Citroen chce v Mexiku vyhrát!

Loeb, Sébastien | foto: Citroën Sport

Sebastien Loeb, Dani Sordo a Guy Frequelin odpověděli na pár otázek před nadcházející Mexickou rally.

Sebastien Loeb – Jaké jsou vaše dojmy ze zimních soutěží?
„V první řadě musím poděkovat týmu za jejich práci. Všichni se velice rychle zorientovali a vůbec není znát, že měli rok pauzu. Dosavadní průběh šampionátu přinesl mnoho poznatků. Zjistili jsme, že Citroen C4 WRC je velice silné auto na asfaltu. Ve Švédsku i Norsku jsme také zajížděli velice slušné časy a věřím, že budeme dostatečně rychlí i na šotolině. Ve voze máme velice slušný základ, ale pořád musíme hodně zapracovat na nastavení, hlavně na odpružení."

Sebastien Loeb –  Patří Mexická rally mezi vaše oblíbené podniky?
„Do loňska mě ta soutěž bavila, ale nikdy jsem zde nedosáhl výraznějších výsledků. Ale po loňském vítězství ji mám mnohem raději. Celkově tato rally patří mezi obtížnější. Je velice rychlá a velice náročná, zvlášť pro pneumatiky, protože povrch bývá velice tvrdý a počasí bývá velice horké. Pro jezdce může být obtížné si zvyknout na vysokou nadmořskou výšku, která se projevuje nižším výkonem motorů. Rally se jede ve velice zajímavé a každoročně přibývá mnoho diváků."

Sebastien Loeb –  Co říkáte tomu, že nebudete v Mexické rally jako první jezdec na startu?
„Znamená to, že nevedeme celkové pořadí. Po pravdě už je to opravdu dlouho, co jsem nestartoval z první pozice, ale myslím si, že by to mohlo hrát v náš prospěch a pokusím se z toho získat co nejvíce.“


Dani Sordo – Jaké jsou vaše dojmy z prvních soutěží jako tovarního jezdce Citroen Sport?
„Měl jsem velkou radost z výsledku na Rally Monte Carlo, které bylo debutem pro Citroen C4 a také pro mne jako továrního jezdce. Následující podniky byly mnohem složitější a to jak pro mne, tak pro tým. Velice rychle jsem se sžil s autem na asfaltu, ale na sněhu mám pořád hodně velké rezervy. Jsem velice rád, že jsem součástí Citroen Sport a pomalu poznávám, co znamená být továrním jezdcem. Atmosféra v týmu je velmi dobrá a každý tvrdě velmi tvrdě pracuje. Vždy pracují na maximum, abychom měli největší šance na kvalitní výsledek ."

Dani Sordo – Jak vzpomínáte na loňskou Mexickou rally?
„Co mne nejvíce překvapilo byl určitě pokles výkonu motoru. Jinak jsem si celou soutěž opravdu užil. Nejvíce mne bavili rychlé a ne moc rozbité zkoušky. V Mexiku je velice důležitá startovní pozice, protože slabá vrchní vrstva šotoliny může být velice kluzká. Druhé průjezdy zkouškami budou velice odlišné, přilnavost bude mnohem lepší. Jezdci si také musí dát pozor na velké množství výmolů ležících v rychlých úsecích."

Dani Sordo – S jakým výsledkem by jste rád opouštěl Mexiko?
„Budu vystaven malému tlaku, ale to je také součást mé práce a je jen moje věc jak se s tím dokážu vyrovnat. Nemám vytyčený žádný cíl. Nejdůležitější je, abych předjel co nejvíce soupeřů. Asi nejlepším začátkem by byl výborný čas na první rychlostní zkoušce.“

Guy Frequelin – V Norsku jste nezažili moc úspěšný víkend. S čím přijíždíte do Mexika?
„Jedna věc je jistá: každý v týmu odvede nejlepší práci, ostatně jako pokaždé. S tímto přístupem jsme přijeli do Švédska i Norska, ale bohužel jsme výrazněji neuspěli. Když dva jezdci opustí trať čtyřikrát během dvou soutěží, je potom téměř nemožné dosáhnout kvalitních výsledků.Věřím, že je to už za námi. Když jsme měli briefing v Hamaru, každý se plně těšil a soustředil na příští soutěže i přesto, že nemáme žádný prostor na další chyby."

Guy Frequelin – Jaká je vaše taktika do Mexika?
„O taktice se moc nedá hovořit před začátkem soutěže. Ta závisí na mnoha věcech, ale hlavně jak se bude vyvíjet soutěž. To že nejsou Daniel a Sebastien ve vedení celkového pořadí má jednu velkou výhodu, tou je, že nebudou startovat jako první. Oba nastoupí do soutěže s jediným cílem, a to je vítězství."

Guy Frequelin – Co považujete za hlavní znaky Mexické rally?
„Musí se počítat s vysokou nadmořskou výškou. Zkoušky jsou celkově rychlé a ani nejsou v zásadě úplně obtížné. Ovšem malé nepozornosti mohou mít velice vážné následky. Vzpomeňme si na Sebastienovu nehodu v roce 2004.“

Foto: Citroën

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy