Lhoty, kde na posádky čeká loni poprvé zařazený úsek s rychlým příjezdem do vracáku (značení D) následovaný technickou pasáží na místní komunikaci vedoucí opět na hřeben nad Podkopnou Lhotou. Odtud následuje sjezd po nově vyasfaltované cestě do tradičního
diváckého místa, které rovněž letos bude komentované s možností sledování mezičasu (značení E). Následuje sjezd do Podkopné Lhoty, odkud trať pokračuje po hlavní silnici do Trnavy, kde se nachází na rozcestí prudké odbočení doleva na kostkách (značení F) a rychlá pasáž na místní komunikaci. Za obcí trať uhýbá doprava a šplhá k vrcholu Papradná. Tam se trať opět stáčí doprava a rychlým sjezdem na srdce míří k rekreačnímu areálu Všemina, kde se nachází cíl u tenisových kurtů.

RZ 4, 8 Raková (Vizovice – Slušovice), délka 10,45 km
Osvědčený úsek v itineráři Kopné s názvem Raková, který je veden na zemědělských komunikacích mezi Vizovicemi a Slušovicemi. Start je na okraji Vizovic a úvodní část vede na úzké silnici v oblasti Chrastěšovských pasek. Po rychlém příjezdu přichází na 1,3 km náročné pravé odbočení a pokračuje obtížná technická pasáž ve sjezdu se sérií zatáček všech stupňů obtížnosti. Na 2,7 km je ostré pravé odbočení a prudké stoupání mezi pastvinami zakončené na 3,2 km ostrým pravým odbočením na širokou silnici (značení G). Zhruba po čtyři sta metrech se trať vrací zpět na úzkou silnici a pokračuje v klesání až do Zádveřic. Na 5,7 km se nachází velmi atraktivní pravý vracák (značení H). Následuje rychlejší pasáž rychlostní zkoušky s příjezdem do obce Raková. Na 8,7 km se nachází v části U křížku ostré pravé odbočení (značení I). V závěrečné části posádky prověří prudké levé odbočení na 9,7 km a těsně před letmým cílem ještě obtížná série zatáček. Stopka je umístěna před Slušovicemi.

RZ 9 Kopná II (Kašava – Všemina), délka 10,60 km
Startuje je na konci obce Kašava u autobusové zastávky, zhruba po 300 metrech přichází přírodní retardér kolem autobusové točny. Následuje rychlé stoupání na okresní silnici, které je na 2,3 km uzavřeno ostrou pravou zatáčkou na točně autobusu ČSAD nad obcí Podkopná Lhota (značení C). Následuje vjezd na úzkou cestu mezi stromy a zhruba 500 metrů dlouhý sjezd, který je ukončen na 3,2 km ostrou levou zatáčkou v komentované zóně s měřením mezičasu (značení E). Po technickém průjezdu obcí Podkopná Lhota se trať vrací zpět na okresní silnici. Na 4,6 km se nachází přírodní retardér na parkovišti s velmi úzkým nájezdem. Divácky oblíbený ostrý levý vracák na rozcestí v Trnavě je na 5,1 km (značení F). Na konci obce Trnava následuje ostré pravé odbočení a přes prudký
výjezd nájezd do lesní části. Jezdecké pole zde prověří řada rychlých horizontů a protahováků a lá Finsko. Krátce před cílem je levá zatáčka a následné esíčko. Cíl je situován po rychlém sjezdu u tenisových kurtů ve Všemině.

TZ/ Roman ORDELT
IMPROMAT Rallysprint Kopná

Vytisknout

Diskuze: Kam při Kopné na rychlostní zkoušky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Hirvonen, Mikko

V Německu 25 WRC!

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud