Valašský jezdec cílevědomě pokračoval v tažení za medailemi ve „velkém“ i sprintovém šampionátu, díky čemuž jej mohli fanoušci vidět na startu čtyř letních soutěží. Zatímco v Mistrovství ČR ve sprintrally si po výhře v Prachaticích již definitivně pojistil mistrovský titul ve skupině A, se starty v mezinárodním šampionátu už vzhledem k technickým problémům příliš spokojen být nemohl.
V tabulce sprintového seriálu vypadala situace jasně. Luba Minařík si díky skvělému vstupu do sezóny vypěstoval na čele skupiny slušný náskok, k jehož udržení mělo v závěru sezóny stačit pečlivé sbírání bodů. Hlavním cílem pro pačejovskou Rally Agropa proto bylo dosažení cílové rampy. Tento úkol ale Lubovi i jeho spolujezdkyni Renátě Mourkové v průběhu soutěže výrazně zkomplikovaly vážné technické problémy, které posádku sužovaly během druhé poloviny závodu. „Od začátku udával tempo Roman Odložilík, my jsme byli na druhém místě a hlídali si Milana Kneifela s Jiřím Vlčkem. Bohužel nám na páté RZ přestala fungovat spojka. Sice následoval servis, kde se nám podařilo spojku odvzdušnit, ale po výjezdu ze servisu nám odešel spojkový válec úplně a nešlo už nic dělat. Rozhodli jsme se, že budeme pokračovat bez spojky. Prožili jsme si sice pár nepříjemných situací na přejezdech a ztráceli hodně času při startovních procedurách, ale podařilo se nám auto dovézt na cílovou rampu a brát body za druhé místo,“ vrátil se k napínavému průběhu Rally Agropa pilot modrého Punta. Posádka Roto týmu si díky zisku patnácti bodů do tabulky skupiny výrazně upevnila vedení a dva závody před koncem sezóny se ocitla jen krůček od zisku titulu mistra republiky. Definitivní potvrzení jejich triumfu mohla přinést už srpnová Rally Prachatice. Lubovi Minaříkovi, vedle kterého se po kratší pauze znovu objevil Viktor Semela, stačilo k jistotě zlaté medaile dojet do čtvrtého místa, ale do soutěže nastupovali s obavami kvůli blížícímu se termínu zlínské Barum rally. „Rallysprint Prachatice startoval týden před naší domácí Barumkou, z čehož jsme samozřejmě nebyli nadšeni, protože jakýkoliv problém na Prachaticích nám mohl znemožnit startovat ve Zlíně. Od první RZ ale bylo vše zapomenuto a začal boj s Romanem Odložilíkem. Po šesti odjetých RZ byl mezi námi rozdíl osm vteřin, jenže na sedmém testu nám přes porušenou hadici PZ tlumiče vytekl olej a auto bylo problém udržet na cestě. Zbývající RZ jsme museli dojet bez zadního tlumiče a tím jsme se propadli v absolutním pořadí. Jelikož ale Roman Odložilík na předposledním testu dostal dvojitý defekt a musel odstoupit, dostali jsme se na první místo ve skupině A, díky čemuž jsme si s předstihem zajistili vytoužený mistrovský titul,“ zhodnotil soutěž novopečený šampión, který si v tabulce absolutního pořadí drží šesté místo.
Po vytouženém zisku mistrovského titulu ve sprintech si členové Roto týmu prohlédli i odvrácenou stranu štěstěny. Zatímco v Třebíči se na výsledku Luby Minaříka a jeho spolujezdce Jaroslava Nováka podepsal především páteční defekt pneumatiky, na Barumce si postavila hlavu technika. „Na Třebíč jsem se vracel po sedmi letech, kdy jsem ji absolvoval s Felicií půjčenou od Dana Fottery. Trénink naznačil, že se jedná o velmi rychlou trať, kde se nám bude hodit z Pačejova odzkoušený dlouhý stálý převod. Od začátku závodu jsme se začali přetahovat o vteřiny s Antonínem Tlusťákem, jenže na pátém testu nás postihl defekt LP pneumatiky a bylo dobojováno. Ztratili jsme přes jeden a půl minuty a druhý den nám nezbývalo, než už jen čekat na problémy soupeřů. Ale nestalo se a my si dojeli pro čtvrté místo ve skupině A. Měsíc po Třebíči nás čekala Barumka, která je pro mě i Jardu Nováka domácím závodem a vrcholem sezóny. Byl to můj devátý start na Barum rally a hodně jsem se na ni těšil, protože se mi splnil klukovský sen - startovat na Barumce s vozem kategorie Super 1600. Věřil jsem si, protože se mi zde podařilo třikrát po sobě vyhrát ve třídě a to s Felicií ve třídě A/1400 a dvakrát s Felicií ve třídě A/1600. Roto Motorsport udělal pro přípravu auta maximum a všichni jsme dali do startu na Barumce všechny síly. Bohužel, na třetím testu nám vypověděl službu motor a museli jsme z Barum rally odstoupit. Kvůli tomu jsme také klesli ze třetí pozice v tabulce na místo čtvrté,“ řekl zklamaný jezdec. Definitivní vyřešení tajenky, kdo se bude radovat z bronzové medaile v šampionátu, tedy přinese Rally Příbram, konající se ve druhé polovině září.
Lubu Minaříka, ani celý tým Roto, samozřejmě nenechává chladným velice smutná událost ze sobotní etapy Barum rally, na které vyhasl život spolujezdce Luďka Kocmana. Zvláště, když byl Luděk Lubovým kamarádem. „Tímto chci za cely tým vyjádřit Luďkově rodině i přátelům upřímnou soustrast a popřát hodně sil k překonání této tragédie,“ dodal Minařík na závěr.
Text a foto: Jiří Dokulil, ftr-media