Nové předpisy o pneumatikách v podrobnostech

Pneumatiky | foto: Subaru WRT

Od nastávající sezóny bude Pirelli výhradním dodavatelem pneumatik pro světový šampionát WRC a startujícím připraví tři různé typy pneumatik.

Počínaje rokem 2008 se stává Pirelli na tři roky výhradním dodavatelem pneumatik pro světový šampionát. Mezinárodní automobilová federace FIA představila definitivní pravidla pro používání pneumatik, která začnou platit již příští rok. Všechny týmy budou zásobeny třemi rozličnými typy pneumatik, a to v závislosti na podmínkách jednotlivých soutěží.

18ti palcové asfaltové pneumatiky s názvem "P-Zero" budou mít týmy k dispozici na podnicích v Německu, Španělsku, na Korsice a v Monte Carlu. V případě toho posledního budou týmy moci obout i zimní pneumatiky "Sottozero", které budou ve srovnání s obutím pro zimní klasiku ve Švédsku nabízeny rovněž v 18ti palcové variantě. Asfaltové "P-Zero" jsou k dispozici ve tvrdé směsi na sucho a v měkké směsi na vlhko. Dořezávání pneumatik, tak zvané "Hand cutting", bude silně omezeno. Za suchého počasí bude zcela zakázáno.

Šotolinové pneumatiky z Itálie nesou název "Scorpion" a také budou připravovány v měkké a tvrdé směsi. V první polovině roku bude tvrdá směs nasazena až v Turecku, potom bude následovat soutěž na Novém Zélandu také na těchto pneumatikách. Na ostatních šotolinových podnicích bude předepsána měkká  směs.

Od následující sezóny bude také zrušen systém "Mousse" a jednotlivé týmy už také vedle běžných testů na nadcházející sezónu vykonaly i zhodnocení rychlé změny dodavatele pneumatik.

V poháru produkčních vozů budou používány stejné pneumatiky, oproti tomu pro juniorský šampionát budou vyvinuty zcela nové gumy. Při asfaltových podnicích budou nasazeny pneumatiky velké 17 palců a při šotolinových kláních budou mít k dispozici, jako v případě týmů WRC, 15ti palcové gumy.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy