Šok po odchodu VW: Mikkelsen musí vzít za vděk vozem R5!

iM2, 17. prosince 2016, 19:21 Google+

Andreas Mikkelsen vyhrál v sezoně 2016 dvě soutěže MS a do poslední rally bojoval o titul vice-mistra za Sébastienem Ogierem. Avšak jak se zdá, na příští rok sedačku v autě WRC nesežene a bude muset vzít za vděk autem kategorie R5.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.12. 07:24) Napište svůj názor
Mikkelsen by si za své výkony v sezoně 2016 šanci ve WRC 2017 určitě zasloužil

Mikkelsen by si za své výkony v sezoně 2016 šanci ve WRC 2017 určitě zasloužil | foto: Volkswagen Motorsport

Sdílejte článek

Narozdíl od svých bývalých týmových kolegů, Jariho-Mattiho Latvaly a Sébastiena Ogiera, Andreas Mikkelsen nenašel u žádného ze zbylých továrních týmů místo pro sezonu 2017. Podle provizorního seznamu přihlášených, který se objevil na německé stránce 'Rallye-magazin.de', bude muset na Rally Monte Carlo vzít za vděk Škodou Fabia R5.

M-Sport podepsal během týdne se Sébastienem Ogierem. To byla pro Mikkelsena špatná zpráva, protože jak později potvrdil Malcolm Wilson, Andreas byl volbou číslo 2 pro M-Sport. Toyota poměrně nepochopitelně vítěze tří soutěží MS úplně přehlížela.

DMACK stále ještě neoznámil svoji sestavu, ale jeho jezdcem bude s největší pravděpodobností Elfyn Evans. Ford na peumatikách britsko-čínské značky bude suplovat třetí vůz M-Sportu. DMACK sice na konci loňské sezony prohlašoval, že by chtěl nasadit dvě auta, avšak jak se zdá, nakonec k tomu nedojde.

img-responsive

Mikkelsen se na provizorní listině Rally Monte Carlo objevil s vozem R5 - zřejmě neklamný znak krachu všech nadějí na starty Pola R WRC 2017 | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Poslední šancí 27 letého jezdce tak zřejmě byly starty Volkswagenů Polo R WRC 2017 v privátních rukou. Jenže jak se zdá, ani Katar nebude schopen zastřešit tento projekt. Volkswagen požaduje 15 milionů EUR za homologaci auta a dalších 10 by bylo potřeba na provoz týmu o dvou vozech na jednu sezonu. Největší šance se vkládaly do Nassera Al-Attiyaha a Kataru. Jenže místní vláda se nakonec měla rozhodnout projekt nepodpořit.

Jenže šance, že by privátní tým dvě Pola přece jenom nasadil, klesly k nule po podpisu smlouvy mezi M-Sportem a Ogierem. Všichni totiž chtěli mít ve druhém autě právě Francouze. Podle některých zpráv se EVEN Management, který Mikkelsena zastupuje, snaží alespoň o to, aby sehnal dostatečný rozpočet na to, aby nasadil alespoň jedno Polo R WRC 2017 do WRC pro Mikkelsena. 

To by však znamenalo nutnost změnit pravidla. Zatím v nich totiž stojí, že aby byl vůz homologován, je třeba, aby tovární tým, nebo alespoň soukromý tým podporovaný továrnou, nasadil alespoň dvě auta do kompletního šampionátu. 

img-responsive

Jak se zdá, Polo R WRC 2017 asi opravdu zamíří rovnou do musea | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Šok po odchodu VW: Mikkelsen musí vzít za vděk vozem R5!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.12.2016 07:24 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valašská Rally (CZE)

Tatransko-Valašský pohár se rozhodne v Popradu

Rally Šumava (CZE)

Vzdali jsme, abychom nezdar napravili příště

Rally Český Krumlov (CZE)

Krumlov v galerii!

Rally Český Krumlov (CZE)

Náročná cesta k pátému místu

Rally Český Krumlov (CZE)

EuroOil-invelt team na Krumlově stříbrný

Thierry Neuville si připisuje letošní druhé vítězství

Rally Portugal: Vítězí Neuville, zbývající místa na pódiu bere M-Sport

reklama
reklama

Doporučujeme

Madse Ostberga, zdá se, uvidíme ve WRC i příští rok

Ostberg potvrzuje, že i v roce 2017 bude jezdit s WRC poslední specifikace

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. 46. Rallye Český Krumlov s upravenou tratí

  2. Shakedown v Portugalsku ovládl Latvala

  3. Květnové kopřivnické létání pro Orsáka, Podešvu, Pochlopieňa a Mateiciuca

  4. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem vítězi letošního Krumlova

  5. Jan Frei vítězem mezi historiky

  6. Rally svátek s bratry Szejovými

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud