Vstup do dnešního dne se nejlépe povedl Janu Kopeckému. První test dokázal vyhrát v čase 10:32,7. Na desetinu sekundy stejného času pak dosáhl i Nicolas Vouilloz. Naopak průběžný lídr celkového pořadí Luca Rosetti vsadil po celou dnešní etapu na taktiku dojezdu du cíle. Umožňoval mu to jeho solidní náskok ze sobotní etapy.
Během celého dnešního dne se dal očekávat napínavý souboj o celkovou druhou příčku. Tu měl po dnešní první zkoušce ve svém vlastnictví Vouilloz, ovšem jen několik vteřin za ním byli Travaglia a Alen. Naopak ze hry byl alespoň pro tuto chvíli Španěl Sola. Hned na dnešní úvodní zkoušce ho postihl defekt a ztratil 50 vteřin. Z průběžného druhého místa se propadl až na šesté.
Celkově se dnešní první sekce tří rychlostních zkoušek nejvíce povedla Vouillozovi. Ten vyhrál všechny tři dopolední testy a nikým neohrožován okupoval druhou příčku. Na lídra soutěže Rosettiho ztrácel po RZ12 29,9 vteřiny a za ním jedoucí Travaglia dýchla Francouzi na záda ze vzdálenosti 22,8 vteřiny.
Podle dostupných informací panovalo dnes v Turecku deštivé počasí. Trať byla dost podmáčená a ze závodů se staly bahenní lázně. I odpoledne se těchto podmínek chystal využít Vouilloz a zaútočil na vedoucího Rosettiho. V první odpolední zkoušce, celkově třinácté, umazal z náskoku lídra neuvěřitelných třináct vteřin. Pak vyhrál i předposlední zkoušku soutěže a schylovalo se k velkému finále. Při něm ovšem ukázal svou rychlost a hlavně taktickou vyzrálost právě Rosetti. Zkoušku vyhrál a nedal tak Vouillozovi šanci na útok.
Stejně napínavý souboj jako mezi Vouillozem a Rosettim se sváděl i o třetí příčku mezi Travagliou a Alenem. Tento duel rozhodl v posledním testu sám Travaglia který lehce havaroval a ztratil více než čtyřicet vteřin na alena. Mladý jezdec Fiatu alen se tak posunul na třetí příčku a Travaglia skončil čtvrtý.
Všechny tyto souboje dnes z pátého místa sledoval Jan Kopecký. V závěru soutěže se však i on musel pustit do pořádného závodění, protože na něj zle dotíral šestá Dani Sola. Jan nakonec uspěl a páté místo uhájil, nicméně ztráta šestého Soli na pátého Kopeckého činila po celé soutěži jen půl vteřiny!!! O to víc je páté místo pro Kopeckého i celý jeho tým cennější.
Na sedmém místě nakonec dojel domácí Volkan Isik a osmou příčku vybojoval po celou soutěže se trápící Loix. Všichni jezdci v první osmičce celkového pořadí jeli v turecku s vozy specifikace S2000. Když zhodnotíme poměr vozů Peugeot 207 a Fiat Abarth Grande Punto tak nám vyjde plichta. Ve nejlepší osmičce byly čtyři Peugeoti a stejný počet italských Punt. Škoda že se zatím žádná jiná automobilka oficiálně nepřihlásila s vozem S2000 do IRC. Souboje by pak byly ještě zajímavější.
Tolik tedy výsledky turecké Istanbul Rally. Příštím podnikem šampionátu IRC bude Rally Portugal jedoucí se 9. – 10. května.
Konečné výsledky Istanbul Rally zde
Komerční sdělení