Posádky v pátek absolvovaly technické i administrativní přejímky. Do závodu bylo přijato 105 posádek. Problémy měl po čtvrtečním testování polský host Gregorz Grzyb s Fiatem Punto S2000, když se mu porouchal motor. Hlavní pozornost byla ale věnována domácímu Krestovi, který zkoušel na Barum rally Peugeot 207 S2000 ze stáje Maďara Tagaie.
Někteří jezdci využili v pátek v podvečer možnost testování na úseku ze Slušovic na Bílou Hlínu. Toho využili Slováci Ballay s Ignisem S1600, Lapdavský a Melichárek a také oba Semerádové junior i senior. Všichni s Mitsubishi Lancer EVO IX. Všichni byli na závodění patřičně natěšeni.
Tratě rallysprintu byly s několika změnami totožné s loňským ročníkem, stejně technické a těžké.
Už od první zkoušky se ujal podle očekávání vedení Kresta. Překvapivě druhý čas zajíždí Jelínek s Mitsubishi EVO IX. Třetí čas zajel Odložilík Peugeotem 207 S2000. Vynikající čtvrtý čas se podařil domácímu Lubomíru Minaříkovi s Fabií Kit Car. Moc dobře se nevyspal Peták, až sedmý čas. Překvapením byl desátý čas Cserhalmiho, který přes rok neseděl v závodním autě. Gregorz Grzyb byl po první zkoušce až 32. Na první rychlostní zkoušce havaroval Greguška s Mitsubishi a bylo první zdržení soutěže. Zde vyrazila i sanitka.
Na krásném a náročném Podhoranu opět vyhrál Kresta, tři vteřiny před Odložilíkem a tři vteřiny před Grzybem a čtyři vteřiny před Tarabusem. Všichni S2000. Vozy S2000 hrály prim. Pátým časem se blýsknul Tonda Tlusťák s Citroenem C2 S1600. Dvanáctý čas s jediným WRC v poli Drotár + 10,9 a až 14. Semerád. V celkovém pořadí to znamenalo jediné, na prvních třech místech vozy S200 v pořadí Kresta, Odložilík , Tarabus. Za předčasný start byl penalizován deseti vteřinami Drotár.
Třetí test Raková se opět stal kořistí Kresty. Druhý je Odložilík, ale jeho účinkování v dalších zkouškách je labutí písní. Končí v servisu po poruchu Karbanu. Jako nůž máslem stoupá pořadím Grzyb a Peták. Minařík klesá o jedno místo zpět. Michalík má defekt. Mario Csente jede na blinkry. Po této zkoušce následuje servis.
Čtvrtá RZ sedí Tarabusovi, který jde na místo druhé. Třetí je Peták. Sedmý už je Grzyb. PO havárii Nováka je rychlostní zkouška přerušena asi na deset minut. Obrovsky spolu bojují téměř všichni, startovní pole je opět velmi vyrovnané. Například velmi krásný boj vedou mladí kluci z poháru mládeže, Semerád a Bujáček. Stav je takový, že Semerád má na Bujáčka náskok čtyři vteřiny. Celkově jsou 22. respektive 23.
Druhý průjezd Májové opět vyhrává Kresta. Druhý čas jede Grzyb a dává Tarabusovi devět vteřin. Třetí čas Jelínek, čtvrtý Peták. Celkově to znamená, že Grzyb poskočil na místo čtvrté. Naopak klesli Minařík, Gavlák a Tlusťák. V nevýrazném výkonu pokračuje jedenáctý Semerád.
Krátký ale náročný Podhoran sedl Petákovi, druhý čas, shodný čtvrtý čas Tarabus a Grzyb. Vítěz RZ Kresta jel tuto velmi náročnou rychlostní zkoušky průměrnou rychlostí 83km/h. Velký boj spolu vedou Minařík a Gavlák, nyní dvě vteřiny ve prospěch Gavláka.
Dlouhá Raková opět na čele nic nezměnila. Druhý Grzyb dává Tarabusovi pět vteřin, Petákovi deset. Pepa po zkoušce sám říká, že absolutně neví, kde se těch deset vteřin ztratilo. V pořadí klesají Tlusťák a Cserhalmi. Technické problémy má Sýkora, možná po trefení obrubníku v Trnavě. Zde končí Březík když na výjezdu z návsi opírá své Mitsubishi o pevné zábradlí a uráží zadní kolo.
Poslední dvě zkoušky vyhrává opět Kresta a s náskokem minutu a dvacet vteřin. Druhý je Míra Tarabus, který dokázal za sebou udržet mohutně finišujícího Grzyba. Mezi nimi je rozdíl čtyři vteřiny. Životní výkon podal Minařík, který vyhrál třídu A6 a absolutně je čtvrtý. Jeho soupeř Antonín Tlusťák odstupuje v RZ 9 kvůli poškození motoru. Ze stejnými problémy odstupuje v servisu i Tomaštík.
Třídu A5 opanoval Hladík s Felicií Kit Car když největším soupeřem mu byl Galia, který musel po třetí RZ odstoupit.
Třídu A7 vyhrál Jan Černý s Peugeotem RC. Neměl to jednoduché, protože bojoval s Přemyslem Šebestou se starším Escortem.
Třída N3 se stala kořistí Jaroslava Roubíčka, který zvítězil rozdílem třídy. Druhý byl Petr Pelech s Civilem Type R. Na vedoucího ztratil dvě minuty a patnáct vteřin. Vůbec se nedařilo domácímu Máderovi, když se na trati potkal dvakrát se srnkou, které se vždy vyhnul, ale také s technickými problémy své Almery, když se mu povolilo rameno a ve finále začaly problémy s převodovkou.
Třída N2 byla Honda Cup. Zvítězil podle očekávání Václav Synovský. Druhý Marek Tomáš a Jakub Brázda.
Třídu N1 zprvu vedl Ušela, ale ten musel v polovině soutěže odstoupit pro technické problémy. Nakonec zbyl ve třídě pouze Jakub Urban, který třídu vyhrál. Když to taky nebylo bez problémů, když na poslední rychlostní zkoušce udělal v Trnavě na návsi kolostřešní kombinaci.
Takový byl rallyprint Kopná. Velmi pěkná soutěž s nádhernými tratěmi, poznamenaná haváriemi a natažením harmonogramu, ale to byla jediná kaňka na celém závodě. Druhou snad byla jen absence TOI záchodů v servisní zóně.
Sprintové mistrovství bude pokračovat 1. a 2. srpna Cebia Rally Pelhřimov - Memoriál T. Vojtěcha