Jeho práce je obdobná jako ta jezdců, nedává mu příliš mnoho volného času. Někteří mechanici přijíždějí na rally už v sobotu před soutěží a začíná non-stop práce až do konce rally.
Prioritně pro každou rally Fowler pomáhá přestavět auto a připravit ho na Shakedown a na start soutěže. Ráno před Shakem musí být společně se zbytkem mechaniků BP-Ford v servisu už v 7:15, zvednout auto na podpěry, sundat kola a provést poslední kontroly před tím než Hirvonen vyrazí na trať.
Čtvrtek je nejdůležitější den, protože je to poslední šance udělat na autě před startem nějaké změny. Dokonce během startovního ceremoniálu, který se občas koná ve čtvrtek, ale běžné je, že oficiální start není dříve než v pátek ráno, Fowler a ostatní pracují na autě až do večera. Je to přesně čas, kdy potřebují vše zkontrolovat a ujistit se, že auto je v kondici připravené na ranní start. Fowler říká: "Když děláte tuhle práci, vaše oči se stále musí soustředit na věci, které nejsou úplně v pořádku. Prostě jen zvedneme kapotu a začneme se koukat co je rozbité a která hadice je prasklá. Auta jsou stále v pohybu a tak je velice důležité zkontrolovat věci jako jsou hadice, elektroinstalace a všechno ostatní co by vás mohlo vyřadit z rally."
Shakedown je pro Hirvonena šance jak otestovat nastavení podvozku. "Vždycky se můžeme vrátit k základnímu nastavení, které je pro něj to nejlepší nastavení, když nedokážeme najít nic lepšího, " říká Fowler. " V mé oblasti, což je motor, musím vždy pracovat s mechaniky, kteří pracují v rozích auta, pravý přední a levý přední. Musím s nimi stále komunikovat, zvláště jestli musí pracovat se mnou na předku auta, když třeba mení převodovku nebo něco takového; ve většině případů je na jedno auto povoleno šest mechaniků."
Jak rally začne a auta dorazí do servisu po první sekci rychlostních zkoušek, jeden z mechaniků jde do časové kontroly, kde zběžně okoukne Mikkovo auto a zkontroluje s ním co je potřeba udělat. Pak se vrátí zpět k mechanikům a dá jim seznam nutných oprav, takže se můžou připravit než začne bežet čas servisu. " Všichni v servisu máme hodiny takže víme, kdy auta dorazí. Asi půl hodiny před tím než čekáme příjezd vozů, vyndaváme naše nářadí. Když se vrátí mechanik, který byl na kontrole, řekne nám co potřebujeme a průběžně nás hlídá, aby jsme na nic nezapoměli," vysvětluje Fowler. " Čas je pro servis klíčovým ukazatelem. Někdy máme hotovo za 15 minut, ale když jsou problémy... Máme pouze 30 minut na práci v servisu, to se pak počítá každá vteřina. Všechno od upuštění šroubu na zem nebo to, že u sebe nemáte potřebné nářadí, nás může stát deset vteřin."
"Je báječný pocit, když jde všechno po másle a když dostaneme jezdce tam, kde chce být. Jedna z nejdůležitějších věcí je příprava vozu před závodem, protože opravdu nechceme nic měnit během rally. Jestliže jsme nic neměnili, pak to byla dobrá rally."
Po rally se Fowler se zbytkem týmu vrací do M-Sportu přippravit se na další závod. "Když dokončíme soutěž, musíme zapsat všechny díly, které jsme použili a ujistit se, že je vše sbalené před tím než vyrazíme k dalšímu podniku šampionátu, " říka Fowler.
Po BP Ultimate Acropolis Rally of Greece má tým přestávku, která bude stejně nabitá prací, protože nový Ford Focus RS WRC 07 musí být připraven na debut ve druhé polovině sezony na Neste Oil Rally Finland (3.-5. Srpna)