V obrovské konkurenci šampionátu Intercontinental Rally Challenge překonal pilot stáje Tescoma Rally Team devětašedesát soupeřů. Podle odhadu sledovalo zlínskou soutěž asi čtvrt milionů diváků.
Svou úspěšnou stíhací jízdu předváděl Roman Kresta hlavně v sobotu. Pilot stáje Tescoma Rally Team se hned ráno po defektu ve 2. z 15 RZ propadl z 12. příčky po páteční městské zkoušce na 94. místo. Jeho strhujícímu výkonu aplaudovaly davy fanoušků. V cíli sobotní etapy byl šestý, dnes po chybách svých soupeřů poskočil na 4. pozici, kterou si za potlesku diváků udržel až do cíle.
Kresta v posádce s navigátorem Petrem Grossem jeli s Mitsubishi Lancer Evo 9 připraveném techniky týmu Charouz Racing System, jenž připravil další japonský speciál pro Václava Pecha. Plzeňský pilot dojel třetí a získal tak svůj pátý titul šampiona MMČR. Oba suverénně ovládli čelo třídy Produkční vozy.
Charouz Racing System, výhradní zástupce společností Mitsubishi Motors a Ralliart pro ČR, připravuje také Mitsubishi Lancer Evo 9 pro Václava Pecha. Plzeňský závodník dojel třetí. Letošní Barum rally Zlín zasáhla tragédie. Po havárii ve 3. RZ Pindula zahynul Luděk Kocman, navigátor Pavla Karlíka ve voze Opel Astra. Organizátoři z piety zrušili nedělní doprovodný program.
Roman Kresta: „Jsem moc spokojený. Výborně jsem si zazávodil a ještě k tomu získal pěkné umístění. Samozřejmě bych se nejradši viděl na podiu, ale po velké ztrátě způsobené defektem jsem už více stáhnou nedokázal. Děkuji technikům a mechanikům Charouz Racing Systemu za vynikající práci, Mitsubishi Lancer Evo 9 fungovalo výtečně. Jestli novináři a fanoušci před premiérou IRC v Česku říkali, že to bude malé mistrovství světa, musím je opravit – je to opravdové MS. Konkurence, organizace, neuvěřitelná divácká kulisa, to vše udělalo z Barumky světovou záležitost. Podle odhadů vidělo soutěž kolem čtvrt milionu diváků, možná že bylo ještě více lidí než v roce 2003, kdy vrcholila zdejší sláva speciálů WRC. Co k tomu říci? Fantazie. Dnes jsem jel stále ve vysokém tempu, bojoval jsem až do konce, takže jsem fanouškům nepředvedl žádné parádičky. Jen jsem občas zamával. Viróza, která mě trápila v předchozích dnech, vcelku ustoupila, jen jsem se hrozně potil. Pro mě i pro stáj Tescoma Rally Team/Charouz Racing System je příjemné zjištění, že s produkční mitsubishi lze bojovat se speciály S2000. Nebýt mého defektu, dokázal bych útočit na druhé místo. Musel bych jet opravdovou hranu, ale šlo by to. Je mi velmi líto tragédie Luďka Kocmana, jeho pozůstalým upřímně kondoluji.“
Antonín Charouz: „Roman zaslouží velkou pochvalu, jel bezvadně. Stejně tak i Vašek Pech, kterému připravujeme také auto. Být třetí v takové konkurenci je velký úspěch, navíc získal titul mezinárodního mistra Česka. Romanova stíhací jízda musela davy fanoušků bavit, náš závodník byl vynikající. Jsem hrdý na to, že stáj Charouz Racing System připravuje nejkvalitnější produkční vozy v Evropě. Barum rally Zlín to s výkony Romana a Vaška jen potvrdila. I já se připojuji s kondolencí rodině Luďka Kocmana.“
Tisková zpráva www.romankresta.com