Je to třeba? FIA přidává v Kanadě třetí DRS zónu

S předjížděním na okruhu v Montrealu díky dlouhým rovinkám nebývá velký problém

S předjížděním na okruhu v Montrealu díky dlouhým rovinkám nebývá velký problém | foto: Manor Racing

Mezinárodní automobilová federace (FIA) dnes potvrdila, že na okruhu Gillese Villeneuva přidá třetí DRS zónu, aby zvýšila šance na předjíždění.

Někteří fanoušci si stěžují na nedostatek předjížděcích manévrů ve Formuli 1, která loni přešla na širší vozy. FIA se snaží o okamžité řešení prostřednictvím rozšiřování (Španělsko) či přidávání (Austrálie, Kanada) zón, v nichž můžou aktivovat systém pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle.

Pro příští rok navíc schválila změnu technických pravidel, která by měla dále umožnit jízdu vozů v zatáčkách těsněji za sebou a zlepšit předjíždění. Vozy budou muset mít jednodušší přední křídla, brzdové kanálky, naopak se zvětší plocha zadního křídla a vliv DRS efektu.

Mapa okruhu v Kanadě, nově se 3. DRS zónami

Mapa okruhu v Kanadě, nově se 3. DRS zónami | zdroj: Formula1.com

Již tento víkend se ale dočkáme další úpravy na okruhu v Montrealu, kdo kromě dvou DRS zón na rovince před poslední šikanou a za ní přibude třetí (na mapě výše č. 1) mezi zatáčkami č. 7 a 8, místo detekce jednovteřinových odstupů se bude nacházet v páté zatáčce. Podle kritiků jde však o zbytečný krok, protože na dlouhých rovinkách tam s předjížděním nebývá problém.

Ředitel závodů Charlie Whiting již v Austrálii naznačil, že se FIA nebojí experimentovat, pokud by mohla přispět ke zlepšení show. "Další zóna má jen nabídnout něco jiného. Vyzkoušíme to a uděláme něco efektivnějšího na ostatních okruzích, pokud k tomu bude větší příležitost."

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu