Podobný profil pořadatelé namotali i na dvousetkilometrovém úseku v okolí Ksar Ghilane, který se jel ve středu. Tatra Czech Dakar Teamu, která se tuniské rallye účastní v rámci testování a přípravy na Rallye Dakar 2011, se v úterý potýkala s drobným technickým problémem, konkrétně pak s centrálním dohušťováním pneumatik.
Prioritou účasti Czech Dakar Teamu na ElChott 2010 je otestování všech komponent výrazně vylepšeného vozu a tento plán se posádce kolem Marka Spáčila zatím daří naplňovat. "Testování je pro nás mnohem důležitější, než vlastní závod," vysvětluje Marek Spáčil. "Za velmi pozitivní považuji, že nový motor CAT i celý systém chlazení a tlumení fungují na jedničku a to i při vysokých teplotách. Tatra je díky přebytku výkonu velmi živá a je radost ji řídit."
V úterý se Marek Spáčil, David Vršecký a Emil Baumgartner potýkali s drobným technickým problémem v podobě úniku vzduchu ze systému centrálního dohušťování. "Bohužel jedeme bez asistence a veškeré náhradní díly si vezeme sami," popisuje logistiku účasti na ElChott majitel Czech Dakar Teamu. "Použitá gufera, tedy hřídelová těsnění, jsou podle všeho příliš tvrdá. V podmínkách Dakaru bychom to spravili poměrně jednoduše, nicméně tady s tím nic moc nenaděláme."
Právě nefunkční systém centrálního dohušťování se negativně projevil v jedné dunové pasáži: "Tlak v pneumatikách teď můžeme měnit pouze tak, že zastavíme a kola upustíme resp. dohustíme zvenčí . To samozřejmě chvíli trvá a tak jsme se některé úseky snažili projet bez zastavení. Bohužel se nám podařilo odfouknout pneumatiku a nakonec jsme se pořádně zahrabali."
Pro Davida Vršeckého je jízda dunovými pasážemi další novou zkušeností: "Pomalu si začínám zvykat a snažím se číst terén. I relativně malá změna tlaku v pneumatikách ovlivňuje schopnost Tatry projet těžší pasáže. Několikrát nám to vyšlo, ale pak jsme zuli pneumatiku a trochu Tatru zahrabali. Chvíli nám pak trvalo, než jsme ji v tom horku vykopali."
Tatra se startovním číslem 502 nakonec dojela do cíle druhé etapy, i když se zpožděním.
"Jedeme dál a to je hlavní," uzavírá Marek Spáčil. "Zbytek týmu pod taktovkou Martina Kolomého, který v Bruntále připravuje druhou Tatru, už o problému ví a zohlední ho při dostavbě druhého vozu. Je dobře, že jsme na to přišli tak brzy."