Troják zamíchal pořadím

Odložilík, Roman | foto: Frýba, Petr

Dvanáctá rychlostní zkouška, kterou byl Troják, přinesla velký zvrat ve vývoji celého závodu. Po úsecích v Zádveřicích a Janišově, které mnoho změn v pořadí nepřinesly, došlo k důležité změně na prvním místě.

Ve Vlčkové, která se nachází pouhé čtyři kilometry před cílem, urazil lídr závodu Freddy Loix kolo. V průběžném pořadí druhý Enrique Garcia Ojeda dorazil do cíle bez zadního náhonu jako pátý. Pozici vedoucího jezdce tak opětovně získal Nicolas Vouilloz, který v erzetě zajel nejlepší čas. Ojeda zůstal o čtyři sekundy druhý. Na třetí místo se vyhoupl Václav Pech, jemu na Vouilloze chyběly téměř dvě minuty. S o minutu vyšší ztrátou na lídra závodu se Roman Kresta dostal na čtvrtou pozici. Vystřídal na ní Renata Travagliu, který měl krátce po startu vložky defekt levého zadního kola, a sestoupil na konec první desítky. Totožný problém měl v cíli Trojáku jeho krajan Andrea Navarra, který navíc během erzety sjel mimo trať. Defekt potkal i Petera Gavláka, Michala Fialu a Michala Solowowa. Ani výměna kola nezachránila Karla Trojana, který po skončení RZ odstoupil. Jaroslav Orsák narazil do stromu a poškodil levou zadní část vozu. Maďarský jezdec Gergély Szabó ztratil kvůli hodinám, jež udělal na trati, patnáct sekund. Problémy s předními brzdami trápily Antonína Tlusťáka a mimo trať se na chvíli ocitl Milan Kneifel.
 
Enrique García Ojeda (Peugeot 207 S2000, start. číslo 18):
“Dojeli jsme vložku bez zadního náhonu, což nás stálo cenné sekundy.”
Nicolas Vouilloz (Peugeot 207 S2000, start. číslo 16):
“Vložka se mně moc líbí, absolvoval jsem ji bez problémů. Kde je Loix? Nikde jsem ho na trati neviděl.”
Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 4):
“Nádherná vložka, moc pěkně jsme se svezli a tím jsme dali zapomenout na krizovky z minulého testu. S časem jsem spokojen.”
Renato Travaglia (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 2):
Bez komentáře.
Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 15):
“Auto fungovalo výtečně. Když jsem uviděl Travagliu, jeli jsme více na jistotu.”
Václav Arazim (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 14):
“Sáhnul jsem si na dno svých sil. Technicky byla vložka bez problémů.”
Andrea Navarra (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 1):
Bez komentáře.
Bernd Casier (Peugeot 207 S2000, start. číslo 19):
“Bez problému.”
Dimitar Iliev (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 6):
“Těžká, ale fantastická vložka. Bez problémů.”
Grzegorz Grzyb (Suzuki Swift S1600, start. číslo 35):
“V průběhu vložky začal motor vynechávat, ale doufáme, že to nebude nějaký závažnější problém.”.
 Volkan Isik (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 12):
“Jedeme už spíše na jistotu, chceme do cíle. Vložka je extrémně náročná.”
Simon Jean-Joseph (Citroen C2 S1600, start. číslo7):
“Vložka je pro dvoukolku těžká, hlavně některé pasáže po startu i v závěru byly hodně rozbité.
Miroslav Jandík (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 17):
“Auto se chovalo dost neklidně, ale jedeme bez většího risku.”
Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 26):
“Uvařili jsme přední brzdy, bylo to v závěru náročné.”
Tomáš Kostka (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 28):
“Maximální spokojenost, auto funguje výtečně. Rádi bychom stáhli nějaké sekundy po včerejší ztrátě.”
Roman Odložilík (Fiat Grande Punto S2000, start. číslo 24):
“Byla to náročná zkouška. Mám toho fyzicky plné zuby. Cílem je absolvovat co nejvíce kilometrů. Stále se s autem učíme.”
Milan Chvojka (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 43):
“Ve vložce se našlo pár jezdeckých chybiček.”
 Jiří Volf (Mitsubishi Lancer EVO IX, start. číslo 23):
“Jedeme bez rizika s ohledem na gumy. Bez problémů.”

Tisková informace Barum rally Zlín

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy