Rally Mexico: Technika rozhodla o vítězi

Rally México (MEX) | foto: Archiv RallyZone.cz

TÝMY PO SOUTĚŽI; Citroen dokázal ukořistit další vítězství, ale s druhým autem dopal bídně. Latvalu a Solberga výrazně přibrzdily technické problémy.

Citroen
Francouzi mohou po značně nevydařeném Švédsku opět slavit. Loeb jel hodně takticky. V první etapě se zajížděl časy okolo stupňů vítězů a nikam se moc nehnal, vyčkával na druhém místě za Latvalou. Tento souboj si velmi užíval, ale zaroveň několikrát podotkl, že nemá na to, aby jel rychleji a tím Latvalu dostihl. Obrat však přišel hned v úvodu druhé etapy. Loeb za to vzal, zrychli, první dvě erzety vyhrál a tím se dostal do vedení, které si bez větších problémů udržel až do cíle. Připíše si teda na své konto plný počet bodů. Přiblížil se tím v celkové klasifikaci Hirvonenovi na rozdíl jediného bodu. Zato jeho kolega, Dani Sordo, by na tuto soutěž asi nejraději co nejrychleji zapomenul. Po nehodě hned v úvodní RZ a výsledcích na rozhraní třetí a čtvrté desítky nabral takovou časovou ztrátu, že ani vynikající časy v dalších etapách nic nezměnily na jeho sedmnácté pozici, což je pro vůz elitního továrního týmu skutečně málo. Byl dokonce poražen třetím vozem týmu, který sedlal Conrad Rautenbach. Ten sice nezaži úspěšnou první etapu, ale pak se docela rozjel a zajížděl pravidelně časy na konci desítky. V cíly je z toho ale nakonec ne příliš lichotivé šestnácté místo.

Ford
V týmu Ford opět zažily velký nástup mladého Latovali a už už to po první etapě vypadalo na další vítězství. V pátek podal opravdu pěkný výkon a zaslouženě přenocoval na prvním místě, když dokázal porazit i šampióna Loeba. Rally však není jen o srdnatém boji, ale i o štěstí a především o technice a ta také do boje o vítězství výrazně promluvila. Už v soboru ráno se objevili menší problémy a až šestý čas nasvědčoval, že není všechno, jak má být. Na RZ 13 se objevily problémy s přehříváním a k tomu se následně přidala prasklá hadice, které zapříčinila ztrátu tlaku v turbu a tím i potřebný výkon. Nicméně se vše podařilo opravit v servisu a na Latvalu vybylo i tak nádherné třtí místo. To Hirvonen zažil spíše opačnou tendenci. Soutěž začínal na pátém místě, které si udržel i po ne zrovna nejrychlejších časech. V průběhu soutěže však zajížděl pěkné časy okolo stupňů vítězů a tím se propracoval nahoru. Výjimkou byla snad jen RZ 12, kde zaznamenal až 14. čas. O vedení v šampionátu však nepřišel, hájí ho o jeden bodík před Loebem. BP Ford Abu Dhabi World Rally Team však celkově posílil svoji pozici v bodováním. Citroen a Subaru na něj ztrácí shodně 12 bodů.

Subaru
Spokojení jsou po soutěži zajisté i u továrního Subaru. Chris Atkinson dokázal zajet svůj životní výsledek, když obsadil druhou příčku a navázal tím na medailové umístění z úvodu v Motne Carlu. Po celou dobu od konce první etapy dokázal zdatně konkurovat Latvalovi a bezezbytku využil i jeho technických problémů. Ovšem s druhým vozem tolik slávy nebylo. Soberga hned na prvním testu začaly trápit brzdy. Potom to byly tlumiče a nakonec se musel vyhýbat velkému balvanu na trati. I tak v pátek dokázal dva testy vyhrát a nocoval na čtvrtém místě. Jenže problémů nebylo dost a hned v sobotu ráno se objevil problém, s přilnavostí vozu. V dalších erzetách zajížděl dvacáté a horší časy a obrovskou smůlu korunoval defekt na prvém předním kole. Takže přes slibný páteční začátek se konečná dvacátá pozice jeví jako skutečné maximum posádky.

Suzuki
Mexická anabáze dvou továrních SX4 netrvala dlouho. Gardemeister se hned v úvodu trápil okolo třicátého místa s ne zcela fungujícím plynem a na třetí erzetě již musel jen frustrovaně pouštět rychlejší vozy, než následně po testu odstoupil. Neslavně dopadlo také účinkování P.-G. Anderssona, který odstoupil ve stejný čas jako jeho kolega. Ovšem než skončil, stihl ještě zajet tři slušné časy na konci bodovaných pozic. V obou případech byl na vině nefungující motor, který si již letos vyžádal od Japonců nemalé objeti. Je zcela patrné, kam by se měli technici při dalším vývoji ubírat…

Stobart

V pěkném světle se ukázal opět Gigi Galli, který se tuto soutěž velice těšil. Zajel dva velmi pěkné časy na špici, ale RZ 4 mu vydal stop. Pro technickou závadu nedokončil první etapu a ani v rámci superrally se nevrátil. Na bedrech Matthewa Wilsona tak stanula nelehká úloha, dojet a po odstoupení druhého jezdce přivést body pro tým. Zajel však vyrovnané časy a v cíli mu právem patří šestá pozice.

Munchi's

I starší z bratrské dvojice Solbergů, Henning, si musel vypít svůj kalich hořkosti. Sice jel hezky svižně a obzvláště se rozjel na konci druhé etapy, ale problémy s brzdami, defekt předního kola a poškozený tlumič mu nedovalily výše, než na čtvrté místo. Hodně se trápil i jeho kolega Villangra. Smůla mu přinesla problémy s posilovačem řízení. Penalizace ho také stáhla dolů, ale nakonec se propracoval až na sedmé místo, takže si odváží dva body.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy