Nová sezóna týmu Roto Plzeň v novém složení

ROTO Plzeň | foto: Archiv RallyZone.cz

Jen málo českých soutěžních týmů se může pochlubit tak dlouhou historií jako ROTO Plzeň. Po mnoha letech se značkou Nissan, která ale veškeré aktivity ukončila, se vloni začali věnovat v Plzni fiatům. S nimi budou pokračovat i v roce 2008.

Už za týden zahájí jubilejní patnáctou sezonu v Rakousku na IQ-Jänner Rally, ale zatím jen s jedním vozem Fiat Punto S1600. Pojede s ním dvojice Jan Šlehofer - Zbyněk Soběhart, která se stává pro následující rok jedničkou týmu. Šlehofer se s vozem svezl už v sezoně 2007, ale jen na pár sprintech, soutěž s více než 70 km RZ s takovým vozem dosud nejel. Co rozdíl mezi sprintem a dvoudenní soutěží pro jezdce znamená, je nabíledni. Tady se už nedá spoléhat na paměť, dobrý rozpis a schopnost ho dokonale využít, hrají obrovskou roli.

V Rakousku pojedou mladí Chodové opět s vozem 0002, jednička je po Pražském rallysprintu dosud nepojízdná. Utkání dvojice Lubomír Minařík – Renáta Mourková se stožárem jedné ze strahovských lamp dopadlo pro bezpečnostní rám vozu hůř, než se původně předpokládalo, následky si vyžádají delší léčbu.

Minařík projevil přání startovat v Rakousku spíš s vlastní Škodou Felícií Kit Car, kterou má dosud v garáži. Jednání o dohodě o případných startech valašského jezdce v plzeňském týmu zatím ani nezačalo. Naopak o starty ve velkém mistrovství projevil zájem olomoucký Jiří Skoupil, který by se mohl svézt i na vybraných sprintech.

Pro Jana Šlehofera znamená trvalý přestup do kategorie Super 1600 významný sportovní krok. Systematická účast v mezinárodním mistrovství by měla v konečném důsledku přinést i odpovídající bodový zisk v závěru sezony. Do rakouské premiéry ovšem vedení týmu ROTO Plzeň zatím žádné velké naděje nevkládá, nechává posádce čas na aklimatizaci a doufá, že vůz doveze v pořádku do cíle. Otřepaná fráze o „sbírání zkušeností,“ kterou u nás jezdci a týmy – a to i velmi renomované – neustále používají, je v tomto případě sice na místě, ale všechno má své meze. Příležitost usednout do špičkového vozu je třeba brzy splácet odpovídajícími výsledky.

Technickým a taktickým poradcem týmu zůstává velezkušený Jindřich Štolfa. Je skvělým analytikem svého sportu, který umí cíl i problém nejen správně definovat, ale také ví jak na to. Ne každý z bývalých soutěžních jezdců něco podobného dokáže, vrchlabský expert však může jezdci i spolujezdci v konkrétních podmínkách hodně pomoci. Ne nadarmo byl léta nazýván „králem dvoukolek.“

Tým má k dispozici pro fiaty jak asfaltové, tak i šotolinové – nebo sněhové – podvozky. Zatím není rozhodnuto, jakou variantu zvolí, rozhodnou až konkrétní poznatky z trati, které získá posádka při tréninku. Předpokládá se, že obě etapy v okolí Freistadtu se budou v tomto směru lišit a není jisté, zda by se v pátečním večerním servisu podařilo auto zcela přestavět. Vyměnit brzdy pro 16´´ kola za 18´´ a naopak není problém, ovšem o všech komponentech se to už tvrdit nedá.

Až skutečně poslední chvíle rozhodne, zda do Fiatu Punto S1600 přijde asfaltový podvozek, u nějž je možné v patřičných podmínkách vyjmout stabilizátory a změkčit tlumiče, anebo naopak přijde ke cti podvozek sněhový s opačnou možností.

Na výsledku bude mít lví podíl posádka, ale jak vidět, v tomto případě hraje důležitější roli než kde jinde i tým techniků a mechaniků. I do nové sezony ho povede Luděk Svoboda, který stojí v jeho čele už dlouhá léta. Bez něj si nelze tým ROTO Plzeň ani představit.  

TZ Roto Plzeň

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy