Rally Finland - Finská rallye

Pouhé dva týdny od své premiéry na asfaltu Německé rallye se nová Fabia WRC vydává na rychlé šotolinové tratě Finské...

rallye (7.–10.8.) Slibný debut vozu, při kterém nová Fabia WRC naznačila svůj budoucí potenciál, poskytl cenná data pro další fázi vývoje vozu.

Ve srovnání s rozbitým asfaltem Německé rallye přichází devátý podnik světového šampionátu se zcela novou výzvou. Hozenou rukavicí ve Finsku budou maximální rychlosti, divácky atraktivní skoky a úseky vyžadující naprostou koncentraci na každém metru. Bezchybné poznámky v itineráři budou často jedinou záchranou před fatální chybou. Na posádky čeká řada nepřehledných horizontů, které vynesou vozy k fantastickým skokům dlouhým až 50 metrů. Oba jezdci i celý tým Škoda Motorsport jsou spokojeni s průběhem testování, kdy vozy podávaly velmi kvalitní výkony.



Finská rallye je všeobecně jednou z nejoblíbenějších podniků sezony, a tak se na ni těší jak Toni Gardemeister, tak i mistr světa z roku 1994 Didier Auriol. Didier je jedním ze dvou jezdců, kterým se jako jediným podařilo prolomit monopol skandinávských jezdců na finské vavříny. To bylo v roce 1992. V letech 1991 a 1994 si odvezl z Finska stříbro a se čtvrtým místem pak odjížděl v roce 1998. Pro Toniho je Finská rallye podnikem na domácí půdě. Nejlepšího výsledku dosáhl roku 1996 v podobě šestého místa. S vozem Škoda Octavia WRC se tu loni umístil na 12. pozici.



Didier řekl: „Finskou rallye mám moc rád a vždycky se na ni těším. Pokud jde o naši letošní účast, musíme zůstat nohama na zemi. Není důvod se obávat, že s Fabií WRC neuspějeme v budoucnu, ale i přes všechnu práci, kterou už máme za sebou, jsme stále na začátku cesty. Především se budu snažit dojet do cíle. Nejdůležitější je získat co nejrychleji informace z opravdových rallye, abychom odhalili poslední drobné detaily, které je nutné na voze změnit. Bude určitě zajímavé sledovat, jak si Fabia WRC povede na šotolině.“





Toni dodává: „Viděli jsme, že si Fabia WRC vede dobře na asfaltu. Teď zjistíme, jak se bude chovat na šotolině. Očekávám dobrý výsledek, jelikož v testech Fabia WRC zajela slušné časy. Obvykle platí, že pokud je auto dobré na asfaltu, bývá minimálně stejně dobré na šotolině. Opravdu věřím, že nás s ní čeká spousta skvělých výsledků. Díky podpoře našich fanoušků je vždy příjemné jet na domácí půdě. Několikrát už mě tu ale potkala smůla, takže doufejme, že letošní rok bude patřit k těm šťastnějším.“



Vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba řekl: „Bylo by povzbudivé, kdyby oba vozy dokončily Německou rallye. Taková očekávání by však byla velmi smělá. Charakter Finské rallye nemá s Německou rallye skoro nic společného, takže začínáme prakticky znovu od začátku. Musíme být trpěliví a pokračovat v tvrdé práci. Pokud přinejmenším zopakujeme náš výkon z Německé rallye, budu spokojen.“



Finská rallye začíná ve čtvrtek 7. srpna večer, a to zvláštní rychlostní zkouškou na dostihovém závodišti v Killeri. Na posádky pak čeká dalších 22 erzet v celkové délce 403.34 km, včetně dvou rychlostních zkoušek na nejslavnějším úseku Ouninpohja. Závěr rallye je plánován na 15:46 v neděli 10. srpna v Jyväskyle.

Zdroj: Škoda Motorsport

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy