Promotér Matador Cupu, kterým je Motorsport Kopecký, reagoval na změny v organizaci domácích šampionátů a pro letošní rok je vypsán Matador Cup pro Mezinárodní mistrovství České republiky v rally (5 soutěží), Národní mistrovství České republiky v rally (6 soutěží) a Mistrovství České republiky ve sprintrally (6 soutěží).
Valašská rally odstartovala nejenom Matador Cup, ale i domácí mistrovství ve dvoudenních soutěžích.
Před startem soutěže využily některé posádky možnosti přihlášení se do seriálu těsně před soutěží a doplnily tak již přihlášené posádky na osmičku přihlášených. Na startu Valašské rally se neobjevil Vladimír Barvík, který vstoupí do Matador Cupu následující soutěží Mistrovství České republiky v rally, kterou je Agrotec Rally Hustopeče. Na startu chyběl i Pavel Červenka, který připravuje nový soutěžní automobil a v Matador Cupu jej uvidíme na některé z dalších soutěžích.
Jarní počasí přivítalo na startu posádky Jan Jelínek-Miroslav Kotěna (Mitsubishi Lancer Evo IX), Jiří Volf-František Rajnoha (Mitsubishi Lancer Evo VIII), David Spisar-Radim Hájek (Mitsubishi Lancer Evo VI), Karel Pohner-Jan Husák (Honda Civic Type R), Tomáš Marek-Pavel Malaník (Honda Civic 1.6 VTI) a Radek Majer-Michal Pohořelý (Škoda Felicia).
Do soutěže výborně odstartoval Jan Jelínek, který byl od úvodní rychlostní zkoušky nejenom v čele hodnocení Matador Cupu, ale po havárii Josefa Semeráda vévodil všem produkčním vozům. Posádka Jan Jelínek-Miroslav Kotěna jednoznačně směřovala k zisku primátu mezi produkčními vozy a pro maximální bodový zisk v Matador Cupu do té doby, než v osmé rychlostní zkoušce nepředvídatelná technická závada na voze způsobila defekt dvou pneumatik. Odstoupení Jana Jelínka ze soutěže využil rychle jedoucí Jiří Volf, který jediný dokázal držet tempo s výborně jedoucím Janem Jelínkem. Ačkoliv Jiří Volf dvakrát s vozem Mitsubishi Lancer Evo VIII opustil trať a to hned v úvodní rychlostní zkoušce a potom ještě v desátém testu, stal se králem produkčních vozů i Matador Cupu právě Jiří Volf.
Hned úvodní soutěž Matador Cupu potvrdila správnost změny ve filozofii poháru, který je v letošním roce otevřen nejenom produkčním vozům (N4), ale i ostatním třídám. Nové sportovní pneumatiky Matador v patnácti palcovém provedení tak prověřily hned dvě posádky s vozy klasifikovanými ve třídě N2. Posádka Tomáš Marek-Pavel Malaník s vozem Honda Civic 1.6 VTI úspěšně bojovala o vítězství ve své třídě, ale bohužel v cíli úvodní etapy byla posádka penalizována 20 vteřinami za použití rukavic s chybějící platnou homologací. Tomáš Marek se snažil tuto ztrátu eliminovat zvýšeným tempem již od prvních metrů druhé etapy, ale havárie v páté rychlostní zkoušce zhatila veškeré naděje na úspěch ve třídě N2 i v Matador Cupu.
Ve třídě A7 se představil Karel Pohner s vozem Honda Civic Type R a čekalo na něj seznámení se nejenom se sportovními pneumatikami Matador, ale i novým sportovním náčiním. V cíli Valašské rally byla posádka Karel Pohner-Jan Husák klasifikována na 18.místě, ale především 8 bodů za druhé místo v Matador Cupu je výborným vstupem do sezóny i zmiňovaného poháru.
Trojici bodujících jezdců v Matador Cupu doplňuje David Spisar, který sice neprojel cílovou rampou Valašské rally, ale odstavením vozu do uzavřeného parkoviště naplnil pravidla Superally a je hodnocen v celkovém pořadí soutěže.
Valašská rally byla poznamenána odstoupením nezvykle velkého počtu posádek přihlášených do Matador Cupu z důvodu technických problémů vozů nebo i havárií. Věřme, že v cíli nadcházející soutěže, kterou je Agrotec Rally Hustopeče, přivítáme více soutěžních posádek.
Průběžné pořadí Matador Cupu vypsaného pro Mistrovství České republiky v rally po první soutěži:
1. Jiří Volf 10 bodů
2. Karel Pohner 8 bodů
3. David Spisar 6 bodů
Tisková zpráva CRT Kopecký