Švédsko: Jan Kopecký zatím na 13. pozici

Jan Kopecký s Filipem Schovánkem vstoupili do druhé etapy Švédské rally ze sedmnácté pozice a během sobotních rychlostních zkoušek se posunuli na průběžnou třináctou příčku.

Jejich vůz Škoda Fabia WRC fungoval i ve druhé etapě bezchybně, ale celou etapu provázely posádku Czech Rally Teamu Škoda-Kopecký obrovské problémy s pneumatikami. Na sobotním programu Švédské rally bylo sedm náročných rychlostních zkoušek, které ještě více ztěžoval velmi silný mráz. Jedenáctý rychlostní test musela posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek absolvovat na pneumatikách, kde postupně vypadaly téměř všechny hroty a jízda byla velmi nebezpečná.

„Dnes jsme neměli štěstí při volbě obutí. Na úvodní dvě rychlostní zkoušky jsme nezvolili správnou délku hrotů a navíc jsme vsadili na model určený pro ledový povrch. Naše volba se ukázala jako velmi špatná. Na osmé a deváté rychlostní zkoušce jsme měli poprvé výraznější potíže s vypadáváním hrotů z pneumatik, ale přímo zoufalá byla situace na jedenácté rychlostní zkoušce, kterou jsme dokončovali na pláštích téměř bez hrotů. Příčinu těchto potíží bohužel neznáme, ale vůz byl takřka neovladatelný v zatáčkách a i při brzdění jsme měli velké problémy. Se štěstím jsme se posunuli na třinácté místo a zítra bychom měli startovat jako třetí v pořadí. To je pro nás podstatně výhodnější pozice, především jsme nechtěli na trať vyrážet jako první. Počasí je nevyzpytatelné a zítra může místy ležet sníh,“ sdělil v cíli sobotní etapy Jan Kopecký.

„Vůz Škoda Fabia WRC i tým fungují výborně. Starosti nám dnes však dělala volba plášťů. Kluci však jedou spolehlivě a velmi rychle se učí. Věřím, že pokud zítra nebudeme mít problémy, tak prokáží získané zkušenosti a ještě zrychlí. Vzhledem k situaci na jedenácté rychlostní zkoušce jsem rád, že dovezli vůz do cíle, jsou stále ve hře a mohou pokračovat ve Švédské rally. Ta je velkou školou nejenom pro posádku, ale i pro celý tým. Dnes překvapil nejenom nás velký mráz. Teploty pohybující se pod mínus patnácti stupni Celsia výrazně změnily charakter trati. Led byl přemrzlý a doslova se tříštil na jemný prášek. To překvapilo i o mnoho zkušenější týmy než je náš,“ doplnil Josef Kopecký.

Závěrečná třetí etapa má na programu šest rychlostních zkoušek. Nejdelší úsek nazvaný „Rämmen“ je dlouhý více než dvacet tři kilometrů a posádky jej absolvují dvakrát. Cílovou rampou v Karlstadu projede první vůz ve čtrnáct hodin a padesát šest minut.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy