BMW ukazuje budoucnost bez zrcátek, otevřená i8 umí jezdit úplně sama

Bez dveří, ale s autopilotem, BMW i Vision Future Interaction.

Bez dveří, ale s autopilotem, BMW i Vision Future Interaction. | foto: BMW

Jestliže na poli automobilového pohonu je budoucností elektřina nebo vodík, ovládání budou téměř bezvýhradně zajišťovat gesta. Navíc už ani nebude nutné auto řídit, takže zůstane hodně prostoru na zábavu, jejímž středobodem bude multimediální systém s patřičně velkou obrazovkou. Takto nějak to naznačuje BMW s konceptem i Vision Future Interaction.

Ten je, velice zjednodušeně řečeno, upraveným starým konceptem otevřené i8, jen bez dveří, s oranžovým lakem karosérie a laserovými světly. Největší počet změn však najdete po usednutí do dvojice sportovních sedadel. Tam, kde je většinou několik konvenčních tlačítek, najdeme dnes 21palcový panoramatický displej s ovládáním AirTouch, jinými slovy prostřednictvím gest. Ty snímá několik senzorů v palubní desce, přes tlačítka na volantu, respektive před spolujezdcem, pak cestující své volby potvrzují.

img-responsive

Hlavním prvkem je 21palcová obrazovka, BMW i Vision Future Interaction. | foto: BMW

Obrazovkám ale není konec, protože přístrojový panel je plně digitální a trojdimenzionální, zatímco na head up displej s vysokým rozlišením jsou promítány nejdůležitější informace. Tak jako mnoho dnešních konceptů, také otevřené BMW je schopné pohybovat se zcela bez řidiče. K této volbě slouží otočný ovladač s režimy Pure Drive (řízení je zcela na řidiči), Assist (auto se přepne do autopilota ve chvíli, kdy je detekováno nebezpečí) a Auto (BMW je přepnuto do plně autonomního módu).

V posledním případě se kromě převzetí kontroly nad vozem lehce nadzvedne modře zbarvený volant a sedadla se přepnou do „klidového“ režimu, čímž se zvětší volný prostor pro řidiče. Ten pak může infotainment využívat ke čtení e-mailů, hledání na internetu nebo přehrávání videí. V Las Vegas, kde má model i Vision Future Interaction premiéru, ale rozhodně nejde o jedinou novou i8.

Provedení Mirrorless totiž postrádá jakékoliv konvenční zrcátko a místo nich využívá kamery. Vnější jsou umístěny na aerodynamicky optimalizovaných „ručkách,“ ve vrchní části zadního okna je pak ještě jedna kamera, snímající prostor za vozidlem a suplující tak funkci vnitřního zpětného zrcátka. Místo něj je velký displej, kam se přenáší kombinace záběrů ze všech tří kamer. Koncept i3 Extended Rearview Mirror pak kameru ve spodní části antény na střeše kombinuje s konvenčními vnějšími zrcátky. Digitální obraz je přenášen do prostoru standardního vnitřního zrcátka.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu