Juho Hänninen nejen o Monte Carlu

Tomáš Urban, 7. února 2010, 21:30 Google+

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jak to měl tovární pilot Škoda Motorsport v Monte těžké? A jaká je jízda ve Švédsku? Čtěte v rozhovoru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hanninen, Juho

Hanninen, Juho | foto: www.ircseries.com

Sdílejte článek

Nádherná jízda v Monte, krásný výsledek. Jak moc byly pro tebe těžké podmínky na trati?

J.H.: Podmínky byly o mnoho více proměnlivé než loni. Někdy sníh tál a bylo to jako jízda po šotolině, ale druhý den opět vše zmrzlo a my neměli hřebíky.

Jak moc je těžké napsat na tuto specifickou soutěž správný rozpis?
J.H.: Trénink byl letos velmi  hektický. Loni jsme měli na trénování týden, letos jen tři dny. V některých zkouškách jsme měli napsáno velmi mnoho poznámek. Když jsme ještě doplnili rozpis o poznatky našich ledových špionů, měl Mikko mnoho práce to včas a správně přečíst.

Když jsme nakousli ledové špiony, kdo ti letos pomáhal?
J.H.: Letos mi pomáhali Jarri Matti Latvala, Juha Miettinen a Pentti Kuukkala.

Jan Kopecký s Petrem Starým špatně zvolili pneumatiky na první kolo rychlostních zkoušek. Jak jsi volil gumy ty?
J.H.: Tento rok to bylo obzvlášť těžké. Jak jsem řekl dříve, podmínky byly velmi záludné. Po poradě s ledovými špiony jsem vybral šest pneumatik, se kterými jsem musel přežít šest rychlostních zkoušek. V cíli pak bylo snadné říct "měli jsme špatné pneumatiky" protože jsme všichni vezli jen těch šest. Kdo měl z těch šesti ty nejlepší z nehorších tak byl nejsilnější. Například ve třetí etapě. Poradil jsem se špiony. Věděl jsem, že na RZ sněží a že na další to taje, ale je to na cestě. Takže volba na sněhové gumy, no a ono se pak řekne špatná volba. Můžu říct, že mnohem jednodušší to měli Ogier s Hirvonennem, kterým šlo jen o vítězství na Monte a ne o body jako my. Proto oni mohli jít více do rizika ve výběru pneumatik.

Jel jsi s Mikko Hirvonenem vyrovnanou bitvu o vítězství. Dokázal bys jej porazit? Na některých testech se ti to povedlo.
J.H.: Myslím, že můj čas ještě nepřišel. Musím být realistický,  Mikko je vyježděnější a má více zkušeností. Některé Rz jel velmi pěkně, v některých se mu nevedlo, tak jsem jej porazil. Věřím, že ho jednou určitě porazím.

Další část rozhovoru byla věnována nadcházející švédské rally, to ale ještě nebyla informace, že Juho Hanninen nakonec nepojede, ale byla by škoda se o zajímavé odpovědi s Vámi nepodělit.

Budeš startovat ve Švédsku. Pojedeš s Fabií, bude to tovární vůz v soukromých barvách?

J.H.: Ne ne, bude to soukromý vůz v soukromých barvách.

Ve Švédsku se sejde pěkná konkurence? Vyhraješ třídu?
J.H.: Mým jediným cílem je opravdu vyhrát třídu. Ano, letos je zde přihlášeno opravdu mnoho rychlých jezdců. Očekávám, že velmi rychlí budou Andersson a Brynildsen.

Jak specifická je jízda s pneumatikami s velkými hroty na ledu a sněhu?
J.H.: Bude to pro mne první jízda s velkými hřeby se Škodovkou. Moje poslední soutěž na sněhu byla před dvěma lety. Budu muset jet první zkoušky opatrně. Švédsko je velmi hezká rally, mám rád většinu z těch zkoušek,  ale obecně na Švédsko musíš být tak trochu blázen :-))

Vytisknout

Diskuze: Juho Hänninen nejen o Monte Carlu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Šumava (CZE)

Rally Šumava v galerii

Rally Hustopeče (CZE)

Hustopeče nadále v tradičním formátu

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Kohn, Filip

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valašská Rally (CZE)

Valaška láká do ValMezu už na sobotu

reklama

Doporučujeme

Loix, Freddy

Nová superspeciálka v Curitibě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hustopeče nadále v tradičním formátu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud