Neklid u Suzuki

Suzuki SX4 WRC | foto: Suzuki WRT

S druhým nasazením žhavé novinky Suzuki SX4 WRC skutečně nemohl být týmový šéf Nobuhiro Tajima spokojen. Odstup na špičku skupiny WRC byl až příliš vysoký.

Sekunda na kilometr. Větší odstup na top týmy by si neměli dovolit, to bylo přání šéfa stáje Nobuhiro Tajima. Avšak šotolinová premiéra SX4 WRC nepřinesla Japoncům mnoho radosti. Okolo čtyř sekund ztrácel japonský speciál na světovou špičku a pokulhával daleko v hloubi startovního pole. Následkem toho se začala vážně bortit židle pod vedoucím tohoto projektu, Michelem Nandanem.

Jeho smlouva vyprší už na konci toho roku a její prodloužení po slabém výkonu v prvních nasazeních vozu je takřka vyloučeno. „Ještě nevím, jestli s ním prodloužíme smlouvu,“ uvedl Tajima. Nandan, který dopomohl Peugeotu k několika titulům, vybudoval skromné vývojové oddělení blízko Paříže. To má být ale znovu přeloženo do Japonska.

Čas zbývající do začátku sezóny je kratičký. Na rallye Monte Carlo (24. až 27. ledna) oslaví Suzuki oficiální vstup do světového šampionátu. Na bedrech Toniho Gardemeistera, který byl Japonci angažován na dva roky jako týmová jednička, je velká tíha očekávání. S pomocí Fina by se SX4 měl stát plně konkurenceschopným vozem, i když po obou prvních letošních premiérách panuje v týmu spíše rozčarování. „Pokud dokážeme ke konci sezóny vybojovat pár bodů, bude to pro nás pěkný výsledek,“ nechal se slyšet Toni.

Jen připomeňme, že asfaltová premiéra vozu SX4 WRC se odehrála na letošní Tour de Corse, kde se Nicolas Bernardi se spolujezdcem Jean-Marcem Fortinem svými výsledky neustále pohybovali na hranici čtvrté a páté desítky celkového pořadí a v cíli byli klasifikováni jako jednatřicátí. Nejlepšího dílčího výsledku dosáhli hned na druhé zkoušce, kde zajeli docela pěkný dvanáctý čas. O něco málo úspěšněji dopadlo první svezení na šotolině, kdy si ve Velké Británii Sebastian Lindholm s co-pilotem Tomi Tuominenem připsali dvacátou sedmou příčku celkového pořadí. Nejvýše ovšem v jednotlivých RZ dosáhli na dvacáté sedmé místo. K nelichotivým výsledkům v prostředku celkové pořadí, mnohdy však ještě níže, si museli navíc přičíst i tři penalizace za pozdní příjezdy do časových kontrol. V obou případech byly soupeři tovární posádky spíše vozy nižších kategorií, Super 1600 a N4, ale i tak tovární Suzuki zdaleka nestačilo na špičku těchto kategorií…

Uvidíme, jak dopadne pro tovární nováčky celá premiérová sezóna. Dlužno na konto týmu ještě dodat, že tyto dva ostré starty byly pro nový vůz spíše testy a jakési ověření celkové funkčnosti v praxi. Příští rok pojedou také zcela jiné posádky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy