Agrotec Iveco rally Hustopeče - co nás čeká?

Třetí ročník hustopečské soutěže je doslova za dveřmi. Posádky se začínají sjíždět na jih Moravy, seznamovací jízdy již začaly, vlastní start soutěže pak bude v pátek ve 21,30 hodin.

Počet startujících by měl přesáhnout osm desítek posádek a to včetně historiku a dvou vozů specifikace WRC.

Letošní trať 3. AGROTEC IVECO rally měří zhruba 125 km a je z větší části zcela nová, mnohé již známé úseky se pak jedou v opačném směru, než vloni. Na páteční večer, či spíše noc, jsou připraveny dvě úvodní zkoušky, které obě začínají nebo končí na okraji města Hustopeče. RZ 1 startuje kousek od silnice do Horních Bojanovic a v Kurdějově se stáčí směrem na Hustopeče. Právě v Kurdějově je připraveno divácké místo, kde budou soutěžní vozy vidět na poměrně dlouhém  úseku, přičemž  zajímavý bude i průjezd velmi úzkým mostkem. Za Kurdějovem následují pěkné serpentiny, kde ovšem bude řada  zakázaných úseků, a na dohled Hustopečí vozidla prudce odbočí na velmi úzkou komunikaci s řadou technických pasáží, po níž dorazí k rybníku na okraji města a vzápětí do cíle. Ten je v lokalitě na okraji města kousek od zdejšího koupaliště a sportovního areálu, ale také autocampu.

„V rybníku budeme mít potápěče, protože je tu několik nakopávacích míst a kdo to přežene, může skončit ve vodě. Takže neponecháváme nic náhodě,“ podotýká ředitel soutěže Rudolf Kouřil, který zároveň stavěl trať. Počet pořadatelů vůbec mimochodem překročí číslo 500.

Pro diváky ale bude cíl spíše špatně přístupný a bude zde mnoho zakázaných zón, což zároveň platí o ranní pasáži po startu. Až do Kurdějova se totiž pojede v protisměru RZ 1 a start bude právě zde za koupalištěm. Ale zmiňme se nejdříve ještě o noční RZ 2, která startuje na opačném konci města. Po jejím startuje následuje technické stoupání a trať vede mimo jiné kolem areálu na Krajcáku, kde  trénuje již roky nejlepší  tuzemský vyznavač freestyle motokrosu Petr Kuchař, který bydlí právě v Hustopečích. Za zmínku stojí divácké místo C, kde bude i velkoplošná obrazovka, zachycující průjezd vracákem asi o 700 metrů dříve. Na tomto úseku bude k vidění široký výjezd na hlavní silnici a krátce poté odbočení k zemědělskému družstvu a vzápětí další odbočení do prudkého stoupání. Toto místo není fanouškům neznámé, ale dosud zde bylo parkoviště a trať vedla až o několik set metrů dále. Na osvědčený úsek se poté erzeta napojí, tentokrát se ale pojede v protisměru loňské varianty. Následuje průjezd Starovicemi a kolem zdejších vinic s několika zajímavými místy a poté spíše rychlá pasáž k cíli, který je v polích mezi Popicemi a Uherčicemi. Stejný úsek se pojede ve stejné podobě dvakrát ještě v sobotu.

První ranní zkouškou bude trojka, nazvaná jako Němčičská. Startuje kousek od „Petákova lesíku“ a trať vede kolem Němčiček, kde je divácké místo E a mimochodem také několik retardérů. U Velkých Pavlovic je zajímavý úsek s esíčkem a před tím s rychlým příjezdem, poté trasa erzety odbočí směrem k obci a vzápětí po osvědčené trase stoupá a klesá k cíli. Těsně před cílem je levé odbočení s nájezdem ze šotoliny na silnici, které by mohlo být zajímavé, ale v této lokalitě bude pravděpodobně problém s parkováním. Mimochodem právě zde vloni hořelo Subaru Impreza Petra Hozáka, ale vloni se zde zatáčelo doprava a pak následoval široký asfalt až do cíle, jenž byl vloni u Němčiček. Právě v Němčičkách bude letos  skoro všechno poněkud jinak !! Chybí totiž především zdejší „padák“ s atraktivním odbočením, který ale jistě nahradí jiná zajímavá místa.

Také RZ Divácká doznává značných změn. Především se letos nejede uklouzaný lesní úsek za obcí Diváky, na kterém vloni havarovalo hned několik posádek a kde v hlubokém příkopu skončily veškeré naděje Brňana Jiřího Volfa. To ale samozřejmě není důvodem k vyřazení této pasáže z letošní trati. Je pravděpodobné, že se v budoucnu tato pěkná partie do itinerářů zase vrátí. Pořadatelé tak zároveň ukazují, že zajímavých tratí mají na Hustopečsku dostatek a další neméně zajímavé úseky ostatně mají ještě v „rezervě“. „Našli jsme krásný nový úsek s průjezdem celého údolí v délce několika kilometrů, ale chybí nám tam asi dvě stě metrů cesty. To připravíme na příště,“ podotkl mimo jiné Rudolf Kouřil.

Divácká RZ startuje za hustopečským koupalištěm ( viz popis RZ 1) a pojede v protisměru jedničky až do Kurdějova. Zde posádky čeká opět mimo jiné úzký mostek a poté stoupání směrem na Křepice a odbočení na Nikolčice s diváckým místem J, kde vozidla odbočují na šotolinu. V Nikolčicích následuje další divácké místo ( K) a pak již zbývá pouze atraktivní úsek se záludnými serpentinami na pěkném asfaltu směrem do cílové obce Diváky. Právě zde je proti loňsku rovněž řada změn. Zatímco dříve totiž vozidla poměrně velmi svižně přijela na zdejší náměstíčko do diváckého místa, letos krátce před tím prudce odbočí vpravo a po místní komunikaci přijedou na opačný konec náměstí, které pak projedou v obou směrech. Právě zde pak je několik variant sledování soutěže v diváckém místu L.

Pěkné programy formátu A4 jsou k dispozici neobvyklých místech, mapky všech RZ pak jsou zveřejněny na oficiálních stránkách soutěže, tedy http://www.AGROTECautoklub.cz/. Na stejném místě je i aktuální seznam přihlášených. Z devadesáti přihlášených posádek se k dnešnímu dni pět odhlásilo a to převážně z důvodů zranění nebo zničené techniky. Z favoritů by ale měli přijet všichni. Připomeňme tedy, že mezi nejrychlejší by měly patřit dva vozy Octávie WRC Leoše Flídra a Karla Trněného, kteří mají ještě otevřený účet po Valašské rallye. Velmi atraktivní je i start Jana Kopeckého a Romana Odložilík s vozy S 1600, tedy s Fábií Kit Car a s Renaultem Clio, s nímž přijede i Josef Peták, a do absolutního pořadí budou jistě chtít zabojovat také Josef Semerád ( s vypůjčeným vozem), Vladimír Barvík, Jiří Volf, či Jan Jelínek a mnozí další účastníci „Lancer cupu“. V nejsilnějších „enkách“ ale nebude chybět ani několik neméně rychlých Subaru Impreza.

"Myslím si, že čtrnáctidenní, tedy na české poměry krátká pauza, nám spíše prospěje. Určitě nebude takový problém se dostat zpět do závodního tempa. V optimismu mě ale krotí skutečnost, že tratě v Hustopečích neznám a nemám s nimi naprosto žádnou zkušenost," zmínil ve své tiskové zprávě před startem Leoš Flídr. Ale doplňme pro úplnost, že ani Jan Kopecký nebo Karel Trněný nemají ještě se zdejší tratí žádnou zkušenost. Vzhledem k výrazně obměně trati to ale nebude žádná nevýhoda, navíc u tak zkušené posádky, jako je třeba především prvně jmenovaný český reprezentant, který jistě opět předvede kvalitní výkon a „přitáhne“  k trati i řadu fandů rallye.

"Cílem je příčka nejvyšší. Naše posádka sice nemá příliš ráda, když se o nejvyšších ambicích na týmových poradách mluví, ale tým SVC Náchod Motorsport nemůže mít jiné cíle. Maximum dělá i pan Cvrček při přípravě Octavie, posádka vítězstvím v loňské Super Sérii získala národní prioritu a tak nezbývá než se prát o vítězství. Jsme si samozřejmě vědomi rychlosti Octávie WRC Karla Trněného, Honzy Kopeckého s Romanem Odložilíkem ve vozech S 1600 a dalších předních českých jezdců. Pokud budou rychlejší než my, rádi jim pogratulujeme. Nejde o nic víc než o sport," dodal ve stejné zprávě šéf Flídrova týmu Vladimír Vitver.


Celá trať má plánovanou délku 273,78 km, z toho 10 RZ měří 125,31 km, přejezdy pro posádky jsou tedy tradičně minimální.  První dvě RZ se jdou v pátek v nočních hodinách, další v průběhu sobotního dne. Trať se oproti loňsku změnila přibližně ze 70%.



Tisková zpráva AGROTEC IVECO RALLY 2007
Foto: www.annimages.com

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy