Motory o objemu 2,0l, které v S2000 řvou, jsou u lidí oblíbené. Jenže jedná se o vymírající motory. FIA prosazuje svůj "světový" motor 1,6l stále více. Nové vozy S2000 již musí tento motor pohánět. První vlaštovkou je Mini S2000.
Teď bude následovat Ford. Na konci toho týdne plánuje Ford poprvé vyjet s Fisteou S2000 s motorem 1,6l s turbem a 30mm restriktorem. Podle šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, se podařilo až do letošního roku prodat asi 50 Fiest S2000 s 2,0l atmosferickým motorem. Jenže kvůli změně motorů došlo v letošním roce k prodeji pouze 5 vozů.
Otevřená zůstává otázka, co bude se Škodou dále. Český tým dal francouzské firmě Oreca za úkol postavit motor o objemu 1,6l s turbem, teď se tedy veškeré práce na motoru zastavily? S koncem nepřeplňovaných motorů by český tým musel rallyovou scénu opustit. Nemůže navíc počítat s nějakou pomocí od VW, zde se totiž vyvíjí jiná 1,6tka s turbem pro Polo WRC.
Nový Lancer už na trhu takřka není, bude to konec této kategorie?
Kategorie S2000 asi už u FIA nemá žádnou budoucnost. Náklady raketově vzrostly, navíc odstup od vrcholné kategorie WRC je stále velký. FIA plánuje od roku 2013 nové rozdělení kategorií. FIA plánuje novou třídu, která by měla být založena na aktuálních vozech R3, ale měla by mít poháněna všechna čtyři kola. Navíc chce Světová rada počkat, jak bude vypadat budoucnost vozů R4, protože napříkad vozy Mitsubishi na trhu již takřka nejsou. Navíc vozy této skupiny jsou poháněny 2,0l turbomotory, které nespadají do downsinzingové politiky.
Skončí Škoda v IRC kvůli tomu, že nebude mít turbomotor 1,6?
Koncern PSA již přijmu opatření, aby se této politice přizpůsobil. Nový Peugeot 208, který by se měl objevit v příštím roce, bude nejen v kategorii R3, ale také v kategoriích R1, R2 a R4. Zákaznický program tedy bude ve Francii i nadále velmi silný.