Blátivý úvod nejlépe sedl Flídrovi

Böttcher Rally Vyškov (CZE) | foto: ftr-media

BÖTTCHER RALLY VYŠKOV - PO RZ2: Účastníci vyškovské Böttcher rally mají za sebou úvodní dvě rychlostní zkoušky první etapy a do konce dne na ně čeká už jen noční sekce, složená ze druhých průjezdů stejných testů.

Sílu čtyřkolek kategorie World Rally Car demonstroval náchodský Leoš Flídr, jenž se po dvou rychlostních zkouškách ujal vedení v soutěži.

S první sekcí první etapy si nejlépe poradili Leoš Flídr s Bohumilem Ehlem (Škoda Octavia WRC), kteří vyhráli úvodní rychlostní test o více než čtyři sekundy a první příčku si udrželi i přes těsnou prohru na 2. RZ. Dvojka perfektně sedla Josefu Semerádovi a Bohuslavu Ceplechovi na nejrychlejším speciálu z plejády vozů značky Mitsubishi a díky cennému dílčímu prvenství si po úvodní sérii páteční etapy udrželi bojový kontakt s vedoucí dvojicí. „Před startem jsme si chtěli otestovat auto a praskl nám diferenciál, takže jsme vůbec netestovali a vyjížděli jsme na trať po měsíci, aniž bychom se svezli. Do toho nám ještě odešel interkom, takže v nízkých otáčkách spolujezdce vůbec neslyším, ale s dosahovanými časy jsme hodně spokojeni,“ zhodnotil první část soutěže Flídr. Jeho největší soupeř v boji o první místo – Josef Semerád – neskrýval spokojenost s dosavadním průběhem soutěže: „Jede se mi krásně, líbí se mi to. Mým největším cílem do této sekce bylo zajet rychlé časy, protože v noci, jelikož nejsem úplně nejmladší, počítám, že od mladých dostanu. Chtěl jsem si tedy udělat malý náskok, což se podařilo.“  

S dvacetisekundovým mankem se usadil na třetím místě Jan Kopecký (Škoda Fabia Kit Car) na nejrychlejším voze skupiny A. Hned za jeho zády po dvou zkouškách figuruje domácí Jiří Volf (Mitsubishi Lancer EVO IX) a to i přes počáteční obavy ze špatné volby pneumatik. „Trošku jsme měli strach z gum, protože jsme na jistotu zvolili mokré gumy a měli jsme obavy, že kluci, co pojedou na slickách, nám hodně odjedou. Ale není to tak špatné, hrozně mě to překvapilo, protože jsme zajeli dva konstantní čtvrté časy, takže jsme spokojení moc,“ řekl domácí jezdec. Elitní pětici zatím uzavírá Tomáš Arazim s dalším mitsubishi, který drží za svými zády i favorizovaného Karla Trněného na Octavii WRC. „Na první rychlostní zkoušce jsme trefili nějaký obrubník, ohnuli jsme zadní rameno a udělali pneumatiku. Sice to byl pomalý defekt, takže jsme na vložce zas až tak neztratili, ale na té druhé vložce už se to nedalo udržet na silnici,“ vysvětlil příčiny ztráty meclovský pilot.

Z reprezentantů Hanáckého rally klubu Vyškov si vede nejlépe Eddy Schlager (Mitsubishi Lancer EVO VII), jemuž po první „rundě“ patří desáté místo celkově. Devatenáctý je Rakušan Alexander Tazreiter (Mitsubishi Lancer EVO VI) a třetí nejlepší ze zástupců klubu – Přemysl Šebesta (Ford Escort RS 2000) – se drží na 27. místě. „Trať je rychlá, ale pěkná. Ta šotolina na trati druhé zkoušky se mi moc líbí, ale bohužel toho mám na podobném povrchu letos hodně málo odjeto,“ přiznal Schlager.

Nyní čekají na posádky noční průjezdy rychlostních zkoušek, konající se na totožných úsecích RZ Račická a Podivická.

Text: Jiří Dokulil, tiskový tajemník rally

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy