Únik chladící kapaliny? Toto bývají nejčastější příčiny louží pod motorem

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. srpna 2018, 15:19 Google+

Přišli jste ráno k vozu a nelezli jste pod přední částí zvláštní barevnou louži, kterou netvoří olej? Pak máte nejspíš problém s únikem chladící kapaliny, která je pro správnou funkci motoru naprosto nezbytnou. Každý takový problém proto vyžaduje náležitou a hlavně neodkladnou pozornost, která vás ušetří podstatně větších starostí i nákladů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Starší motor

Starší motor | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

O problémech spojených s nefunkčním chlazením jsme psali již mnohokrát, přesto se vyplatí si připomenout, že v případě problémů s chlazením dochází k přehřívání motoru, což může mít pro motor fatální následky. Pokud si tedy všimnete jakýchkoliv problémů s únikem chladící kapaliny, začněte je řešit co nejrychleji. Ušetříte si totiž větší a hlavně nákladnější starosti.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

K větším únikům chladící kapaliny vedou nejčastěji tři hlavní příčiny, přičemž tou první bývají poškozené hadice. U všech chladících okruhů nalezneme několik hadic, které přivádí vodu z motoru do chladiče a následně ji vrací. Vlivem času a vysokých teplot však materiály hadic ztrácí své vlastnosti a postupem dochází k jejich praskání. Nejprve se objevují jen drobné prasklinky, ty se však mohou postupem času zvětšovat, až nakonec dojde k pořádnému maléru.

Pokud tedy pod autem vidíte loužičky chladící kapaliny, pravděpodobně bude na vině některá z hadic. Jejich výměny nebývají ničím náročným, přesto raději doporučujeme navštívit servis, kde mohou kromě výměny hadice i celý systém propláchnout a po dolití nové kapaliny ho i odvzdušní.

Častý problém představuje také špatné víčko chladiče. Chladící systémy totiž pracují s tlakem, s jehož udržením víčko pomáhá. Pokud ale není správně dotažené, nebo je poškozené, začne kapalina v místech poškození unikat.

Zřejmě tou nejhorší variantou může být poškozené těsnění pod hlavou motoru. To má totiž mimo jiné i zabraňovat úniku chladící směsi, ovšem vlivem velké plochy a extrémního střídání teplot dochází k tvorbě malých prasklin.a úniků. Chladící směs pak může začít unikat například i přes sání nebo výfuk.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: Škoda Auto

Pokud začne chladivo unikat díky poškozenému těsnění, je potřeba začít jednat rychle. Praskliny se totiž budou už jen zvětšovat. Pokud máte podezření na únik přes těsnění, vyplatí se sledovat ukazatel teploty chladící směsi a barvu kouře vycházejícího z výfuku. Bílá totiž vždy naznačuje úniky chladiva a s tím spojené problémy.

Ať už ale bývají příznaky jakékoliv, v případě mizející chladící kapaliny se rozhodně co nejdříve objednejte do servisu a dopřejte vozu pořádnou prohlídku. Zanedbání kontroly chladiva je přesně ten problém, který povede jen k dalším potížím. A ty mohou být pro váš motor i fatální.

Vytisknout

Diskuze: Únik chladící kapaliny? Toto bývají nejčastější příčiny louží pod motorem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Bugatti Divo

Nové Bugatti na scéně? Teď už víme, jak bude znít

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud