Proč se Kubica rozešel po úspěšné sezoně s Citroënem?

iM2 / Joel Martin, 21. prosince 2013, 14:38 Google+

Společně vyhráli titul ve WRC2 a v roce 2014 chtěli postoupit o stupeň výš. Jenže pak se objevily problémy mezi hlavním sponzorem a cesty Citroënu a Roberta Kubici se rozešly.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kubica, Robert - Baran, Maciej

Kubica, Robert - Baran, Maciej | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Příští rok pojede Robert Kubica ve Fordu Fiesta RS WRC týmu M-Sport, přitom to dlouho vypadalo, že bude pokračovat s Citroënem. Díky skvělým výsledkům vybojoval Polák letos s francouzským vozem titul ve WRC2 a to i navzdory tomu, že s rallysportem měl do této sezony velmi malé zkušenosti.

"Bylo to opravdu odvážné, když jsme se jej vloni napodzim zeptali, jestli by nechtěl jet v našem autě Rally du Var. Ale vyšlo to a začali jsme jednat o této sezoně. Předtím ještě nikdy Robert nejel na šotolinové soutěži. Věděli jsme, že je na asfaltu velmi rychlý, ale co předvedl na šotolině... Enormě se zlepšil a pracoval neskutečně tvrdě.

Jsme velmi hrdí na to, že jsme mu umožnili získat jeho první mezinárodní titul. Bohůžel však příští rok spolupracovat nebudeme. Není to chyba Citroënu ani Roberta, problém byl mezi sponzory," odhaluje šéf týmu Citroën, Yves Matton. Belgičan pokračuje a dává vinu osobnímu sponzorovi Kubici, společnosti Lotos.

Polská petrolejářská společnost si s největší pravděpodobností během jednání stanovila podmínku, kterou ve Francii nemohli akceptovat. S největší pravděpodobností šlo o to, že Citroën má dlouholetého partnera francouzskou petrolejářskou společnost Total. "Total se hodně snažil, aby byl ochotný akceptovat Lotos jako sponzora Roberta Kubici. Ale Lotos nechtěl nic měnit, a tak nebylo možné pokračovat. Total je sponzorem Citroënu již 45 let. Jednání jsme tedy museli ukončit."

Díky tomu se Kubica odebral i s Lotosem k M-Sportu. Citroën se rozhodl vsadit místo něj na Krise Meekea, který také prokazoval velmi solidní rychlost: "Kris je rychlý, ale měl několik problémů. Na nich musíme zapracovat," poukazuje na slabou konstantnost výkonů 34 letého jezdce Matton. Ten na sebe neupozornil jen rychlostí ale také několika nehodami. 

Také kvůli finančním aspektům Matton doufá, že se Meeke zlepší: "Momentálně máme k dispozici 7 šasi. Šest z nich nasadíme v soutěžích, s jedním se počítá jako se záložním. Snad nám to bude na sezonu 2014 stačit."

Vytisknout

Diskuze: Proč se Kubica rozešel po úspěšné sezoně s Citroënem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rentor RallyCup Bochoř

Rentor RallyCup v Přerově

Rally Morava (CZE)

Martin Lehký: „Závodění mi dělá hezčí den a hezčí život.“

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally ValMez letos otevře seriál sprintrally

Kohn, Filip

Švédská houpačka pro FilipaKohna a Toma Woodburna

Dohnal, René - Švec, Roman

Šampión ERT René Dohnal se vrací na české tratě

Rally Kopná (CZE)

Michal Kolář: „Do nové sezony s novým vozem.“

reklama

Doporučujeme

Peugeot

V čem se dle Meekea liší Citroën DS3 R5 od Peugeotu 208 T16?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud