Do druhé, závěrečné etapy XXXIV Rally Bohemia vstupoval Roman Kresta s minimálním náskokem tří vteřin a sedmi desetin, před obhájcem loňského prvenství Václavem Pechem. Rozhodnout tento napínavý duel měly zejména dva průjezdy královské, čtyřicet kilometrů dlouhé rychlostní zkoušky Návarov, která nedělní etapě dominovala. Kresta s Grossem nenašli ani jednou přemožitele. Zvýšili svůj náskok před Pechem a Uhlem na konečných 19,3s. Kresta tak navázal na své úspěchy z let 2000 až 2003, kdy se na Rally Bohemia čtyřikrát v řadě radoval z vítězství. Třikrát vyhrál s vozem Škoda Octavia WRC jako člen továrního týmu Škoda Motorsport a jednou s Peugeotem 206 WRC. Petr Gross, jeden z nejzkušenějších domácích spolujezdců a rovněž dlouholetý člen továrního týmu Škoda Motorsport, převzal před Zákaznickým centrem Škoda Auto pohár pro vítěze Rally Bohemia ve své bohaté, více než dvacetileté kariéře vůbec poprvé.
Václav Pech s Petrem Uhlem, kteří stejně jako vítězná posádka pilotovali vůz Mitsubishi Lancer Evo IX, si druhým místem upevnili vedení v Global Assistance mezinárodním Mistrovství České republiky v rallye a s předstihem si zajistili i vítězství v Evropském poháru zona Central. Pechův vyrovnaný souboj s Krestou do posledních metrů, byl ozdobou celé soutěže.
Třetí skončili po skvělé jízdě Martin Prokop a Jan Tománek s vozem Citroen C2 S1600. Současně získali i prvenství ve skupině A, určené automobilům s jednou poháněnou nápravou a atmosférickým motorem s objemem do dvou litrů.
Obrovská smůla v podobě defektu připravila Jan Votavu a Zuzku Chvojkovou o vcelku jistou čtvrtou příčku. Téměř čtyřminutová ztráta na poslední rychlostní zkoušce je odsunula až na devátou pozici. Ze čtvrtého místa se tedy radovali vítězové z roku 2005 Vojtěch Štajf s Jiřím Černochem.
Velký boj svedla o páté místo trojice Jaromír Tarabus, Josef Peták a Peter Gavlák. Tarabus s Petákem (vyhrál Rally Bohemia v roce 2004) v boji o druhou příčku ve skupině A doslova přesprintovali právě Gavláka. Spokojenější byl nakonec Tarabus, který Petáka porazil nejmenším možným rozdílem jedné jediné desetiny sekundy. Na Gavláka tak zbylo až místo sedmé.
Díky příkladné práci všech pořadatelů a traťových komisařů i díky disciplinovanosti a ukázněnosti diváků, kterých se podél tratě sešlo velké množství, proběhla soutěž bez rušivých událostí a v určeném harmonogramu. Všem za to patří velké poděkování, stejně jako posádkám, které na náročné trati předvedly velké sportovní výkony.
Tisková zpráva Rally Bohemia