Německo klepe na dveře

Rally Deutschland (GER) | foto: Archiv RallyZone.cz

Již za necelých pět dní pokračuje seriál MS v rally soutěží v Německu, na asfaltkách okolo řeky Mosely. Zároveň tak odstartuje série čtyř asfaltových závodů za sebou a dá se očekávat, že jejich výsledky budou rozhodující v konečném pořadí MS.

Centrem celého závodu bude opět nejstarší německé město Trier, kde se uskuteční start i cíl tohoto jedinečného závodu. Celá rally Deutschland se skládá ze tří zcela odlišných etap.

 

První etapa jezdce zavede mezi vinice v okolí řeky Mosely. Tam mají jezdci velký problém s přilnavostí vozů. Nejzrádnější je ovšem druhá etapa, která se jede ve vojenské oblasti Baumholder na betonových kvádrech. Toto „asfaltové safari“ je opravdovou specialitou pro každého jezdce. Vyprávět by o tom mohl třeba i Petter Solberg, jenž zde předloni svůj vůz poslal de facto do šrotu.

 

Třetí etapa se oproti minulým ročníkům nejede na rychlých Sárských silnicích s pěkným asfaltem, ale zavede jezdce zpět do vinic. Perla Německé rally – rychlostní zkouška Dhrontal se tak přesunuje z obvyklého pátku až na neděli. Pořadatelé tak zřejmě chtěli zajistit udržení diváků u trati, až do konce závodu.

 

Když k náročnosti jednotlivých etap připočteme ještě proměnlivé počasí, tak je jasné, že vítěz musí mít i velkou dávku štěstí.

 

Historie soutěže
Německá rallye se jako součást MS jede teprve po šesté v její dvacetileté historii, nicméně už ji můžeme považovat za „klasiku“ v seriálu WRC. Stoprocentní úspěšnost zde má zatím Sebastien Loeb z týmu Citroën Total WRT. Tento pilot původem z Francouzské části Alsasko má zdejší asfalt opravdu rád a potvrdil to výhrami ve všech pěti podnicích, které se zde jeli v rámci MS!

 

Dobré vzpomínky na zdejší silnice má i český jezdec Jan Kopecký. V roce 2002 zde debutoval v závodě MS a minulý rok tady zajel se Škodou Fabia WRC skvělé sedmé místo, čímž tak potvrdil že na asfaltu se přeci jen cítí lépe než na šotolině.

 

Zato lídr letošního pořadí Marcus Grönholm zde pokaždé hrál jen „druhé housle“. Na stupních vítězů tady sice nestál jen v roce 2004,ale suverénního Loeba se mu porazit nepodařilo.

 

Letos opět Loeb?
Těžká otázka! Ovšem je jasné, že úřadující mistr světa bude na zdejší trať a výsledek spoléhat, protože tímto závodem startuje série čtyř asfaltových soutěží, které Loebovi vyloženě sedí. Celý tým Citroën Total WRT doufá, že Sebastienovi pomohou ke smazání rozdílu mezi ním a Grönholmem. 
 

Tovární jezdec Fordu má již k dispozici zcela novou evoluci Focusu,která se ve Finsku osvědčila, ale jak bude reagovat na zpevněný povrch v Sársku,to je rovněž těžké předpovídat.

 

Už tradičně se v Německu čeká velký příliv fanoušků, mezi kterými samozřejmě nebudou chybět ani čeští fandové motosportu. Ti na tuto nám nejbližší světovou rally jezdí ve velkém počtu. Radost jim bude chtít udělat i sedm českých posádek v čele s Janem Kopeckým. Ten je považován zejména za asfaltového jezdce a určitě zde bude chtít bodovat o body. Obzvlášť poté co rallye ve Finsku kvůli havárii nedokončil.

 

ADAC Rally Deutschland je velmi oblíbenou soutěží i mezi fanoušky celé Evropy a zejména kvůli poloze místních tratí sem přijíždí spoustu diváků z Francie, Švýcarska a jiných zemí. Velkou popularitu má rally i mezi samotnými Němci. Svědčí o tom i rekordní návštěvnosti celého podniku v loňských letech. I proto pořadatelé připravili pro letošní rok několik novinek, které se týkají hlavně zázemí pro diváky.

 

K větší divácké návštěvnosti a atraktivitě závodu má přispět i předprodej vstupenek na stání po celé čtyři dny, čímž se mnoho fanoušků dostane na atraktivní místa bez dlouhého čekání. Pro opravdové nadšence je připraven i vrtulník, kterým si můžete prohlédnout celou trať z opravdu netypického pohledu. Samozřejmě za nemalý finanční obnos.

 

Celá ADAC Rallye Deutschland tak bude opět velkou show pro diváky a nesmírně těžkou zkouškou pro jezdce. Podle mého názoru se tady začne rozhodovat o titulu mistra světa. Ten kdo se jím ale nakonec stane, bude muset ukázat perfektní připravenost a umět vyhrát na každém povrchu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy