Závodníci proměnili Nissan GT-R v okřídlenou bestii. Má 1600 koní a může jezdit po stropě

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. dubna 2019, 09:55 Google+

Závody do vrchu jsou poměrně náročnou disciplínou, která kromě vysokého výkonu vyžaduje i dostatek přilnavosti, zvláště pokud se řítítě vysokou rychlostí do úzkých zatáček. Extrémně upravenému Nissanu GT-R ze stáje Franco Scribante Racing však evidentně nechybí ani jedno, což by měl prokázat na extrémním závodu Jaguar Simola Hillclimb v Jižní Africe.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Závodní speciál Nissan GT-R týmu Franco Scribante Racing

Závodní speciál Nissan GT-R týmu Franco Scribante Racing | foto: Franco Scribante Racing

Sdílejte článek

O důležitosti dostatečného přítlaku u závodních aut jistě není potřeba dlouze polemizovat, při pohledu na tenhle extrémní Nissan GT-R se však člověk musí alespoň na chvíli zarazit, kam až může honba za co nejlepší aerodynamikou vést.

Extrémní křídlo vzadu totiž není nic výjimečného, stejně jako agresivní difuzér v zadním nárazníku. V tomto případě však dostal Nissan i extrémní přední splitter, na kterém je umístěno další extrémně velké křídlo. Tahle kombinace sice vypadá dost podivně, i díky použití karbonových panelů karoserie by však měla ve vyšších rychlostech zaručovat vyšší přítlačnou sílu, než jaké je hmotnost vozidla. Čistě teoreticky by tak tenhle Nissan mohl jezdit i po stropě, takže není potřeba mít obavy o dostatek přilnavosti k silnici.

S dosahováním vysokých rychlostí by navíc vůz neměl mít problém. Konstruktéři vozu se sice o technických aspektech nechtěli příliš bavit, přesto prozradili pár drobností. Pod kapotou by měl být ukryt motor, který je schopen nabídnout až 1 641 kW, což je cca 2 231 koní. Pro závodní účely byl však motor naladěn „jen" na cca 1 193 kW, což je zhruba 1 622 koní. Vůz je navíc osazen dvěma speciálními řídícími jednotkami, které dokáží řídit přísun točivého momentu tak, aby měla kola vždy maximální trakci.

Interiér vozu je přizpůsoben závodům, což znamená masivní odlehčení za použití karbonu, ochranný rám, závodní sedačky, digitální přístrojový štít a volant, který nabízí řadu ovládacích prvků. Nechybí ani sedačka pro spolujezdce, kterému však kvůli nádrži olejového systému nezbývá příliš mnoho místa na nohy.

Závod do vrchu Jaguar Simola Hillclimb se bude konat od 2. do 5. května, přičemž závodní tým obdržel svůj speciál poměrně nedávno. Techniky tak ještě čeká spousta práce s laděním vozu pro optimální výkon na trati. Tam by však vůz měl předvést skutečně zajímavou podívanou, včetně svého zvuku.

zdroj: facebook

Během videa, které je umístěno na Facebooku iLEB, totiž k nastartování vozu bohužel nedošlo. Jeho výfuky vyvedené pod prahy však naznačují, že lze očekávat pořádný rachot.

Vytisknout

Diskuze: Závodníci proměnili Nissan GT-R v okřídlenou bestii. Má 1600 koní a může jezdit po stropě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Koncepční kupé Tudor ze ženevského autosalonu 2002 patří dodnes k nejhezčím Škodám.

Nejkrásnější koncept, jaký Škoda nevyráběla: Tudor byl tak úchvatný, až ho…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud