Vývoj vozu Fabia R2 vznikal v těsné spolupráci se společností Škoda. Za jeho vývojem stojí specializovaná společnosti na poli motoristického sportu - Impromat Car. Impromat Car bude rovněž zajišťovat budoucí odbyt vozidel. Nejdůležitějším úkolem bylo optimalizovat dynamiku jízdy. Za tímto účelem byl podvozek upraven tak aby odpovídal požadavkům, na něj v rallyovém sportu kladeným. S úspěchem: v únoru letošního roku proběhla homologace dle předpisů FIA a vůz byl úspěšně homologován. Vůz se rovněž objevil v roli předjezdce na loňské Rally Bohemia a Barum Czech Rally.
Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro region střední a východní Evropy, vysvětluje: „Je skvělé, že s okamžitou platností můžeme nabídnout soutěžní vůz širšímu spektru našich zákazníků, kteří hledají spolehlivý a cenově dostupný závodní vůz. S ohledem na naši úspěšnou tradici a rozvoj motoristického sportu nejen v ČR je nová Fabia R2 pouze logickým vyústěním našich aktivit. Jsem si jist, že model bude stejně úspěšný, jako je už dnes úspěšná Fabia Super 2000. Věříme, že nám pomůže posílit naše pozice jak na sportovním, tak na obchodním poli,“ uzavírá Hurt.
Fabia R2 je dalším důležitým prvkem v mozaice aktivit české automobilky na poli motoristického sportu. Škoda dnes patří k nejúspěšnějším značkám v automobilových soutěžích, v roce 2010 zvítězila v prestižním seriálu Intercontinental Rallye Challenge (IRC) a získala i řadu domácích titulů v jednotlivých národních šampionátech.
Technická data Fabia R2:
Motor: atmosférický 1.6 16V/132 kW
Zdvihový objem: 1598 cm3
Maximální výkon v kW při ot/min: 132/7500
Maximální točivý moment v Nm při ot/min: 194/5500
Elektronika motoru: Magneti-Marelli
Pohon: přední náprava