Základ tvoří rotace všech soutěží, což znamená, že v těchto letech se pojede každý rok jen 12 soutěží. Přičemž žádná soutěž se nesmí v po sobě jdoucích ročnících opakovat. Kolotoč celého seriálu se tak dostane například i do Bulharska, Indonésie nebo Jordánska. Naopak si budeme muset zvyknout, že známé a divácky oblíbené podniky, jako už zmíněná rally Monte Carlo nebo finská rally, budou se jezdit ob jeden rok.
I přes neúčast německé rally v přespříštím roce, nemusíme smutnit, jelikož se dostalo i na Polsko, které dlouho stálo o zařazení do kalendáře.
FIA tímto krokem chtěla zmírnit finanční nároky, které se rok od roku zvedaly a na pravidelnou účast v seriálu měly jen velké tovární tymy. Na druhou stranu střídání soutěží asi není úplně to pravé ořechové. Uvidíme, jestli se tedy dočkáme ještě nějakých změn, jelikož většina názorů je spíš negativních.
2009 FIA WRC
01/02 rally Irsko
15/02 rally Norsko
15/03 rally Kypr
05/04 rally Portugalsko
26/04 rally Argentina
24/05 rally Itálie
14/06 rally Řecko
28/06 rally Polsko
02/08 rally Finsko
06/09 rally Austrálie
04/10 rally Španělsko
25/10 rally Velká Británie
2010 FIA WRC
24/01 rally Monte Carlo
14/02 rally Švédsko
07/03 rally Mexiko
11/04 rally Jordánsko
25/04 rally Turecko
16/05 rally Nový Zéland
20/06 rally Indonésie
18/07 rally Rusko
08/08 rally Bulharsko
22/08 rally Německo
12/09 rally Japonsko
10/10 rally Francie