Pojede Duval jen Monte Carlo? Čtěte rozhovor

Ford WRT | foto: Ford Motor Company

Rozhovor se šéfem týmu BP Abu Dhabi Ford WRT Malcolmem Wilsonem o sezóně 2008.


Tým BP Abu Dhabi WRT se tento rok chystá útočit na třetí titul mezi týmy. Jednička týmu Mikko Hirvonen bude útočit na první místo mezi jezdci. Přinášíme Vám aktuální rozhovor se šéfem tohoto týmu Malcolmem Wilsonem.

Jak vypadají přípravy na letošní sezónu ?

Velmi dobře.Prodělali jsme dva testy, jeden ve Švédsku a jeden na jihu Francie. Chystáme ještě jeden, těsně před Monte Carlem. Je zde několik změn, jelikož jak je známo, jako všichni používáme nově pneumatiky Pirelli. Oba piloti, Mikko Hirvonen i Jarri Matti Latvala jsou velmi potěšeni kvalitou gum, i když je rozdílné jejich používání. Jinak byli s vším spokojeni, a už se nemohou dočkat startu v Monte Carlu.

Jak jste prozatím spokojen s jezdci pro sezónu 2008 ?

Dovedete si představit, jak je odchod Marcuse Gronholma znát. Dvanáct vítězství je velmi těžké získat, ale je to motivace na to navázat. Mikko udělal v loňské sezóně hodně práce, dokázal pravidelně bodovat pro tým i pro sebe. Dokázal vyhrát tři podniky loňské sezóny. Věřím, že v letošní sezóně to bude ještě lepší. Jarri Matti se v první polovině sezóny potýkal s řadou havárií, ale v druhé polovině se začal velmi zlepšovat, což dokázal pódiovým umístěním. Celkově si myslím, že máme mladý, ale velmi perspektivní tým, který dokáže vyhrávat.

Jak velká je ztráta Marcuse Gronholma ?

Prostě jsme se tak dohodli. Je to o dvanáct měsíců dříve, než bychom chtěli. Dal bych tak Jarrimu ještě jeden rok soutěžení bez tlaku. Oba nynější jezdci se od něj mnoho naučili. Jarri je připraven se dívat, učit se a naslouchat, věřím že tak bude činit. Máme velmi silný tým.

Velkou změnou je změna dodavatele pneumatik pro MS. Není zde mousse systém. Jaký to bude mít vliv ?

Vždycky jsme tvrdili, že rally končí za cílovou rampou. Je zde mnoho neznámého. V tenhle moment  je těžko říct jaký to bude mít vliv. Je na jezdcích jak se s tím vypořádají. Bude to velmi těžké. O kámen prorazíte gumu, pojedete na ní, než najdete místo k přezutí, přezujete a čas je nenávratně pryč. Můžete se také ocitnut v situaci, kdy budete ve vedení, budete mít  náskok, ale prorazíte gumu tři zatáčky před cílem. Pak se může stát cokoliv, přijdete o vedení, nebo ztratíte celou soutěž havárií nebo nenávratným poškozením vozu. Vše se podřídí taktice. Výměnu kola trénujeme.Zase uvidíme jezdce měnit kolo na rychlostní zkoušce.

Jsou zde názory, že je nebezpečné jezdit bez mousse systému. Co si o tom myslíte ?

Z této změny nejsem příliš šťastný. Může to být velmi nebezpečné, zejména na asfaltových podnicích. Na šotolině to je jiné. Tam mnohdy ani systém nevydrží. Byl bych radši, kdybychom na asfalt měli gumy s odolností proti průrazu.

V sezóně 2009 a 2010 bude systém soutěží, tzv. rotující. Znamená to že se třeba Monte Carlo a Anglie v tom roce nepojede. Dáváte přednost tomu, že některé soutěže by měly být pevné ?

FIA byla ve velmi těžké situaci. Týmy spolupracují s FIA a toto je řešení. Je zde mnoho zemí, které jsou v zájmu továrních týmů. Podívejme se třeba na Rusko nebo Indii a Čínu. Obrovský trh. Je to cesta, kterou se snaží FIA do těchto koutů světa dostat, na klasická místa soutěží se ale rádi vracíme. Nevadí nám absence Monte Carla, ale musíme se také podívat, že třeba pořadatelé v Irsku udělali v loňské sezóně brilantní práci. Dali vysoko laťku a můžou jít příkladem pro jiné podniky. Irsko může být klidně prvním podnikem roku 2009, a věřím že si to nenechají ujít. Udělali fantastickou podívanou, jak pro nás, tak i pro diváky.

Co můžeme letos očekávat od Stobart Ford? Bojovali o třetí místo mezi konstruktéry - neúspěšně - dokáží to letos ?

Viděli jsme skvělé výkony Henninga Solberga s Focusem WRC 06, je vynikající na šotolině. Mathew podal skvělé výkony v posledních třech podnicích loňské sezóny. Doufám, že ve stejném duchu bude pokračovat i v letošní sezóně, bude rozšiřovat své zkušenosti v dalším díle svého pětiletého plánu. Dokázal svou rychlost v Irsku a v Anglii. Tým jsme posílili o nové akvizice, což není nikdo jiný než Francois Duval (Monte Carlo) a Gigi Galli. Oba jsou vstupenkou pro zisk třetího místa mezi konstruktéry. Letošní sezónu budou mít soupeři velmi těžkou.

Je možné, že Francois pojede za tým Stobart ji další podniky WRC ?

V tuto chvíli v plánu jen a pouze Monte Carlo. Uvidíme jak mu to na Monte půjde. Aktuálně není žádný další plán, ale nikdy nic nevíte dopředu, uvidíme ….









Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy