Vojtěch vyhrál v Rakousku a míří do Irska

Vojtěch, Štěpán | foto: www.vojtech.org

Náročnými podmínkami zmítanou OMV Rally Waldviertel vyhrál nakonec po dvou soutěžních dnech Štěpán Vojtěch.

Pilot OMV BIXXOL Rally Teamu CZ dorazil do sobotního cíle sice s celkově druhým nejrychlejším časem, ale závěrečná technická kontrola, která vyloučila prozatímního lídra, pro něj znamenala posun na příčku nejvyšší. 

Zpráva o prozatím neoficiálním prvenství na soutěži, která je součástí rakouského šampionátu, zastihla Štěpána Vojtěcha doma v Liberci. „Hned po závodě jsme se vzhledem k dalšímu závodnímu programu přesunuli domů. Informaci o vyloučení, do té doby vyhlášeného vítěze Manfreda Stohla, a tím pádem posunutí na první místo, jsem se tak dozvěděl v neděli ráno z internetu,“ líčí neočekávaný posun na nejvyšší příčku Štěpán.Techničtí komisaři při závěrečné kontrole totiž zjistili, že jeden z komponentů na voze rakouského pilota  neodpovídá předepsané homologaci. „Pokud vím, tak bylo zjištěno, že auto mělo lehčí setrvačník, což je jeden z komponentů, který podléhá kontrole. Neznám ale další podrobnosti. V souvislosti s tím jsem jenom hecoval Manfréda ať mi přiveze do Irska, kde se setkáme, Zlatý kanystr,“ naráží v žertu Štěpán na cenu pro nejlepší posádku OMV, která by takto připadla právě českému jezdci.

Celou soutěž se dvojice Vojtěch-Ernst pohybovala na předních pozicích výsledkové listiny. Po první úvodní pateční etapě si držela třetí příčku, kterou v dalším dnu ještě vylepšila. „V úvodu jsme nasadili rozumné tempo, sice jsme nestačili na vozy s plynovým pohonem, ale vybudovali jsme si solidní náskok na produkční vozy. V sobotu byly podmínky o něco jednoznačnější. Díky tomu se nám podařilo perfektně nastavit auto, což nám ve výsledku umožnilo zrychlit a posunout se nahoru. Z našeho pohledu to bylo velmi dobré,“ popisuje liberecký pilot průběh soutěže a kvituje extrémní podmínky, které panovaly na trati: „Určitě to bylo pro nás lepší než kdyby bylo sucho jako vloni.“

Ze Štěpánových slov byla patrná i velká spokojenost s bezproblémovým fungováním vozu v průběhu závodu. „Přístup teamu byl podle očekávání naprosto profesionální, s tím jsme do toho také šli. Při úterním testu se nám podařilo najít nastavení a přizpůsobit ho místním podmínkám během relativně krátkého času. Během celého závodu pak nenastal jediný problém s autem, což je na takto náročných závodech naprosto nezbytné. Mohl jsem se tak soustředit pouze na svou jízdu a neřešit problémy kolem.“
 
Bezprostředně po závěrečném ceremoniálu se team vrátil z Rakouska nazpět do Čech, odkud se již ale v neděli večer vydal za další soutěží světového šampionátu v rallye. Tou je Irská rallye, která byla letos do kalendáře zařazena vůbec premiérově.

Na soutěži bude OMV BIXXOL Rally Team CZ poprvé v ostrém závodě spolupracovat se stájí Martina Prokopa. Martin se rallye zúčastní ve stejném voze s jakým pojede i Štěpán Vojtěch, tedy s „enkovým“ Mitsubishi. „Bude to teamový souboj,“ dodává se smíchem Štěpán.

„Přeji si hlavně, aby vše perfektně fungovalo. Je to náš první společný start. Budu rád, když hlavně Brouk dojede na dobrém místě. Jestli svedeme nějakou bitvu, tím to jenom vylepšíme,“ přibližuje vzájemnou spolupráci Martin Prokop a jeho slova dokládají, že bere Irsko především jako příležitost k získávání zkušeností směrem k dalším závodům: „Pro mě osobně je Irsko velký krok do neznáma, čtyři roky jsem neřídil enko na asfaltu. Uvidíme jak se s tím autem rychle sžiji.“

Vzhledem k podmínkám a charakteru tratí se ke svým ambicím vyjadřuje obezřetně i Štěpán: „Je to velká neznámá, poprvé pojedeme na tomto povrchu s enkem. Jde navíc o nový závod, který jsem nikdy nejel. Přece jenom je ale asfalt  povrch, na kterém bychom se měli cítit jistěji, ač to je s autem, se kterým nemáme tu zkušenost. Tím, že jsme odjeli nějaké kilometry na šotolinách, pochopit jak se auto chová na asfaltu by nemělo trvat dlouho. Jde hlavně o to, abychom neudělali nějakou zásadní chybu na začátku a našli rozumnou jistotu,“ uzavírá.

Na OMV BIXXOL Rally Teamu CZ čekají po přejezdu z Dublinu do místa dění úterní a středeční tréninkové jízdy. Po té je na programu shakedown a přesun na  diváckou superspeciálku, která klání nejlepších posádek ve čtvrtek večer odstartuje.

TZ www.vojtech.org

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy