Ogier ve Finsku s novou aerodynamikou na Fiestě WRC: "Může to být rozhodující prvek"

-haj, 24. července 2018, 20:26 Google+

Sébastien Ogier se jako jediný z M-Sportu může těšit na nový aerodynamický balíček na svém voze už ve Finsku. Jeho týmoví kolegové si musejí počkat až do Německa. Ostatní týmy ale také nespí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Sardinia (ITA)

Rally Sardinia (ITA) | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Letošní ročník WRC je napínavý jako už dlouho ne a M-Sport teď přidává plyn. Na voze Sébastiena Ogiera se ve Finsku objeví nový aeropaket, který tým testoval už po soutěži v Mexiku ve větrném tunelu Fordu Severní Americe. Zatímco v přední části auta se jedná jen o drobné změny aerodynamiky, tak zadní část vozu je přepracována silně.

Nové zadní křídlo, silně přepracované bočnice, zadní lamely ve stylu Toyoty Yaris WRC anebo vyšší difuzor - všechny tyto věci mají Fiestu vylepšit, poskytnout ji lepší vyvážení, lepší stabilitu a vyšší grip. Pro soutěž ve Finsku však toto vylepšení dostane pouze vůz Sébastiena Ogiera. M-Sport by na vozy Elfyna Evanse a Teemu Suninena měl nasadit stejné vylepšení v Německu.

"Krátká pauza rychle utekla a já si ji užil s rodinou. Teď ale jdeme opět na věc a už se plně soustředím na Rally Finland. Pro spoustu fanoušků je to vrchol sezony. A já vím proč - atmosféra kolem rychlostních zkoušek je fantastická a tratě vypadají, jako by byly stvořeny pro rally závody. Na nejrychlejším podniku sezony bojujeme o desetiny vteřiny. Konkurence je obrovská.

img-responsive

Ogier s Ingrassiou potřebují ve Finsku porazit Neuvillea s Gilsoulem | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Inženýři M-Sportu a Ford Performance pracují prakticky bez ustání na tom, abychom měli co nejlepší pozici. Nová aerodynamika na zádi naší Fiesty může být rozhodující. I tak ale musíme během víkendu udělat vše správně, abychom mohli útočit na top výsledek. Vloni jsme měli ve Finsku opravdu rychlé auto a také po testu mám dobrý pocit. Ale tato rally neodpouští žádné chyby," popsal situaci před startem u Fordu Sébastien Ogier. 

Ostatní výrobci ale také nespí
M-Sport ale není jediný, kdo přijede do Finska s vylepšením. Toyota vybaví své vozy novým, silnějším, motorem. Hyundai využívá jednoho ze tří žolíků, které má k dispozici, a své vozy vybaví novým středním diferenciálem. To by mělo jezdcům pomoci, především na asfaltu, s nedotáčivostí vozů Hyundai.

img-responsive

Vloni ve Finsku ale jednička M-Sport Fordu těžce havarovala | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

I u Citroënu se pracuje na ovladatelnosti, kromě zadního zavěšení Francouzi optimalizují také software v motoru. I oni doufají díky žolíkovi ve Finsku v lepší ovladatelnost svých strojů. Nový software by měl zlepšit průběh točivého momentu motoru a využitelnost výkonu motoru. 

Vytisknout

Diskuze: Ogier ve Finsku s novou aerodynamikou na Fiestě WRC: "Může to být rozhodující prvek"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Rally Pačejov (CZE)

XXXIX. INVELT Rally Pačejov hlásí atraktivní obsazení

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud