Všechny tyto soutěže provázelo slunečné počasí, jež dalo možnost proniknout do boje o čelní příčky i vozům s pohonem přední nápravy, kterým se ve zbylých dvou českých seriálech zatím v souboji se čtyřkolkami příliš nedaří. Do oficiálního českého „mistráku“ se navíc letos po roční pauze opět vrátily speciály kategorie World Rally Car (WRC), jež přispěly ke značkové pestrosti v tomto seriálu.
O úvod šampionátu se postarala dubnová Valašská rally, která se po roční pauze znovu zařadila mezi mistrovské soutěže. První etapu vyhrál účastník mistrovství světa Jan Kopecký s kitovou Fabií, ale druhý den, odehrávající se na rychlejších tratích, o poznání více sedl vozům specifikace WRC. Po sedmé zkoušce převzal vedení Karel Trněný se Škodou Octavia WRC, jehož ani na chvilku nenechával vydechnout další vyznavač škodováckého „wéercéčka“ Leoš Flídr. Ten se po osmičce ujal úlohy vedoucího muže závodu a vše nasvědčovalo tomu, že první místo už nepustí. Do výsledků však zasáhlo přidělování časů z šesté zkoušky, kde někteří z předních jezdců zastavovali u havarovaného vozu Romana Odložilíka. Sportovní komisaři dodatečně opravili čas Karlu Trněnému, který tak před poslední zkouškou rázem ztrácel na první místo pouze osm desetin sekundy. Jeho rival Flídr o změně času nevěděl a v domnění, že má na čele bezpečný náskok, poslední zkoušku vypustil, díky čemuž přišel o vítězství. Proti změně Trněného času se odvolal, ale vyšší instance jeho žádost zamítla. Za oběma Octaviemi přijel do cíle na třetím místě po výborném výkonu Jan Kopecký, jenž zároveň nenašel přemožitele v hodnocení skupiny A. Čtvrtý skončil jeho rival ze skupiny Josef Peták (Renault Clio S1600) a jako pátý dojel na cílovou rampu Jiří Volf (Mitsubishi Lancer EVO VIII), zároveň nejrychlejší muž skupiny N.
Druhá soutěž seriálu - Agrotec Iveco rally zavedla soutěžní peloton do jihomororavských vinic v okolí Hustopečí. Páteční předkrm nejlépe sedl Karlu Trněnému, jenž začal tam, kde na Valašce skončil, a usadil se na čele výsledků. Opět mu však nescházel těžký rival v osobě Leoše Flídra, jenž po slabším nočním úvodu už v sobotu ráno Trněného předstihl. Trněný se snažil Flídrovi odpovědět, ale na startu pátého testu jej zastavila technická závada, což znamenalo konec nadějí. Leoš Flídr si tak v závěru už jen hlídal první místo, vyhrál všechny sobotní testy a do cíle si dovezl pohodlný náskok dvou a půl minuty. Výborný výkon z Valašské rally zopakoval Jan Kopecký, jenž si dokonce oproti předcházejícímu dílu šampionátu o příčku polepšil a soutěž zakončil jako druhý absolutně. O desetinu sekundy za ním dojel do cíle Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX), kterému v zisku první letošní medailové příčky nezabránil ani kontakt s plotem v samotném závěru rally. Čtvrtý skončil Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO IX), jenž napravil neúspěch z Valašské rally, a elitní pětici uzavíral vedoucí jezdec tabulky skupiny N - Jiří Volf.
Po skoro čtyřměsíční pauze, za kterou mohlo přesunutí Labské rally z květnového do listopadového termínu, pokračovalo Mistrovství ČR v rally na srpnové Cebia rally Pelhřimov. Slabší chvilku speciálů kategorie WRC, které trápilo velké množství technických problémů, zde využil host z mezinárodního šampionátu Karel Trojan, jenž se svým Lancerem nenašel přemožitele jak v absolutním hodnocení, tak mezi vozy skupiny N. Leoš Flídr sice soutěži od šesté do osmé rychlostní zkoušky kraloval, jenže jeho radost netrvala dlouho. Na deváté vložce postihly Octavii náchodského týmu potíže se spojkou, kvůli čemuž nemohla dodržet startovní proceduru. Na startu se pozdržela déle než 20 sekund a poté byla roztlačena diváky, což podle řádů znamená vyloučení. Zasedání sportovních komisařů proto přineslo jednoznačný verdikt – diskvalifikaci. Na druhé místo se tak vyšvihl Josef Semerád, jenž se díky zisku 24 bodů vrátil do boje o titul mistra. Jako třetí přijel do cíle Zdeněk Vlček (Mitsubishi Lancer EVO IX), který tentokrát udržel za zády i Octavii WRC, vedenou favoritem seriálu Karlem Trněným. Meclovský jezdec se celý závod pral s technickými problémy svého auta, kvůli nimž už v pátek večer inkasoval 80 trestných sekund za zdržení v servisu. Na trati sobotní etapy byl sice ze všech nejrychlejší a na poslední rychlostní zkoušce překonal i výtečně jedoucího Tomáše Arazima, výše než na čtvrté místo se už ale vyšplhat nedokázal.
Na účastníky tzv. „prostředního seriálu“ ještě do konce sezóny čekají tři soutěže, které přivítají Vyškov, Vsetín a Hradec Králové. Vedoucím mužem tabulky mistrovství je s 54 body Leoš Flídr, ale po jeho vyloučení v Pelhřimově se situace značně zdramatizovala. Na titul můžou myslet i vítěz Valašky Karel Trněný, v Pelhřimově absentující Jan Kopecký či loňský nejrychlejší muž Böttcher rally Josef Semerád. O napínavé souboje by tak neměla být nouze.
Absolutní klasifikace Mediasport.cz mistrovství ČR v rally po třech soutěžích:
1. Leoš Flídr – Bohumil Ehl Škoda Octavia WRC 54 bodů
2. Karel Trněný – Václav Pritzl Škoda Octavia WRC 45
3. Jan Kopecký – Filip Schovánek Škoda Fabia Kit Car 43
4. Josef Semerád – Bohuslav Ceplecha Mitsubishi Lancer EVO IX 39
5. Josef Peták – Libor Joska Renault Clio S1600 34
…
Text: Jiří Dokulil, ftr-media
Foto: Jiří Dokulil, Jan Olejníček