Autonomní vozidla se učí řídit ve falešném městě, v Pittsburghu ho vybudoval Uber

Testovací trať ALMONO

Testovací trať ALMONO | foto: youtube.com

Společnost Uber se po celém světě proslavila zejména jako alternativa ke konvenčním a místy předraženým taxislužbám. Málokdo ale tuší, že kromě toho ještě také pracuje na vývoji autonomních sdílených vozidel. A tento vývoj bere zatraceně vážně, jak dokazuje její prezentace plná zajímavých záběrů.

Už pár měsíců testuje Uer svá autonomní vozidla i v provozu, ovšem za jejich volantem vždy sedí někdo, kdo je schopen v krizových případech převzít řízení. Ještě než se za volant posadí, musí takový člověk projít poměrně náročným výběrovým řízením a podstoupit několik testů a školení.

A jedno z těchto školení probíhá v obrovském areálu plném různých silnic, který simuluje městské prostředí. Tento areál je dokonce zachycen i na prezentačním videu Uberu, jeho označení zní "ALMONO" a nachází se nedaleko Pittsburghu. 

V areálu rozkládajícím se na ploše 1022 metrů čtverečních nalezneme různé typy silnic, křižovatek a kruhových objezdů. Nechybí zde ani zaparkovaná falešná auta či různé pohyblivé figuríny, které slouží k testování postřehů autonomního systému. Ze záběrů je ale dobře vidět, že kapacity areálu přestávají stačit. Nejspíš i proto by Uber rád brzy přistavěl dalších 1200 m2 tohoto falešného města.

Webu CarScoops se povedlo sehnat vyjádření jednoho z "řidičů" autonomního vozidla Uber. Podle jeho slov probíhá v areálu poměrně náročné testování jak lidí, tak autonomních systémů. Mnohdy se musí vůz vypořádat s tak extrémními situacemi, že v reálném světě se zdají být takřka nemožné. Jak ale všichni dobře víme, na silnicích je možné naprosto všechno.

Prezentace autonomních vozidel Uer (02:23) | zdroj: youtube.com

Na zkušební trati ALMONO však nezkouší svá vozidla pouze Uber, schopnosti autonomního systému zde musí ověřit prakticky každý, kdo chce vypustit svá autonomní vozidla do reálného provozu.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu