Soutěžící mají za sebou prvních osm rychlostních zkoušek o délce 135 km. Bohužel řada jezdců neabsolvovala celou tuto porci kilometrů. Mezi ty méně šťastné patřili i oba čeští zástupci.
Celá soutěž začala zapeklitou situací s motorem u Loebova vozu. Ten se na shakedownu pokazil, byl vyměněn. Pak hrozila penalizace, tak byla vyměněna palivová lišta, a byl vrácen zpět původní motor. Loeb tedy odstartoval bez penalizace.
Jeho radost v červené stáji netrvala dlouho, když na první RZ Španěl Sordo ulomil své Cé čtyřce kolo.
Obrovské problémy si prožily i oba čeští zástupci v soutěži. Obrovská smůla zastavila Jana Kopeckého. Na osmém kilometru došlo k fatálnímu poškození motoru jeho Fiatu Punto S 2000. Bohužel máme zprávy, že poškození motoru je natolik závažné, že Kopecký do superrally nejspíše nenastoupí.
Další Český zástupce Martin Prokop si prozil taky malou sportovní tragédii. Na osmém kilometru po dlouhé rovině nedobrzdil do zatáčky a poslal svůj C2 S1600 přes střechu. Nanaštěstí zůstala cé dvojka ležet na střeše. Aby se dostali ven, museli vykopnout boční skla. V místě nebyli žádní lidé, a ani pořadatelé. Hrozilo, že do nich narazí další vůz. Než dostali cé dvojku zpět na kola uteklo šest minut. Mechanické části vozu zůstaly neporušeny.
Martin Prokop k tomu říká: "Bylo to po dlouhé rovině na velké brzdy, auto se smeklo více než jsem čekal a už jsme byli na střeše. Nikde nebyli žádní lidé. Nemohli jsme se dostat ven. Přišli jsme o boční okna. V autě bylo plno prachu, bylo to náročné psychicky i fyzicky. Mechanici předvedli vynikající práci. Ze servisu jsme vyjížděli s autem, které fungovalo na sto procent. Bohužel ve čtvrté RZ nás zastavila banální závada čidla na klice. Celé čidlo stojí pár korun. Jisté je to, že pojedeme v rámci superrally,".
Radost nemají ani v táboru Suzuki. Vůz Toniho Gardemeistera vykazoval od první RZ problémy s elektronickým plynem, auto chvílemi jelo na dva nebo tři válce. Jeho trápení vyvrcholilo odstoupením na RZ 4, když motor definitivně vydechl. Ze servisní zóny po 3 RZ neodjel PG Andersson, taky elektronika motoru. Uvidíme zda budou pokračovat v rámci superrally.
Druhá sekce začala o něco klidněji, ale i tak byla zajímavá. Velmi dobře jedoucí Gigi Galli havaroval a poškodil zadní část svého Fordu Focus WRC. Odstoupil, ale po opravě bude pokračovat v superrally. Veškeré problémy opustily Pettera Solbergem, který si připsal po ranních problémech s brzdami konečně nějaký lepší čas. Když dokázal RZ 4 a 7 vyhrát. Solberg a Latvala jsou jediní vítězové pátečních testů. Vyjímku trvoří vítězství Loeba na závěrečné superspeciálce. Mladý Fin si upevnil vedení. Mikko Hirvonen měl na RZ 5 defekt. Dnes se mu prostě nedaří, nezajel lepší než pátý čas.Nějak není ve své kůži.
Velmi velký souboj je o šesté místo, kdy bojují Wilson a Henning Solberg.
JWRC
Zajímavá situace je v juniorském šampionátu. Při svém debutu a výpadku hlavního favorita jede skvěle mladý Francouz Ogier. V prvním dni vyhrál všechny zkoušky. Jen superspeciálku vyhrál Polák Kosciuzsko, druhý byl jeho týmový kolega v Suzuki Sport Europe Jaan Mölder. Estonec je o dvacetpět vteřin před polským kolegou, který je třetí.
Druhá etapa má na programu šest rychlostních zkoušek. Celkem 157 ostrých kilometrů. První vložka startuje 15:24.
Komentáře jezdců
LATVALA J. - ANTTILA M. "Opravdu si tuto rally užívám, uvidíme co přinese zítřek."
LOEB S. - ELENA D.: "J-M jede opravdu rychle, doufám že pro zítřek najdeme o něco lepší nastavení, motor je naprosto ok."
SOLBERG P. - MILLS P.: "Je to velká škoda že jsme ráno ztratili tolik času, mohli jsme být na podiu, musíme jet dál pořád stejně."
HIRVONEN M. - LEHTINEN J.: "Mezi námi a stupni výtězů je velká díra, ale zítra na to zkusíme zatlačit."
ATKINSO C. - PREVOT S. "Moc jsem na to tlačil, udělal hodiny a ztratil 4 nebo 5 vteřin."
SANDELLl P. - AXELSSON E. : "Naprosto jsme přišli o brzdy, je to velmi ošidné, párkrát to bylo velmi nebezpečné. "
KOSCIUZSKO M. - SZCZEPANIAK M. : "Byl to opravdu dobrý den, Ogier je děsně rychlý, nejsem si jistý jestli ho můžeme chytit."
Výsledky v číslech
1. Latvala J. - Anttila M.#4 Ford Focus RS WRC 07 A8 1:23:38,6
2. Loeb S. - Elena D.#1 Citroen C4 WRC A8 +9,6
3. Atkinson C. - Prévot S.#6 Subaru Impreza WRC 07 A8 +22,3
4. Solberg P. - Mills P.#5 Subaru Impreza WRC 07 A8 +1:02,9
5. Hirvonen M. - Lehtinen J.#3 Ford Focus RS WRC 07 A8 +1:10,6
6. Solberg H. - Menkerud C.#10 Ford Focus RS WRC 07 A8 +2:43,6
7. Wilson M. - Martin S.#8 Ford Focus RS WRC 07 A8 +2:52,9
8. Villagra F. - Perez Companc J.#9 Ford Focus RS WRC 07 A8 +5:30,0
9. Trivino R. - Salom S.#15 Peugeot 206 WRC A8 +8:18,6
10. Ogier S. - Ingrassia J. #42 Citroen C2 S1600 JWRC A6 +9:13,0
11. Mölder J. - Miclotte F.#32 Suzuki Swift S1600 JWRC A6 +10:11,2
12. Kosciuszko M. - Szczepaniak M.#35 Suzuki Swift S1600 JWRCA6 +10:36,9
13. Burkart A. - Kolbach M.#33 Citroen C2 S1600 JWRCA6 +12:13,6
14. Sandell P. - Axelsson E.#41 Renault Clio S1600 JWRC A6 +12:24,4
15. Guerra B. - Gonzalez S.#62 Mitsubishi Lancer Evo VIII N4 +12:28,5
22. #14 Rautenbach C. - Senior D.Citroen C4 WRC A8 +26:50,1
26. #31 Prokop M. - Tománek J.Citroen C2 S1600 JWRC A6 +37:42,9
Rally Mexico: Latvala vede, Loeb nestíhá
PO PRVNÍ ETAPĚ: Tato etapa byla docela dramatická. Řada vozů už nepokračuje. Zajímavý vývoj v JWRC.