Sainz: Je to nuda!

Rally Monte Carlo | foto: Citroën Sport

Připadá vám současné mistrovství světa jednotvárné a místy až nudné? Zdá se vám, že si vavříny odnášejí stále stejní jezdci? Pokud si toto skutečně myslíte, tak věřte, že nejste sami. Na stranu kritiky se přidala i legenda tohoto sportu, mistr světa z let 1990 a 1992, El Matodore Carlos Sainz.

Podle Sainze je hlavní problém v řízení šampionátu ze strany FIA: „Zlom nastal v okamžiku, když se FIA snažila změnit šampionát WRC do podoby formule 1. Začala se upřednostňovat kvantita před kvalitou,“ uvedl při rozhovoru pro tiskovou agenturou Afe. „Dříve byl podnik mistrovství světa něčím, co upoutalo pozornost celé země. Dnes je takováto soutěž jen malým závodem se čtyřiceti auty a téměř bez napětí.“ Námitky Sainze jsou přitom zcela oprávněné. Letošní mistrovství světa čítá celkem patnáct podniků, které se jedou v různých koutech světa. Tato skutečnost je pro týmy, které musí dopravovat vozy, mechaniky a servisní zázemí po celém světě, z finanční stránky velmi složitá. To odrazuje i mnohé továrny od účasti v šampionátu.

 El Matadore však s kritikou pokračuje. Stěžuje si  i na sportovní stránku podniků. „Postrádám různé vítěze. Odchod Marcuse Grönholma Loebovi jeho situaci ještě ulehčil. Ale nemůžeme ho proto jednoduše postavit na pranýř, protože to není jeho chyba. Již dnes je jednou z největších osobností světové rally,“ a ví o čem mluví. Loni vyhrál Loeb rovných 8 podniků ze šestnácti. O zbylá vítězství se podělili tovární jezdci Fordu Grönholm (5) a Hirvonen (3). Jiné vítěze jsme bohužel neviděli. „Dříve byly roky, kdy jsme mohli vídat třeba sedm různých vítězů na vozech čtyř nebo dokonce pěti značek. To však dnes již není možné a je to obrovská škoda pro mistrovství světa.“

Sainz není jediný, který si těchto věcí všímá. Je také zřejmý značný pokles zájmu továren ve vývoji vozů specifikace WRC. Dnes tyto vozy vyvíjí a s továrním týmem nasazují pouze čtyři výrobci, z nichž reálnou šanci na vítězství mají spíše jen dva. Na popud těchto věcí vznikl i jakýsi konkurenční šampionát IRC (Intercontinental Rally Challenge), kde hrají prim levnější vozy specifikace S2000. Tento šampionát se již dnes těší oblibě jezdců i diváku a tato oblíbenost rok od roku stoupá. Jistou nadějí současného mistrovství světa je nová, mladá generace jezdců typu Hirvonen, Latovala, Atkinson a další, kteří však zatím na Loeba nestačí a konkurovat mu mohou jen nepravidelně…

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy