Pane Smeetsi, co pro tým ze sportovního a logistického pohledu znamená od soutěže v Portugalsku na start postavit třetí auto?
Sven Smeets: Ze sportovního pohledu je samozřejmě hezké vidět Andrease opět po delší době ve voze specifikace WRC. Nejprve bude mít jiné cíle než Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala. Zvláště Portugalsko je pro něj prakticky novou zemí. Pro Andrease v první řadě půjde o to, aby nasbíral zkušenosti a soutěže pokud možno dokončoval a tam, kde si bude více věřit, také ukazoval svoji rychlost, která v něm je.
Pro tým třetí auto prostě znamená více materiálu a více práce. Musíme dovést více náhradních dílů, mezi nimi i náhradní motor a další převodovky. S tím je spojena výbava pro další servisní místo a další personál - inženýra pro ten vůz a tři mechaniky. V porovnání s prvními dvěma soutěžemi v Evropě pojedeme s dalším kamionem navíc, který bude z větší části naložen díly pro vůz Andrease a Mikka.
Proč Volkswagen sezonu nezačal rovnou se třemi Poly a místo toho na prvních dvou soutěžích jel jen se dvěma vozy?
SS: Díky dodatečným nákladům, které třetí auto znamená. Chtěli jsme si vzít čas na to, abychom svědomitě zvládli všechny věci během víkendu s úplně novým autem a jedním novým pilotem. Navíc jsme si chtěli počkat, jak si Polo R WRC v konkurenčním boji povede. Kdyby se během jedné z první tří rally na autě vynořil nějaký velký problém, tak bychom to museli řešit hned na třech autech. Z části to bylo samozřejmě spojeno také s dodatečnými náklady. Během prvních tří měsíců jsme si chtěli vzít čas na zvyknutí si.
Andreas vloni s Fabii S2000 týmu Volkswagen
V čem tkví pro tým na Rally Portugal největší výzva?
SS: Nakonec to bude záležet na počasí. V minulosti jsme viděli, že se s tím auta dost těžko vypořádávala, když pršelo. Tratě jsou pak hodně blátivé a kluzké. Když je ale sucho, tak jsou tratě v dobrém stavu a v Portugalsku zažijeme dobrou šotolinovou rally, na které se ukáží rozdíly mezi jezdci. Je to opravdu jezdecká soutěž. Závěrečná Power Stage je navíc 52 km dlouhá. Už to je neobyčejné a znamená to, že si jezdci budou muset body tvrdě vybojovat.