Švédská rally: Nespokojenost mezi jezdci

Galli, Gigi | foto: Stobart Motorsport

ŠVÉDSKÁ RALLY - JEZDCI PO DRUHÉ ETAPĚ; Počasí a z toho plynoucí podmínky na trati, které byly často velmi nevypočitatelné. To byl asi opět největší problém všech jezdců. Fakt, že na trati je rozbředlý sníh, voda a bláto místo hustého sněhu, situaci všem komplikuje.

Jari-Matti Latvala - BP Ford Abu Dhabi WRT
Jsem rád, že je dnešní den za námi. Sledoval jsem časy, které Mikko zajížděl a podle toho jsem přizpůsoboval naše tempo. Podmínky jsou fakt strašné. Všude samý rozbředlý sníh a voda, ještě jsem nezažil, abychom jeli s pneumatikami, které jsou výhradně do hustého sněhu a na trati přitom žádný sníh nebyl. Sice je to více vzrušující, ale mně to stačilo. Snažil jsem se jet v klidu, soustředit se a plně se koncentrovat. Zítra mají být podmínky podobné jako dnes, proto musím zachovat chladnou hlavu.

Mikko Hirvonen - BP Ford Abu Dhabi WRT
Sem do Švédska jsem si jel pro vítězství, ale Jari-Matti jede hodně rychle, vedení si naprosto zaslouží. Během prvních dvou zkoušek jsem se ho snažil držet a něco málo na něj stáhnout, ale neměl jsem z toho dobrý pocit. Po zbytek dne už jsem se cítil mnohem lépe. Jsem trochu zklamaný, že nevedu, ale druhou příčku taky beru. Na první místo dost ztrácím, naopak na třetí příčku mám náskok, takže zítra pojedu naprosto v pohodě, budu šetřit pneumatiky, žádné riskování.  Dnes bylo všude samé bláto a voda, navíc bylo teplo, povrch nebyl vůbec pevný. Jet každou zkoušku dvakrát během jednoho dne bylo dost obtížné.

Gigi Galli - Stobart VK M-Sport Ford WRT
S naším tempem jsem opravdu spokojen. Když vypadl Henning, snažili jsme se držet si třetí místo. Malcolm (Wilson) mně doporučil, abychom si drželi naši rychlost a měli vše pod kontrolou. Dojet zde na podiu je pro nás velmi důležité, jen si to vezměte, stupně vítězů by ovládly tři vozy Fordu! Auto funguje bezchybně a po celou dobu jsem z něj měl dobrý pocit. Je to příjemný pocit, držet si tuhle rychlost na sněhu, kde jedu po delší pauze.

Petter Solberg - Subaru WRT
V těchto podmínkách jet rychleji opravdu nemůžeme. Nemohli jsme nějakým způsobem tlačit nebo někoho atakovat, prostě si jedeme svoji rally. Musím přiznat, že ačkoliv jsme na čtvrtém místě, dnes jsem z auta opravdu neměl dobrý pocit. Na zítřek musíme změnit nastavení a uvidí se.

Matthew Wilson - Stobart VK M-Sport Ford WRT
Andreas (Mikkelsen) na nás zle dotíral, hlavně v dopolední části dne, naštěstí se nám však odpoledne podařilo zrychlit a získat si tak zpátky náskok. Je to super, že jsme se posunuli na pátou příčku. Podařilo se nám získat si ten správný rytmus a tempo, doufám, že v tom budeme pokračovat a zítra úspěšně dokončíme tuto rally.

Andreas Mikkelsen - Ramsport Ford Focus WRC
Dneska jsme nejeli špatně, zítra budeme znovu tlačit a útočit.

Daniel Sordo - Citroen Total WRT
Dnešní zkoušky se mně líbily mnohem více než včera, podařilo se nám získat tu správnou rychlost. Počasí a podmínky, které zde panují, nemohou snad být horší. Auto sedí pokaždé úplně jinak, nikdy nevíte, jestli to bude v další zatáčce klouzat nebo ne.  O to horší to je, že zde nejsou žádné závěje, které by vám na trati pomohly. Je dobré, být stále ve střehu. Na kluzké trati se mi ale vždy jede trochu lépe, takže jsem s naší jízdou spokojený. Auto spolupracuje perfektně, snad zítra vyválčíme nějaké body pro náš tým.

Toni Gardemeister - Suzuki WRT
Dnes se nám stalo něco, co jsem snad ještě nezažil. Místo toho, aby nám diváci pomohli, tak nám to nešťastně udělali mnohem horší. Jinak to byl ale opět velmi náročný den. Náš cíl pro zítřek je vybojovat nějaké body, jsem si jistý, že to zvládneme. Bude nemožné držet se aut vepředu, tak že se musíme koncentrovat, abychom se vyvarovali zbytečných chyb.
 
Conrad Rautenbach - PH Sport-Citroen Xsara WRC
Pořád se učíme a získáváme nové zkušenosti.

Mads Ostberg - Adapta Subaru Impreza WRC
Nevím co k tomu říct, ráno nás potkal defekt, pak další problémy, propad z šestého místa na patnácté. Doufám, že alespoň zítra se nám podaří zajet pár dobrých časů, protože najít zde další motivaci, to bude složité.

Chris Atkinson - Subaru WRT
Dneska jsme jeli celkem stabilně. S autem nebyl žádný problém, nic zásadního nás nepotkalo. Našim cílem je získat body do poháru konstruktérů, nebudeme dělat žádné hlouposti. Počasí dost klame, na trati je pak velmi jednoduché udělat nějakou chybu. Vůbec je to celé postavené na hlavu, typická zimní soutěž jako je tato a kromě RZ11 jsme jeli celý den na štěrku. Nejhorší je to v zatáčkách, kde leží bláto, auto se pak chová úplně jinak. Přes noc provedeme nějaké úpravy a zítra nás snad čeká klidný den.

Henning Solberg - Stobart VK M-Sport Ford WRT – odstoupil v RZ11 – vyjetí mimo trať
Jsem velmi zklamaný, přitom se nám dost dařilo. Pak jsem ovšem v jedné levotočivé zatáčce jel moc bohem, narazil jsem do zábradlí a dost jsem naše auto poškodil. Snažil jsem se opravdu tlačit a dostat se na dobrou pozici, bohužel to však pro mě mělo špatný konec.  Největší škoda je to pro norské diváky, kteří se na nás přijeli podívat. Naši mechanici však udělají vše proto, abychom mohli zítra nastoupit a mohli zkusit urvat ještě nějaké body.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy