Kdyby Ogier v roce 2012 seděl ve Fordu, vyhrál by titul

iM2, 1. září 2013, 22:34 Google+

Na konci léta 2011 nastal zvrat - Sébastien Loeb se rozhodl prodloužit smlouvu s továrním Citroënem. Tím se na vedlejší kolej dostal Sébastien Ogier, mladší z obou Francouzů odmítl zůstat v jednom týmu s Loebem. Proto se poohlédl i jinde. Dokonce byl jen kousek od podpisu smlouvy s Fordem. Kim Vatanen, manažer Sébastiena Ogiera, a Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, jsou přesvědčeni, že kdyby k podpisu došlo, mohlo to zajistit skvělou budoucnost oběma stranám.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Spolupráce Loeba s Ogierem v jednom týmu prostě nefungovala. Na jedné straně byl nejúspěšnější jezdec automobilových soutěží všech dob a na druhé straně továrního stanu mladík, který Loeba asi jako první dokázal opravdu seriózně ohrožovat. Během Akropolis 2011 upřednostnil Citroën Ogiera, který díky tomuto rozhodnutí dokázal porazit Loeba. 

Tehdejší šéf Citroënu, Olivier Quesnel, chtěl k oběma Sébastienům přistopovat stejně. Jenže s tím se Loeb nehodlal smířit a vyjednal si v nové smlouvě pozici jasné jedničky týmu. Svoje setrvání u Citroënu oznámil legendární Francouz krátce před startem Rally Deutschland 2011, pak už se čekalo, jak se k celé situaci postaví Ogier.

V Německu se tým rozhodl týmovou režijí upřednostnit Loeba, což Ogier nesl dost nelibě a dal to veřejně na vědomí. "Postěžoval si [Loeb] u šéfů a já teď musím zpomalit a pustit ho," prohlásil tehdy Seb mladší. Seb starší ale ihned kontroval: "Bylo by lepší, kdyby si našel jiný tým."

To také Ogier o pár týdnů později udělal. I když měl ještě pro rok 2012 platnou smlouvu u Citroënu, jenže "nehodlám hrát druhé housle za Loebem v Citroënu. S touto politikou nesouhlasím. Chcí mít možnost bojovat fair a prokázat svoji rychlost." Ogierovi zbyly dvě možnosti: Ford a Volkswagen.

Šéfové Fordu mohou litovat promarněné šance, jinak by vloni slavili titul. To je názor Wilsona a Vatanena.

"Na svoje rozhodnutí jsem si vzal dost času," říká Ogier. U Fordu nebyly schopni potvrdit svoje dlouhodobější plány ve WRC (jak to nakonec dopadlo víme všichni), ovšem ve Fiestě RS WRC by měl okamžitě k dispozici konkurenceschopné auto. "Nejednali jsme tehdy pouze s Malcolmem Wilsonem, jeli jsme přímo do ústředí Ford Europe a jednali s vice-prezidentem. Kdyby měl Ford v roce 2012 ve svém voze Sébastiena, tak by vyhráli titul mistra světa," říká Tim Vatanen.

Také Malcolm Wilson lituje nevyužívé příležitosti, kdyby měl Ogiera u Fordu, vysledky by byly asi lepší: "Teď nechci, aby to, co řeknu, vyznělo špatně. A také by nebylo fair dávat 100% vinu jezdcům, ale přirozeně je část odpovědnosti také na nich. Ale nakonec je vždy za výsledky odpovědný celý tým.

Ale myslím, že vloni to nabralo špatný směr. Jsem přesvědčený o tom, že kdyby vloni ve Fordu seděl Sébastien Ogier, tak by měl velmi dobrou šanci stát se mistrem světa."

Vytisknout

Diskuze: Kdyby Ogier v roce 2012 seděl ve Fordu, vyhrál by titul

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rentor RallyCup Bochoř

Rentor RallyCup v Přerově

Rally Morava (CZE)

Martin Lehký: „Závodění mi dělá hezčí den a hezčí život.“

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally ValMez letos otevře seriál sprintrally

Kohn, Filip

Švédská houpačka pro FilipaKohna a Toma Woodburna

Dohnal, René - Švec, Roman

Šampión ERT René Dohnal se vrací na české tratě

Rally Kopná (CZE)

Michal Kolář: „Do nové sezony s novým vozem.“

reklama

Doporučujeme

rally jänner

Jan Kopecký potřetí vítězem Barum Czech Rally

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud