Přípravy Valašky jsou v plném proudu

Kopecký, Jan | foto: CRT Kopecký

AutoMotoKlub Rallye Sport - Vsetín, organizátor XXVII. ročníku Valašské rally 2008, která je součástí Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, začíná nasazovat zvýšené obrátky v přípravách.

Valaška se uskuteční jako dvoudenní rally v termínu 28. – 29. března 2008 se startem ve Valašském Meziříčí a je rozdělena do dvou etap, z nichž první bude odstartována v pátečním podvečeru z náměstí ve Valašském Meziříčí. Startu rally předchází od ranních hodin administrativní a technické přejímky v prostorách Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí-Bynině.

Start Valašské rally 2008 je v pátek 28. března v 16:50 hodin a první etapu ukončí první posádka ve 22:40 hodin. Etapu tvoří dvě rychlostní zkoušky, a to Choryně – Kelč (délka 15,75 km) a Velká Lhota – Malá Bystřice (délka 13,44 km). První uvedená erzeta se pojede třikrát a druhá dvakrát. Obě rychlostní zkoušky mají asfaltový povrch a uskuteční na silnicích II. třídy a na místních komunikacích. Posádky první sekci budou absolvovat za denního světla a na tu druhou se vydají již za tmy v nočních podmínkách. První den absolvují posádky celkem 191,18 km trati a celkem 5 rychlostních zkoušek měří 74,13 km. Organizátor postupně dolaďuje  přepravní opatření autobusové dopravy a na stránkách www.valasskarally.com jsou tyto dokumenty již zveřejněny.
Vzhledem k velmi stísněným podmínkám servisního areálu v objektech bývalých kasáren a minuloročnímu v ČSAD Vsetín, a.s. – provozovna Valašské Meziříčí, organizátor zvolil nový prostor. A to v samotném centru Valašského Meziříčí v objektu bývalých SM dřevařských závodů Šumperk, provozovna Valašské Meziříčí, který je znám pod výraznou zkratkou „pila“. Objekt se nachází v blízkosti vlakového nádraží. Návštěvníci servisu budou mít vytvořen dostatečný parkovací prostor pro vozidla nedaleko servisního areálu. Uzavřené parkoviště soutěžních vozidel bude z pátku na sobotu v areálu Autocentrum Lukáš Valašské Meziříčí – Bynina.Motoristická akce mezinárodního významu je kromě jiného podporována významně i ze strany Zlínského kraje, který akci finančně podpoří. Nemalý podíl má samotné město Valašské Meziříčí, které poskytuje dostatek vhodných prostor pro činnost organizátora rally se zabezpečením pro práci delegovaných činovníků rally, ředitelství rally a dispečinku rally. Rovněž zázemí pro novinářskou činnost bude v prostorách Městské úřadu Valašské Meziříčí.

Na organizaci silniční dopravy a průjezdu městem se podílí Městská policie Valašské Meziříčí. Proto musí diváci Valašské rally, ale rovněž další návštěvníci Valašského Meziříčí počítat s menšími dopravními omezeními a přechodným dopravním značením jako je například vjezd automobilů na náměstí, parkování na doporučených místech apod. Na organizaci a zabezpečení celé akce Valašské rally 2008 se podílí bezmála tisícovka dobrovolníků. Všichni mají rádi motoristický sport a kromě bezpečného zajištění jednotlivých rychlostních zkoušek se budou činit také v servisním areálu, tankovací zóně, v prostoru startu i cíle rally, v kontrolách přeskupení, na stanovištích časových kontrol, v uzavřeném parkovišti, na přejímkách, na sekretariátu rally a na doprovodném programu rally. Organizační vozidla Valašské rally se na trati rally nebudou pohybovat jen bezvýznamně, ale jejich úkolem bude zjistit stav připravenosti celé rally a rychlostních zkoušek včetně zabezpečení pořadatelské služby na jednotlivých určených stanovištích, připravenost objízdných tras, zajištění průjezdu sanitních a hasičských vozidel včetně dalších zásahových složek, fungující spojení s dispečinkem rally. A také zásadní věc, a to je chování divácké veřejnosti, zda-li se diváci nacházejí v určených místech pořadatelem a nejsou na místech, kde je místo pořadateli označeno jako zakázaný prostor. Neuposlechnutí doporučení pořadatelské služby ve směru k problémovým divákům může mít ve finále za důsledek i tu skutečnost, že na návrh delegovaného činovníka pro bezpečnost rally, může být daná rychlostní zkouška pro neukázněnost diváků zrušena. A to si nepřeje ani organizátor rally, ani samotní jezdci a snad ani diváci. Celá organizace rally musí v podstatě klapnout na minutu, jelikož jsou organizovány průjezdy autobusů pro veřejnost, občanů do míst svých bydlišť, přepravy materiálů.

Není jistě pro zasvěcené žádnou novinkou ani překvapením, že organizátor má spojení vysílačkami na jednotlivá vytypovaná místa rychlostních zkoušek (tzv. radiobody) tak, aby dispečink rally byl schopen okamžitě zareagovat na jakoukoliv vzniklou situaci. Ze zákulisí soutěže je novinkou použití sledovacího systému GPS u všech soutěžních vozidel a tato novinka bude poprvé vyzkoušena při Valašské rally 2008. V praxi to znamená, že dispečink rally bude na obrazovce, kde bude mapa konkrétní rychlostní zkoušky, sledovat průjezdy jednotlivých soutěžních vozidel a v případě problému bude moci ihned a s okamžitou platností reagovat na vzniklý signál, který bude ze zařízení vyslán na dispečink rally. Má rovněž možnost sledovat i soutěžní vozidlo na přejezdových trasách mezi jednotlivými rychlostními zkouškami. Premiéra to bude jistě nezáviděníhodná, ale pro bezpečnost jsou při závodech vynakládány nemalé síly a rovněž prostředky. Hlavním úkolem monitorovacího systému ONI®  je zejména informovat dispečink rally o rizikových stavech vozidel na RZ (nehoda nebo neplánované zastavení), přivolat pomoc při ohrožení zdraví jezdců (případně i jiných osob) na RZ nebo při zatarasení trati RZ sledovat pohyb všech vozidel na celé trati rally (na RZ i při přejezdech).

Ve Valašském Meziříčí 11. února 2008                                tiskové středisko
                                                                                      XXVII. Valašská rally 2008

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy