Předčasný titul pro Pecha

Největší boj se ve Zlíně očekával od dvojice vedoucích jezdců Mistrovství Evropy Miquela Campose a Bruna Thiryho.

Oba dva totiž byli před barumkou v čele průbežného hodnocení s naprosto shodným počtem bodů. Situaci jim ale ve Zlíně nechtěl ulehčit ani Roman Kresta. Ten měl výhodu domácího prostředí a navíc startuje v letošní sezóně s naprosto shodnou technikou, jakou používají oba dva favoriti. Očekávalo se tedy, že jeho Peugeot 206 WRC bude jak Thirimu tak Camposovi neustále dýchat na záda. Roman Kresta navíc potřeboval ve Zlíně nasbírat cenné body do průběžného hodnocení domácího šampionátu. Moc dobře si totiž uvědomoval, že Václav Pech si může už ve Zlíně předčasně zajistit obhajobu loňského titulu.

Krestův peugeot byl ze začátku opravdu velmi rychlý a v úvodní rychlostní zkoušce dokonce nejrychlejší. Pak ale přišla RZ číslo 2. Tady Kresta nezvládl průjezd umělým retardérem, narazil do pneumatik, poškodil chladič a rázem na vedoucího Thiryho ztrácel téměř dvacet sekund. Další dvacetivteřinovou ztrátu znamenal pro Krestu pozdní příjezd do časové kontroly. Nezbývalo tedy než nasadit k hazardní stíhací jízdě. Ta se posádce týmu Bozian skutečně ze začátku dařila. V druhé etapě ale přišel výlet mimo trať, technické problémy a nakonec nezbylo Krestovi nic jiného, než ze soutěže odstoupit. Důvodem byl údajně poškozený chladič. Dá se tedy říct, že druhá rychlostní zkouška byla pro Krestu osudná. Od té doby totiž jel zlínský pilot pod obrovským tlakem a nevyrovnanost bývalého továrního jezdce škodovky je přímo pověstná. Úvod soutěže se nevydařil také Tomáši Vojtěchovi. Ten jel podle starého rozpisu. Peugeot ale přece jenom jezdí rychleji než starší Toyota. V jedné ze zatáček byl proto Vojtěch rychlejší než čekal, vylétl ze zatáčky a s jeho účinkováním na barumce byl konec.

O desetiny se od začátku v čele soutěže prali Thiry s Camposem. Václav Pech boj vedoucí dvojice sledoval s mírným odstupem. O bramborovou medaili za Pechovými zády bojovali dva Poláci Kulig a Kuzaj společně s Janem Kopeckým. Štěpán Vojtěch, který si zatím stále zvyká na nové soutěžní nádobíčko v podobě peugeotu 206 WRC jezdil sedmé nejrychlejší časy.

Trať letošní Barum Rally byla mimořádně náročná. Někde tedy nestačili ostrému tempu na rozbitých a často kluzkých cestách samotní piloti, jinde zklamala technika. Polák Janisz Kulig tak do druhé etapy nenastoupil kvůli zdravotním problémům, jeho krajana Kuzaje zradila technika od Subaru a obrovský nápor nevydržela také převodovka Vojtěchova peugeotu. S technickými problémy se potýkala i posádka Emil Triner a Emil Horniaček. Neposlušné turbo Seatu Cordoba WRC vzalo Trinerovi chuť do závodění a jinak usměvavý příbramský závodník neměl v druhém dni soutěže důvod k radosti.

Radost naopak přichystal svým fanouškům Václav Pech. Miquel Campos si totiž udělal menší výlet do lesa a ztratil více než minutu. Za vedoucím peugeotem Bruna Thiryho to tak Fordu posádky Václav Pech a Petr Uhel ohromně slušelo. Sen se potom stal realitou, když Thiryho ke konci druhého dne zradil motor. Do závěrečného dne soutěže potom už Thiry vůbec neodstartoval, nebo lépe řečeno, nenastartoval. Zisk titulu měl tedy v tu chvíli na dosah ruky vedoucí Václav Pech. Dalo se totiž očekávat, že druhý Portugalec Campos pojede jenom takzvaně na jistotu, aby udělal důležitý krok ke zisku titulu Evropského šampiona. Dalším příjemným překvapením pro domácí fanoušky byla krasojízda posádky Jan Kopecký a Filip Schovánek. Ti odstartovali do závěrečného dne s Octavií WRC ze třetího místa. Čtvrtý Tibor Cserhalmi už na vedoucí trojici potom dotírat nemohl.

A jak se do nedělních rychlostních zkoušek odstartovalo, tak se také dojelo. Za obrovského potlesku diváků se na závěrečné rychlostní zkoušce divákům předváděl novopečený Mistr České Republiky Václav Pech, bodový náskok v ME hřál Miquela Campose a pro nejlepší výsledek sezóny si ve Zlíně dojel Jan Kopecký. A úsměv se v neděli objevil také na tváři Emila Trinera. Mechanici u Seatu totiž přes noc dokázali zázrak a cordoba ke konci soutěže šlapala jako hodinky. I když už sice nemohl Triner útočit na lepší než osmé místo, alespoň svou rychlou jízdou bavil diváky a zároveň jim také dokázal, že zdaleka nepatří do starého železa.

Text: Petr Lutonský ČRO 1
Foto: Michal Moc (www.eWRC.CZ)

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy