Vedle vítězství na závěrečném podniku mistrovství dvoudenních rally na Vsetíně, vybojoval kloboucký talent také titul mezi juniory. Do nové sezony vstoupí Orsák rovněž co by prioritní jezdec. Za velmi dobré výsledky v závěru roku mu přidělila FAS i post reprezentanta ČR.
odchod Peška – nástup Vajíka
Jaroslav Orsák vstupoval do sezony 2006 se spolujezdcem Romanem Peškem a vozem Mitsubishi Lancer EVO VII. V průběhu roku došlo ke dvěma zásadním změnám. Nejprve opustil Jarka spolujezdec, který chtěl nastoupit na svou vlastní motoristickou cestu na místě pilota. Proto bylo potřeba najít za Romana, se kterým Jarek v rally začínal náhradu. Volba padla na Karla Vajíka. Zlínský spolujezdec svými zkušenostmi výrazně posunul mladého jezdce kupředu, což bylo nejvíce vidět v závěru sezony. „Mrzí mne, že se naše spolupráce s Romanem rozpadla. Z mé strany k tomuto kroku nebyl důvod. Na druhou stranu ale chápu, že i on si chce splnit svůj sen a usednout do závodního vozu i jako pilot. Přibyl mi sice další soupeř, přesto s Romanem zůstávám dále v přátelském vztahu. I proto mu přeji hodně úspěchů. S Karlem Vajíkem už se znám delší dobu a velice si rozumíme. Byl jsem tudíž velmi potěšen, když přijal mou nabídku. Jeho zkušenosti jsou pro mne velkým přínosem. Někteří jezdci mi říkali, že díky němu zrychlím, ale nevěřil jsem, že na tom bude tolik pravdy,“ vrátil se k první změně sezony Jaroslav Orsák.
devítka nahrazuje sedmičku
Druhá obměna v týmu byla rovněž kladným přínosem a týkala se techniky. Svého Lancera sedmé řady vyměnil Orsák na poslední tři starty v sezoně za modernější EVO IX. Třiadvacetiletý jezdec se s novým vozem sžil velmi rychle. Při prvním startu jej o vítězství připravil defekt. Podruhé už Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem pořádně zamotali hlavy soupeřům a na posledním podniku malého mistrovství ve Vsetíně zvítězili. „S myšlenkou startovat s devítkou jsem si pohrával už delší dobu, ale vysoká pořizovací cena byla dlouho nepřekonatelným mezníkem. Proto pro mne koupě vozu byla ohromnou radostí, byť k ní došlo až v závěru sezony. Já ale v rally stále sbírám zkušenosti a tak je možná i dobře, že jsem do devítky usedl až na poslední tři podniky. V technicky silnějším voze se pak získané zkušenosti lépe využívaly,“ popsal sled událostí kolem Mitsubishi valašský jezdec.
bilancování
A jak hodnotí Jarek právě skončenou sezonu? „Z pohledu konečného výsledku by se dalo hovořit o úspěšném roce. Pokud se ale podívám na sezonu podrobněji, tak to zdaleka nebylo až tak jednoduché. Neúspěchy, které nás provázely půl sezóny se samozřejmě promítly i na psychice celého týmu. Mrzelo mě to hlavně kvůli mechanikům. Měl jsem období, kdy bych s tím vším nejradši praštil. V této chvíli mě ale nad vodou držela hlavně má rodina, které bych chtěl poděkovat za podporu. Nebýt jí, asi bych se ani nedočkal úspěchů, které měly později přijít. V mezinárodním mistrovství jsem obsadil absolutně 26.příčku, ve skupině N 22.příčku a stejné umístění mi patří i ve třídě N4. V malém mistráku jsem startoval třikrát a získanými body dosáhl na absolutně 7.místo. Ve skupině N a třídě N4 to pak bylo opět shodné místo, tentokráte páté. Velmi mne těší juniorský mistrovský titul. Do nové sezony vstupuji opět s národní prioritou. Od FASu jsem navíc obdržel za výsledky ze závěru roku i úlohu reprezentanta ČR. Suma sumárum jsem spokojený,“ zhodnotil v krátkosti motoristický rok a zároveň poděkoval svým nejbližším Jaroslav Orsák.
velký mistrák
Jaroslav Orsák startoval v průběhu sezony ve všech třech domácích mistrovstvích. V Global Asisstance MMČR odstartoval krom Rally Šumava do všech soutěží. V rakouském Freistadtu, stejně jako v Českém Krumlově jezdec odstupoval z rally po havárii. Startu v Klatovech zabránily zdravotní potíže a technické problémy byly i za nulovým ziskem v Mladé Boleslavi a Příbrami. Body si připsal kloboucký talent za 12.místo absolutně a 10.místo ve třídě N4 na Horácké rally v Třebíči. Životní výsledek zajel Jaroslav Orsák spolu s Karlem Vajíkem při zlínské Barum rally. „Do Zlína se sjela skvělá konkurence a jako obvykle byla připravena velmi těžká trať. To vše nás všechny hodně motivovalo. Před startem jsem si říkal, že bych mohl závod dokončit do dvacátého místa celkově. Že to bude ale až tak vysoko, o tom jsem ani nesnil. Během závodu jsme dojížděli starší gumy, protože zcela nových sad moc nebylo. Zlobilo nás přehřívání motoru. Ve voze jsme vozili kanystr s vodou a tu pravidelně dolévali do chladiče. Díky problémům s přehříváním motoru se na poslední zkoušce asi deset kilometrů před cílem rozpadlo turbo a v té chvíli se před nás dostali jak Roman Odložilík, tak i Vladimír Barvík. Nebýt toho, mohl jsem být 4. mezi Čechy a 10. celkově. Ale i o tom je rallye. Přesto si tohoto výsledku hodně cením, neboť to bylo v období, kdy jsem jel ještě se sedmičkou," ohlédl se za prvním dílčím výrazným úspěchem Jaroslav Orsák. 14.místo absolutně, 12.místo ve třídě N4 a vítězství v juniorech bylo pro Jarka i Karla životním výsledkem.
malý mistrák
Kromě účasti v hlavním mistrovství domácího šampionátu, startoval Jaroslav Orsák také ve třech podnicích mistrovství ČR. Tři starty, třikrát získané body. V Pelhřimově bojoval Jarek se soupeři ještě se starou sedmičkou a v cíli z toho bylo 6.místo. Stejný vůz měl k dispozici i ve Vyškově. Zdravotní problémy jezdce nedovolili závod dokončit, přesto Orsák bodoval díky pravidlům super rally. A pak přišel závod snů. Při druhém startu s devítkou zaznamenali Jarek s Karlem první vítězství v absolutním pořadí. Stalo se na WÜRTH PARTR RALLYE ve Vsetíně. Soutěži poznamenané rozmary počasí a pneumatikovou loterií. Jarek se držel v průběhu rally skupinky jezdců na čele startovního pole, mezi kterými byly minimální časové rozdíly. Dvě zkoušky před koncem rally posbíral kloboučan informace od špiona na trati a rozhodl se pro riskantní volbu pneumatik. Zatímco všichni obuli intermédia, Orsák zvolil lehce nařezané slicky. Další důležitá volba padla z úst Karla Vajíka, který zavelel zatáhnout. „Předposlední erzetu jsem zajel hodně rychle a v cíli z toho byl nejrychlejší čas. Před závěrečnou zkouškou jsem volal domů otci, který byl u internetu a sledoval časy. Tam ovšem naskočily špatné časy a otec mi sdělil, že jsem osm sekund od třetího místa. Proto jsem se rozhodl jít po tomto fleku. O správných časech jsem se dozvěděl až později, ale to už bylo rozhodnuto. Poslední zkoušku s cílem ve Vesníku jsme jeli opravdu velmi rychle. Při sjezdu do cíle jsem jel doslova přes mrtvoly a cestou jsem kácel dřevěné kolíky vytyčující trať. Že budeme v cíli první, to jsme netušili. Je to nádherný pocit,“ popsal sled událostí Jaroslav Orsák. „Na Vsetíně byly skvělé závody. Všichni vepředu měli během těch dvou dnů drobné potíže a na čele to bylo pořád vyrovnané. O to víc si výsledku cením,“ připomíná úspěch Jarek.
sprinty a Praha
Prioritní jezdci nebodují ve sprintech a většina z nich považuje tyto starty jako ideální testování. Stejně tomu bylo i u Jaroslava Orsáka. V Lužických horách obsadil 4.místo a na Rallyesprintu Kopná odstoupil Jarek z 7.místa pro obnovené poranění ruky. V Jeseníkách se prvně představil s devítkou. Nebýt defektu, mohl mladý jezdec oslavit premiéru vítězstvím. Tak na něj „zbylo“ 4.místo a šest vyhraných erzet z devíti. Tečku za motoristickou sezonou 2007 udělal Pražský rallysprint, kde Jaroslav Orsák startoval s manažerem týmu Honzou Suchým, jenž si odbyl premiéru na místě spolujezdce.
sezona 2008
"V příští sezóně plánujeme starty s Mitsubishi Lancer EVO IX na podnicích v českém a slovenském mistráku. V plánu jsou podniky FIA Evropského rally poháru – střed. Od účastí na zahraničních soutěžích i u nás doma si slibujeme další sbírání cenných, zkušeností," shodl se Jarek s Karlem. „Velkou radost nám udělala FAS, když jsme na konci listopadu obdrželi za své výsledky národní prioritu i pro rok 2008. Velkým oceněním je pro nás i přidělení postu reprezentanta ČR,“ vyzařuje spokojenost z Jaroslava Orsáka.
„Opravdu velké díky patří všem sponzorům, finančním partnerům a kamarádům. Díky patří mechanikům za perfektně odvedenou práci, hlavně Mirkovi Orsákovi, který autu věnuje skoro všechen svůj čas, dále Bójovi Pánkovi, Honzovi Chovancovi, Rosťovi Janáčovi. Slova poděkování míří i do firem AUTOOPRAVNA ORSÁK, Auto Kelly, Sea koupelny, GPD service team, Hankook, MUDr.Luboš Tkadlec, Petr Šuchma pojišťovací kancelář, autoservis Rak Vlachovice, Diskotéka Merlin, Hydrauli CS, Farma Rudimov, Valašskokloboucké služby, Walachia NET, EMOŠEL s.r.o., CH Sportu, Honzovi Suchému a Davidovi Ginterovi za polepy. A v neposlední řadě bych chtěl poděkovat své rodině, která mne podporovala během celé sezóny,“ složil poklonu všem, kteří se podíleli na úspěšné sezoně 2007 Jarek Orsák.
Tisková zpráva - Vebr Miroslav