1999 - Ford Focus WRC debutuje na Rally Monte Carlo. Hned v debutové sezoně si připisuje i svoje první vítězství, které získává posádka Colin McRae/Nicky Grist. McRae/Grist vítězí ještě v Portugalsku (následující rally).
2000 – Focus si do svých tabulek zapisuje první vítězství na asfaltu, posádka McRae/Grist vyhrála Španělskou rally s náskokem pouze 5,9s.
2001 – Po nové homologaci se už auto jmenovalo i oficiálně Ford Focus WRC. McRae/Grist vyhráli v Argentině, na Kypru a v Řecku. McRae nastupoval do závěrečné rally roku ve Walesu s bodovým náskokem na první pozici v průběžném pořadí jezdců, jenže havaroval a o titul přišel.
2002 - Carlos Sainz a Colin McRae dokončili úvodní soutěž roku, legendární Rally Monte Carlo, v bodované osmičce. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby tehdy nezačala série soutěží, ve které dojel vůz Ford Focus na bodované pozici. Tato série trvá dodnes! Sainz (Argentina) i McRae (Řecko) získali svoje 24. vítězství v MS. McRae pak vyhrál ještě v Keni a stal se tak nejúspěšnějším jezdcem své doby.
2003 – Na Novém Zélandu debutovala nová evoluce Fordu Focus WRC. První vítězství si připsala zásluhou Markko Märtina v Řecku. Estonec si připsal další vítězství v MS před zraky deseti tisíců domácích fandů ve Finsku.
2004 – Při 100. startu M-Sportu v soutěži MS dosáhl Ford díky svým továrním pilotům, Markku Märtinovi a Francoisi Duvalovi, doublu. Märtin vyhrál také asfaltové soutěže na Korzice a ve Španělsku. Tehdy byl Focus považován za nejsofistikovanější vůz WRC tehdejší doby.
2005 – Tovární tým Ford angažoval na post týmové dvojky Romana Krestu! Po druhém a třetím místě z Monaka a ze Švédska se ujal Toni Gardemeister s Focusem WRC překvapivě vedení mezi jezdci v průběžném pořadí MS. Na australských tratích se poprvé představila nová generace Fordu Focus. Gardemeister a Roma Kresta se blýskli nejrychlejšími časy v jednotlivých RZ, i když soutěž byla původně plánována jen jako test nového vozu.
2006 – Hned při svém prvním startu s Fordem Focus WRC vyhrál Marcus Grönholm Rally Monte Carlo. Dohromady Fin vyhrál sedm soutěží a položil tak základní kámen k zisku poháru konsktruktérů pro Ford. Mikko Hirvonen v druhém továrním autě vyhrál v Austrálii jeho první soutěž MS.
2007 – Ford obhajuje konstruktérskou korunku s celkem osmi vítězstvími. Grönholm vyhrál Rally Nový Zéland s nejtěsnějším rozdílem historie 0,3s, tehdy byl tím druhým Sébastien Loeb.
2008 – Jari-Matti Latvala, nová posila továrního týmu Ford, se zapsal do historie jako nejmladší jezdec historie, který vyhrál soutěž MS, jednalo se o soutěž ve Švédsku. Mikko Hirvonen svým vítězstvím v Turecku dokončil jubilejní 100. závod, ve kterém Ford získal body. Hirvonen se prvním jezdcem v historii MS, který bodoval ve všech soutěžích roku.
2009 – Ford Focus získal celkem pět vítězství – v Itálii, Řecku, Polsku, Finsku a v Austrálii. Mikko Hirvonen také prohrál jezdecký titul během finále sezony ve Walesu o pouhý bod. Tehdy se naopak radoval Sébastien Loeb.
2010 – Ford Focus WRC se zúčastní Rally of Great Britain jako posledního závodu své kariéry v MS pod hlavičkou Fordu.