Tomáš Vrátný se v druhém měřeném úseku Rallye Dakar 2016 potýkal s technickými problémy. Kámen mu prostřelil hadici od chlazení motoru, a tak šéf týmu Bonver Dakar Project musel zvolnit tempo, aby svůj kamion Tatra nepoškodil a dokončil etapu. V té obsadil patnácté místo.
Etapa vedoucí z Villa Carlos Paz do Termas De Rio Hondo byla pro posádky kamionů premiérovou rychlostní zkouškou na Rallye Dakar 2016. Prolog byl totiž zrušen kvůli vážné nehodě v kategorii automobilů a první etapa se neuskutečnila kvůli nepříznivému počasí, kvůli kterému byla zrušena. I tato etapa byla organizátory na poslední chvíli modifikována, když byla zkrácena o 130 kilometrů.
„Byla to hodně zajímavá etapa. Byla hlavně o rychlosti a přesnosti,“ popsal šéf týmu Bonver Dakar Project, který startoval do etapy jako čtrnáctý. V úvodu měřeného úseku držel krok s kamiony na hranici elitní desítky, ale postupně ztrácel. Důvodem byla technická závada.
„Kámen nám prostřelil hadici od chlazení a od osmdesátého kilometru jsme postupně ztráceli vodu. Od dvoustého kilometru jsme museli začít zvolňovat, protože jsme permanentně měli teplotu motoru nad 100°C a nechtěli jsme ztrácet čas tím, že bychom motor moc trápili a pak museli zastavit, aby vychladnul,“ vysvětloval Vrátný, který tak obsadil patnácté místo se ztrátou 16 minut a 38 vteřin na nejrychlejšího Hanse Staceyho. Stejnou ztrátu má na Holanďana i v průběžném pořadí.
Do cíle rychlostní zkoušky měřící 380 kilometrů dojely i další dvě posádky týmu Bonver Dakar Project. Artur Ardavičus dojel dvacátý. Hendikepovaný andorrský pilot Albert Llovera, který absolvoval premiéru za volantem tatry se speciálním systémem řízení, se potýkal s technickými problémy a etapu dokončil mezi posledními.
Foto: Petr Lusk