Nový král mezi hot-hatchi? Renault Megane R.S. Trophy-R zajel rekordní čas na Nürburgringu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. května 2019, 16:15 Google+

Renault uvádí Megane R.S. Trophy-R, nového zástupce ságy trvající 15 let, který stejně jako jeho předchůdci stanovil nový rekordní čas na Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu v kategorii produkčních aut s předním pohonem. Je to důkaz vášně Renault Sportu pro soutěžení a výkon.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Megane R.S. Trophy-R zajel nový rekordní čas na Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu

Renault Megane R.S. Trophy-R zajel nový rekordní čas na Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu | foto: Renault

Sdílejte článek

Jak velí tradice Renault Sportu, i tato nová generace Megane R.S. Trophy-R nevděčí svým jízdním výkonům jen pouhé síle motoru, ten je zde stejný jako u Megane R.S. Trophy, který byl představen na začátku roku 2019. Megane R.S. Trophy-R byl vyvinut jako závodní vůz ve velmi krátké době sice málo početným, ale odhodlaným týmem specialistů, kteří se velmi pružně zaměřili na tři klíčové aspekty: maximální redukci váhy (až o 130kg proti Megane R.S. Trophy bez příplatkové výbavy), přepracování aerodynamiky a radikální vývoj v oblasti náprav.

Výsledek je skutečně dechberoucí: 5. dubna 2019, stanovil Megane R.S. Trophy-R nový rekord v kategorii produkčních aut s předním pohonem na Severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nürburgring, který je dnes vnímán jako světoznámé zázemí pro testování sportovních výkonů. Tento vůz zajel okruh dlouhý 20,832 km se 73 zatáčkami za 07’45’’389.

Příběh Megane R.S. na slavném „ringu“ trvá více než 10 let. Začal v roce 2008 prvním rekordem v kategorii produkčních vozů s předním pohonem: Megane R.S. R26.R zajel okruh s časem 8'17'. Tento čas byl rozdrcen o tři roky později, v roce 2011, druhou generací Megane R.S. Trophy v rukou testovacího pilota, Laurenta Hurgona, když zajel okruh za 8'07''97. V roce 2014 padl čas pod 8 minut (7'54''36) s verzí Megane III R.S. Trophy-R. Laurent Hurgon řídil i nejnovější generaci Megane R.S. Trophy-R pro dosažení referenčního času v honbě za rekordy, kdy je stále těžší získat každou sekundu k dobru.

Poprvé se Megane R.S. Trophy-R ukáže veřejnosti 24. května v Monaku v pátek před Grand Prix 1™ Formule 1 s Danielem Ricciardem a Nico Hülkenbergem za volantem.

Na trh bude Renault Megane R.S. Trophy-R uveden před koncem roku 2019 a to jako exkluzivní limitovaná edice v počtu pouze několika set kusů.

Vytisknout

Diskuze: Nový král mezi hot-hatchi? Renault Megane R.S. Trophy-R zajel rekordní čas na Nürburgringu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Hybridní Audi Q5 55 TFSI e quattro

Hybridní Audi Q5 55 TFSI e Quattro nabídne sportovnost i elektrický dojezd až…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud