Hned první RZ přinesla jezdcům pořádné komplikace. Hirvonen jakožto vedoucí muž průběžného pořadí se vydal na trať jak první. Na rozdíl od dalších jezdců však ještě stihl odjet tuto RZ za dobrých podmínek. Pořadí v cíli tedy nebylo až tak překvapující, jako rozdíl mezi prvním Hirvonenem, který vedl o 48 vteřin před Latvalou. Těsně třetí místo si hlídal Loeb. Vstup se příliš nepovedl Suzuki. Andersson kvůli problémům s motorem vůbec neodstartoval a Toni Gardemeister se usadil na deváté příčce. Jediný Čech ve startovním poli, Martin Prokop s vozem Lancer Evo IX, začal etapu na 12. místě ve své kategorii.
V následujících dvou RZ se pozornost upjala na Latvalu. Ten ve druhé RZ vyjel mimo trať, převrátil auto a ztratil 9 minut. Díky divákům mohl pokračovat dál, a jak sám řekl, autu se v podstatě nic nestalo. Nicméně i tak asi málokdo čekal, že hned další zkoušku dokáže vyhrát. Vítěz dosavadních dvou RZ, Mikko Hirvonen, zajel sice až čtvrtý čas, pořád si však hlídal bezpečné vedení před druhým Loebem. Díky výpadku Latvaly se na bronzový stupínek posunul Atkinson.
Posledni zkoušku před servisní přestávkou vyhrál opět jezdec Fordu. Po Latvalovy převzal štafetu Hirvonen a o zas o něco poodjel Loebovi. Třetí místo držel Atkinson před týmovým kolegou Solbergem.
Následující zkoušku se čekalo, co provedli mechanici za úpravy a jestli se Loeb posune výrazně blíže Hirvonenovi. Ten zatím podával doposud bezchybný výkon, ale v RZ5 přišla rána jak pro něj, tak pro tým. Mikko trefil kámen, který poškodil zavěšení jeho vozu a Hirvonen z vedoucí příčky musel odstoupit. Podobně dopadl další jezdec s Fordem, tentokrát Henning Solberg. Zdálo se, že chytil skvělé tempo a bude postupovat dopředu, jenže poškodil přední nápravu svého Fordu a nemohl pokračovat. Do vedení se tedy dostal Loeb a na bedně ho doplnila dvojice Atkinson, Solberg.
Následující dve zkoušky už byly o trochu klidnější. RZ6 vyhrál Latvala, RZ7 pak Galli. Ital tak všem naznačil, že se nehodlá spokojit s pátou příčkou. Před ním jedoucí Dani Sordo se měl tedy na co těšit. Průběžné pořadí zůstalo ve stejném složení. Smutný konec však potkal Martina Prokopa, který musel opustit šestou příčku v šampionátu produkčních vozů.
Jestli fanoušci chtěli po dvou klidnějších erzetách vidět opět tu správnou rally, ve které nechybí souboje a bitvy o každou vteřinu, měl jim to nabídnout právě tento test s pořadovým číslem 8. Latvala zajel výborně, vyhrál a pokračoval tak ve své stíhací jízdě. Právě toto vítězství ho posunulo už na bodovanou osmou příčku. Jak Gigi Galli řekl, tak se i stalo. Jeho ďábelské tempo, které nasadil ve snaze posunout se o místo v před, ale také menší problémy Sorda ho katapultovaly těsně za stupně vítězů. Navíc Atkinson se dvakrát dostal do hodin, ztratil přibližně 45 vteřin a na dostřel za něj se dostal týmový parťák Solberg. Tito tři jezdci se srovnali v rozmezí 15 sekund. Bezproblémové vedení si stále hlídal Loeb. Naopak opravdu "povedený" den týmu Suzuki dovršil Gardemeister, když urazil kolo a musel odstoupit.
Závěrečná RZ9 výraznou změnu už nepřinesla. Zkoušku vyhrál Atkinson a částečně tak napravil nepovedenou předchozí jízdu. Průběžné pořadí po I. etapě naleznete zde. II. Etapa je na programu dnes od 12:05.
Rally Argentina: Loeb ujíždí
ARGENTINA-PO PRVNÍ ETAPĚ: Francouz Sébastien Loeb se ujal vedení po první etapě Argentické rally. Za ním číhá dvojice modrých ďáblů se Subaru ve složení Atkinson a P. Solberg. Naopak Ford je to na tom bídně, jelikož se po výpadku Hirvonena může opřít už jen o Latvalu jedoucího však až osmém místě.