Barum Rallye: Kresta nedobrzdil do retardéru

Soubojem největších favoritů začal 33. ročník automobilové Barum Rallye ve Zlíně.

Úvodní rychlostní zkoušku sice vyhrál domácí pilot Roman Kresta na Peugeotu 206 WRC, ale ve druhé a třetí zkoušce měl potíže. Do čela se dostal další jezdec s peugeotem - Belgičan Bruno Thiry. Bývalý pilot továrního týmu Škoda má před druhým v pořadí, Portugalcem Miguelem Camposem, náskok půl druhé vteřiny. Z českých jezdců si vede nejlépe úřadující mistr republiky Václav Pech s Fordem Focus WRC, který je třetí.

Horký favorit Kresta je zatím na šesté příčce. Důvodem jeho propadu z prvního místa je kolize s retardérem ve druhém testu. "Roman auto nedobrzdil včas a narazil do pneumatik, ze kterých je retardér vytvořen. Poškodil při tom celý předek auta, přišel především o narázník," vysvětlil mluvčí Krestova týmu Marcel Sitník.

Kresta ve druhé erzetě ztratil 7 vteřin na vítězného Campose, ale ve třetí už 14 vteřin na v tomto úseku nejrychlejšího Thiryho. "Bez předního nárazníku má auto jiné aerodynamické vlastnosti, má snahu se zvedat. Proto tady Roman ztratil tolika vteřin," prohlásil Sitník.

V servisním areálu v Otrokovicích Krestovi mechanici peugeota opravili. Ovšem oprava se protáhla a Kresta byl potrestán 20 vteřinami za pozdní výjezd ze servisního areálu. Propadl se tak oproti předběžným výsledkům o dvě místa, je tedy osmý.

Kvůli haváriím už startovní pole opustili například Petr Poulík (Mitsubishi Lancer EVO VII sk. N). Ten havaroval v RZ 2 a kvůli tomu byla zkouška přerušena a další posádky startující za Poulíkem dostaly náhradní čas. Ve třetí erzetě skončil po havárii Tomáš Vojtěch s Peugeotem 206 WRC. Obě havárie se obešly bez zranění.

Pořadí Barum Rallye po RZ 3: 1. Thiry, 2. Campos -1,5 vt. (oba Peugeot 206 WRC), 3. Pech -8,9 (Ford Focus WRC), 4. Kulig -17,0 (Toyota Corolla WRC), 5. Kuzaj -18,9 (Subaru Impreza WRC), 6. Kresta -19,7 (Peugeot 206 WRC), 7. Kopecký -20,7 (Škoda Octavia WRC), 8. Š. Vojtěch -30,6 (Peugeot 206 WRC), 9. Trněný -35,2 (Škoda Octavia WRC), 10. Triner 35,4 (Seat Cordoba WRC).

Zdroj: MF Dnes

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy