Pro budoucnost Citroënu ve sportu je klíčová Čína

iM2, 1. července 2015, 21:19 Google+

V rámci závodu WTCC ve francouzském Le Castellet naznačila marketinková šéfka Citroënu, Linda Jackson, něco o možném budoucím směrování závodního týmu a jeho sportovních aktivit. Klíčovou roli v budoucím směřování hraje Čína.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Otázka: Jak důležité jsou aktivity v motorsportu pro vaší značku? 
Linda Jackson: Motorsport je pro značku jako Citroën velmi důležitý, je to fantastický marketingový instrument. Motorsport byl u značky Citroën důležitý v minulosti, je důležitý teď a zůstane tomu tak i v budoucnu. 

O: Citroën Racing je vedle závodů cestovních vozů zodpovědný také za program v MS v rally. Dočkáme se zde změn?
LJ: Aktuálně je Citroën motorsport angažován ve dvou rozdílných disciplínách na té nejvyšší úrovni a zůstane tomu tak i příští rok. Od roku 2017 se to ale změní. Citroën se chce i nadále angažovat v nejvyšším patře motorsportu, ale spíše jen v jedné sérii. To samé platí také pro další dvě značky koncernu PSA, Peugeot a DS. Vše by v budoucnu mělo běžet v ‚Centre d'Excellence’. Ještě ale nepadlo žádné rozhodnutí o tom, kde bude Citroën v budoucnu aktivní.

img-responsive

Uvidíme vozy Citroënu nebo DS ve WRC i v roce 2017? V roce 2016 ano! | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

O: Jaká jsou kritéria?
LJ: Především to záleží na FIA a na tom, jaká vozidla bude chtít vidět v jakých disciplínách a sériích a jak budou vypadat pravidla. Pak bude samozřejmě důležité, abychom se mohli představit na důležitých trzích a dosáhli na široké publikum. 

O: V MS v rally budou od roku 2017 platit nová pravidla. Nebude muset padnou rozhodnutí o tom, kde se bude Citroën v roce 2017 prezentovat, spíše letos než příští rok?
LJ: Absolutně správně. Ale napřed musíme od FIA znát přesná pravidla pro jednotlivé disciplíny a série před tím, než budeme moci udělat nějaké rozhodnutí. V naší strategii bude záležet také na tom, kolik soutěží bude série mít a jestli jednou z nich bude Čína, která je aktuálně naším nejdůležitějším trhem. To ovlivní také rozpočet a spolupráci s našimi partnery.

O: Takže závod v Číně je bezpodmínečně nutný pro další angažmá v MS v rally. 
LJ: V žádné jiné zemi neprodává Citroën tolik aut jako v Číně. Je bez debaty, že tamní závod je velmi důležitým argumentem. Pokud by se od roku 2017 jelo v Číně, tak by to bylo velmi vítáno.

Vytisknout

Diskuze: Pro budoucnost Citroënu ve sportu je klíčová Čína

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Morava (CZE)

Martin Lehký: „Závodění mi dělá hezčí den a hezčí život.“

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally ValMez letos otevře seriál sprintrally

Kohn, Filip

Švédská houpačka pro FilipaKohna a Toma Woodburna

Dohnal, René - Švec, Roman

Šampión ERT René Dohnal se vrací na české tratě

Rally Kopná (CZE)

Michal Kolář: „Do nové sezony s novým vozem.“

cvrček, věroslav

Věroslav Cvrček díl 2. „Zážitky ze Safari rally by byly na celou knihu“

reklama

Doporučujeme

Rally Hustopeče (CZE)

Václav Dunovský: V Hustopečích z bídy k lesku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud